Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Bij deze op verzoek van Gryphon een review m.b.t. Gunfire in Polen. Ik heb al vrij veel verteld in het topic "Alle webshops op een rijtje" dus je kunt die topic ook even nagaan maar hier dan nog een samenvatting:

Gunfire is een Poolse retailer met zowel een fysieke shop als een webshop. Ze hebben de award gewonnen voor beste Retailer in Europa dus je mag wat verwachten. Ik heb in totaal nu 2 bestellingen gedaan waarvan de eerste een teleurstelling was maar de tweede gelukkig toch een succes.

Er waren bij mijn eerste order twee problemen: De eerste had betrekking op de betaling, de tweede op mijn documenten. De betaling had ik gedaan met creditcard wat dus een instant transactie is maar ik kreeg binnen enkele momenten al een mail waar mijn betaling bleef. Meteen achteraan gegaan maar toen bleef het dus angstvallig stil.

Het tweede probleem betrof mijn ID en NABV pas. Die waren ze dus kwijtgeraakt en ondertussen bleef mijn bestelling maar op onderbroken staan. Wederom veel mails gestuurd en wederom geen antwoord.

Om het niet al te lang te maken zal het volstaan te zeggen dat beide zaken uiteindelijk wel werden beantwoord en opgelost maar dit nam aanzienlijk veel tijd in beslag. Al met al een maand onderweg! Ze hebben wel netjes hun excuses aangeboden.

Omdat Gunfire zo voordelig is had ik besloten het toch nog een kans te geven en toen ging het precies zoals het hoort! De ene dag bestelt de volgende dag de track and trace mail binnen. Het lijkt er dus op dat de eerste keer gewoon pech was.

Zou ik persoonlijk gunfire aanraden? Uiteindelijk wel. Als de procedure goed verloopt zijn ze heel snel en netjes. Het produkt wordt goed en stevig verpakt met de NABV pas op de verpakking samen met je telefoonnummer. Ze verzenden met GLS, duurt ongeveer een week voor het voor de deur staat. Je hoeft je documenten maar één keer te versturen.

Gunfire kan heel goedkoop zijn wat natuurlijk een grote plus is. Natuurlijk moet je het per produkt bekijken maar aardig wat van hun artikelen zitten qua prijs onder die van de concurrenten soms zelfs ver onder de concurrent. Daarnaast hebben ze op veel van artikelen geen verzendkosten! Het assortiment is beperkt maar als er iets tussen zit wat je ambieert dan kun je hier zomaar heel goed slagen.

Edit: Inmiddels heb ik viermaal bij Gunfire bestelt waarvan dus alleen de eerste problematisch was. Mijn laatste bestellingen zijn allemaal keurig, snel afgehandeld en in 4 dagen bezorgd.

bewerkt door Altum Silentium

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nadat ik deze site tegen kwam op airsoftelite shop lijst was ik gelijk een kijkje gaan nemen en was verbaasd over de prijzen!

AKs, M4s en gewoon een hele waslijst aan wapens onder de 200 euro vond ik nogal vreemd, aangezien alle nederlandse sites toch maar 2-3 max wapens onder de 200 euro hebben.

Heb je van die 4 bestellingen dan ook wapens gekocht? Want ik denk dat ik hier mijn eerste wapen wel ga bestellen (en misschien gelijk wel wat meer)

Voorbeeld:

Replika elektryczna karabinka AG-004  http://gunfire.pl/product-eng-1152201978-Replika-elektryczna-karabinka-AG-004.html  74 euro met 360 fps!

Dat is ongekend op de nederlandse markt, is het niet?

** dit geldt ook voor de TaiwanGun webshop - ongekende prijzen en meeste gevallen gratis verzending!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Bockelos: Je hebt zeker gelijk in het aspect dat ze goedkoop zijn. Dat gezegd hebbende is het raadzaam in acht te nemen dat "goedkoop" een ruime term is in airsoft. Wat krijg je namelijk voor deze prijzen?

Airsoft is een dure hobby en als iets voor weinig word aangeboden is het goed om je wat beter in het produkt te verdiepen. Vaak als AA's van zichzelf al vrij goedkoop zijn zitten ze in het entry segment en dat zijn vaak AA's die gemaakt zijn van goedkopere materialen. Deze kunnen sneller stuk gaan en vereisen dus meer onderhoud en upgrades. Laat je niet meteen verleiden door lage prijzen. Een goedkoop materiaal dat snel kapot gaat en niet duurzaam blijkt te zijn is nog steeds duur!

Als je in het upper segment gaat kijken zit je al redelijk snel met een vrij betrouwbare replica maar in het entry segment zijn het echt specifieke modellen. Als je kiest voor merken als JG en DB Google dan eens op bijvoorbeeld: "Best Jing Gong gun" of iets dergelijks.

Een van de goedkoopste en toch meest geprezen AA's zijn de AK's van Cyma. Goedkoop te krijgen bij gunfire en hun geld waard. Bijzonder betrouwbaar en plenty upgrades en parts te krijgen. Heb zelf een AK74 en Galil van Cyma en voor wat je uitgeeft is het een goede investering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo leden,

Ik heb ook reeds 2 x besteld bij GF, in mijn geval zonder problemen,  mailverkeer, technisch, en commercieel

werd al dan niet met enkele dagen vetraging, netjes beantwoord.  Ook enkele malen telefonisch contact gehad

zeer vriendelijk, en soepel, doch het engels is niet bij allen even sterk. de 1e maal met paypal betaald, de 2e met

overschrijving. Ik denk dat je kunt stellen dat GF vooral in het "entry segment" sterk is, en voor zover ik kan uitzoeken, zijn ze bijna altijd de goedkoopste, zelfs in vergelijking met azie! 

dit zijn trouwens nog de aankopen die ik bij GF deed:

http://gunfire.pl/product-eng-1152199155-DG02-assault-rifle-replica.html

en de 2e,  een MP7 van WELL hebben ze blijkbaar ni meer,  maar die is ook wel mooi 

je hebt trouwens ook nog Taiwangun, maar die lijken toch nog iets minder aanbod te hebben

en ook iets duurder te zijn met de replica's, ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ aac: Je hebt helemaal gelijk: Ze zijn vooral sterk in het entry segment. Als je bij meer gerenomeerde merken gaat kijken wordt het verschil al minder. Ze zijn dan vaak nog steeds goedkoop maar het is raadzaam toch ook bij andere leveranciers te kijken.

Ik blijf het zeggen: Niemand is dé goedkoopste. Het is altijd goed te kijken per produkt wat je aan wilt schaffen wat het kost en waar je het kan krijgen voor de beste prijs.

Ik heb nog geen ervaring met Taiwangun. Als ik eenmaal een betrouwbare shop heb gevonden blijf ik daar meestal bij en ben ik ook bereid wat meer te betalen voor goede en consequente service.

@ Bockelos: Nog even op je vraag m.b.t mijn bestellingen (Sorry dat ik dat eerder over het hoofd heb gezien) Ik heb inmiddels 9 keer bij GF besteld en heb alleen de eerste keer problemen gehad. Ze zijn dus wat mij betreft een hele goede leverancier. Al mijn bestellingen waren replica's.

Gunfire is pas echt goedkoop tijdens hun acties. Houdt deze goed in de gaten! Soms wel tot 20% op het gehele assortiment of een groot deel hiervan. Dat scheelt pas echt. Ik zou zelfs zo ver willen gaan altijd te wachten tot ze een actie hebben en dan een aankoop te doen, als het je schikt en zo uitkomt natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij zijn beide websites nu wel bekend als goedkope leveranciers en volgens mij ook weinig tot geen verzendkosten die erbij gerekend wordt.

Nu we meer op merken zijn beland en prijzen daarvan moet ik nog steeds toegeven dat een wapen hier nog steeds veel goedkoper is dan wat ik in nederland voor hetzelfde geld kan krijgen.

voorbeeld van een AK aangezien deze net werd genoemd:

http://www.taiwangun.com/en/rk-05-full-metal-boyi  Merk: D-boys (heb ik geen slechte verhalen over gehoord), Full Metal en voor een prijs van 137 euro krijg je er ook nog naast batterij/lader en een 450 cap mag, een forward grip bij. Wat zou voor een beginner als ik een nadeel zijn om zoiets te kopen?

** Ik kies voor de zwarte uitvoering inplaats van de "mooie" houten uitvoering omdat deze al rails op de gun heeft zitten voor een eventuele scope EN ik vind de zwarte uitvoering er ook cool uitzien :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb idd ook mijn beide replica's tijdens de -20% periode besteld ;)  Enik probeer ik ook de afwachtende tactiek toe te passen :P

Nog eens een klein voorbeeld van prijsverschillen: de mp van WELL kostte bij GF 62 euro -20% nog 48.62euro

http://gunfire.pl/product-eng-1152195027-R-4.html

en hier (wat ik persoonlijk trouwens een dure shop vind) http://www.airsoftworld.net/airsoft-guns/airsoft-pistols/aep-automatic-electric-pistol/well-mp7-aep-airsoft-smg.html

meer dan 107 euro ! zo zie je maar da je ni over een nacht ijs mag gaan me die dingen  :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal jouw keus natuurlijk maar als je voor een budget AK gaat zou ik echt CYMA aanraden. Kijk eens naar de CM048 of CM048M. Dat zijn echt tanks zowel internal als external. De eerste is altijd wel op voorraad bij Gunfire. Het model wat je nu overweegt hebben ze van CYMA ook bij gunfire: http://gunfire.pl/product-eng-1152189390-CM031-carbine-replica.html

De CM031 is niet geheel van metaal maar desalniettemin een goede optie. De CM040D is een full metal variant waar ik zelf al de hele tijd achteraan zit. Nogmaals: Denk niet alleen aan geld. Tuurlijk, heel belangrijk maar probeer wel waar voor je geld te krijgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is goed dat je het volgende punt voor mij eigenlijk gelijk pakt. Met die CM048 beide zien eruit als prima wapens, iets duurder maar zeker te doen. Nu zie ik niet gelijk wat deze zoveel beter maakt dan de andere die ik linkte, hij is 50 euro duurder dus het zal zeker beter zijn, het ergste is dat ik niet zo 1,2,3 zie waarom (behalve merk?).

Maar de FPS van beide ligt ver boven de grens van wat je mag gebruiken op het veld in Nederland. Hoe schroef je zoiets dan terug of hoe pak je dat probleem dan aan? Is dit makkelijk?

*EDIT: en op deze guns (CM048M) zit beide geen rails voor scopes,etc. Is dit dan niet nodig of is er toch een optie om er iets op te zetten door er spullen bij te kopen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is goed dat je het volgende punt voor mij eigenlijk gelijk pakt. Met die CM048 beide zien eruit als prima wapens, iets duurder maar zeker te doen. Nu zie ik niet gelijk wat deze zoveel beter maakt dan de andere die ik linkte, hij is 50 euro duurder dus het zal zeker beter zijn, het ergste is dat ik niet zo 1,2,3 zie waarom (behalve merk?).

Maar de FPS van beide ligt ver boven de grens van wat je mag gebruiken op het veld in Nederland. Hoe schroef je zoiets dan terug of hoe pak je dat probleem dan aan? Is dit makkelijk?

*EDIT: en op deze guns (CM048M) zit beide geen rails voor scopes,etc. Is dit dan niet nodig of is er toch een optie om er iets op te zetten door er spullen bij te kopen?

Je kunt simpelweg beide AA's natrekken en je eigen mening vormen maar CYMA krijgt over het algemeen de betere kritieken. Zoals reeds gezegd doen met name hun AK's het erg goed en zelfs de meer geronomeerde merken vinden in een CYMA AK een aardige concurrent, wel voor dat geld. De internals van de CYMA zijn erg robuust en betrouwbaar.

Ik heb o.a. een CM048 en van buiten zie je wel dat het een budget AA is (hoewel zeker niet slecht!) maar de gehele integriteit valt je meteen op. Enorm solide replica. Om het kort te houden: Check het zelf eens!

Wat de FPS betreft: GF biedt service aan. Onderhoud, reparatie en tuning. Ze doen ook downgrades als ik me niet vergis dus gewoon even een mailtje sturen en ze passen je aankoop aan.

Wat betreft de rails: Persoonlijk vind ik het ontwerp van de AK zo intrigerend omdat het eigenlijk weinig behoeft om charismatisch te zijn. Voor de functie echter kun je er van alles opzetten indien gewenst. Je kunt zoeken naar conversions zoals deze http://gunfire.pl/product-eng-1152201566-RIS-conversion-for-the-AK74-type-replicas.html  Uiteraard out of stock..

Er zijn er nog veel meer van Cyma e.a. Je kunt ook tactical handguards vinden om de houten te vervangen. Een eenvoudige scopemount voor AK type replica's kun je vrijwel overal krijgen. Bij GF echter is hij out of stock http://gunfire.pl/product-eng-1152199342--RIS-22mm-mount-for-the-AK47-AK74-AK47S-type-replicas.html Als ze hem hebben wees er dan snel bij, vaak net zo snel out of stock als dat ze in stock zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks voor de info, het brengt mij alleen steeds meer in twijfel wat te doen! Aan de ene kant denk ik ja het word een zwarte met rail zodat ik er wat op kan zetten en aan de andere kant denk ik ja zo'n mooie houten versie is toch wel het originele gevoel. Gelukkig heb ik nog een week of 4 de tijd om te beslissen.

Als ik toch mijn NABV pas moet mailen kan ik inderdaad gelijk vragen of ze hem afstellen voor 360 FPS. Zeer goede info!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb je zeker gelijk in, uiteindelijk heb ik toch zeker 3 magazijnen er voor nodig (dat is wat ik op het moment wil besteden eraan) en dat word al duur genoeg. Ik weet toch van mezelf dat ik meer een verzamelaar ben en waarschijnlijk elke maand wel een pistol en/of apparaat in huis ga halen (vind al die CS/Warz/CoD/BF3 wapens nou eenmaal leuk om in het 'echt' te hebben). Ik moet er 2 a 3 hebben die airsoft technisch goed zijn en de rest mag gewoon simpel low quality zijn, zolang het erop lijkt zijn haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal ook zeker eisen hebben voor een aantal van die wapens die ik echt wil gebruiken in skirms, maar er zitten er ook een paar bij die ik gewoon als hebbe-dingetje wil! Voorbeelden zijn een AUG, M93R, P90. Vind ze cool, maar nooit voor iets serieus - al is het CQB dan koop ik wel een MP5 (die wel een aantal eisen heeft voor mij)

Tevens ook allemaal te koop op gunfire/taiwangun voor echt goede prijzen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat die AK betreft: Als je de CYMA haalt zijn de houten delen van triplex en dus niet echt van solide hout. In principe geen probleem, voelt ook prima aan. Authentiek genoeg voor dit bedrag en simpel op te lossen door zelf aan de slag te gaan met lak en beits.

Als je kijkt naar duurdere modellen zie je dat die betere kwaliteit woodparts leveren zoals bijvoorbeeld bij LCT (Voornamelijk bekend om hun ak's) en tevens de AK typen van G&G maar ja, daar betaal je ook flink wat extra voor. Je kunt inderdaad ook gewoon voor een tactical AK gaan dan heb je zowel het houtprobleem opgelost én kun je er van alles opzetten.

Tja, vooralsnog ben ik ook nog steeds verzamelaar en chairsofter. Zeker van plan er op uit te gaan maar gear verzamelen duurt lang en is kostbaar. Op zich geen probleem hoor duurt alleen wat langer.

Ik kan jou uiteraard niet vertellen hoe of wat m.b.t. je verzameling dus met alle respect maar toch bij deze een stukje pers info omdat je er misschien baat bij kan hebben: Toen ik begon met verzamelen ben ik ook gaan kijken naar budgetmodellen met in gedachte dat het toch vooral voor aan de muur was.

Na een tijdje echter merkte ik dat het toch fijn is om kwaliteit te hebben ook als verzameling. Heeft als voordeel dat je de AA's altijd nog in het veld kan gebruiken mocht je dat willen maar daarnaast oogt het echt een stuk beter. Er zijn wel AA's die cheap zijn én goedkoop maar daar moet je echt naar op zoek.

Erger nog: Je hebt replica's die bijzonder duur zijn maar vervolgens in het algemeen of op een bepaald vlak kunnen tegenvallen (mij helaas ook overkomen) Uiteraard is er een middenweg. Weer een lang verhaal maar concreet: Het is denk ik goed terughoudend te zijn met het goedkope spul zelfs al is het voor de heb!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was ik nog vergeten te vermelden maar Gunfire komt met een nieuwe manufacturer: E&L Airsoft. Wederom een merk dat zich richt op vrijwel uitsluitend AK Klonen. Nog niet zo heel veel over te vinden, zijn ten slotte nieuw maar qua prijs zitten ze in het midden segment (Zo rond de 300,-)

Als je nu een pre oder maakt krijg je een 10% discount. Ik noem het maar even aangezien we het over AK's hadden.

http://gunfire.pl/firm-eng-1383559869-E-L-Airsoft.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag die discount al staan ja, maar durf denk ik niet als eerste wapen zomaar iets vrij duurs/nieuws te kopen.

Even terug op Gunfire - Het punten systeem die ze hebben. Als je daar een wapen koopt krijg je rond de 110 punten ongeveer. Kan je daar al 'gratis' iets voor halen? hoeveel punten kost een zakje BBs bijvoorbeeld in punten met hun systeem?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds ze hun site hebben veranderd is de categorie "Available for points" in ieder geval voor mij niet meer te vinden. Ik denk dat ze er nog mee bezig zijn of ik zie iets over het hoofd. Als een produkt voor punten te krijgen is kun je dat nog wel zien bij de beschrijving van het produkt.

Verkijk je er niet op. Het puntensysteem is uiteraard erg, erg, karig. Je krijgt een punt voor elke 2,50 die je uitgeeft en dat schiet uiteraard niet op. Je kunt het vergelijken met zegels sparen bij de supermarkt. Ik beschouw het niet echt als een voordeel of extra motivatie om bij GF te kopen maar als ik er toch regelmatig koop krijg ik die punten ook en op den duur komen ze vast ergens voor van pas. Ik zou absoluut niet meer gaan uitgeven voor een artikel bij GF vanwege de punten als dat artikel elders goedkoper is.

Voor kleine dingen als bb's kun je ze inderdaad ook gebruiken. Voornamelijk hun eigen merk is voor punten te krijgen uiteraard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...