Spring naar bijdragen

LA-5 / PEQ-15 (Element) 15-07-'16 Update

AAC
 Share

Aanbevolen berichten

Voor jou wat serieuzer gebruik is een echte peq misschien niet helemaal onverstandig. Ook aangezien je deze niet helemaal kunt zeroen. Maar het defect lijkt me ronduit unlucky :(.

Brute pech ! :(

Element bied tegenwoordig wel 1 jaar garantie, maar ja, eer da weer in orde, en hier is.

Nochtans lopen -denk- best veel reenacters met de Element LA-5 rond, aldaniet opgeleukt met "Hanscustom" kits ed.. 

Wat betreft dat zeroen , kan het misschien wel zijn dat je hem laag genoeg krijgt indien je hem parallèle zero't ?

En @GT-00 als je genoeg over hebt voor een echte Insight LA-5 , ben je idd wel ineens gesteld (denk)  ;)

Je merkt inderdaad wel dat zaken gewoon sneller sneuvelen als je wat meer doet dan af en toe een CQB-skirm op een gelikte lokatie. Daarom loont het voor sommige zaken om een RS variant te kopen. Als ik alle lampjes die kapot gegaan zijn optel had ik een leuke (tweedehands) Surefire kunnen kopen. Andere dingen als bv een helm kunnen weer prima uit China vind ik.  De peq wilde ik vooral gebruiken als extra IR bron bij gebruik van nachtzicht. Omdat ik op GBB overstap moet die wel een klein beetje zijn zero houden. Een echte is me weer net wat te gortig dus dacht laat ik deze proberen ivm de goede verhalen. Denk dat ik nu maar ga kijken naar een G&P D-BAL. Drie keer zo duur dan deze, dat helaas wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je merkt inderdaad wel dat zaken gewoon sneller sneuvelen als je wat meer doet dan af en toe een CQB-skirm op een gelikte lokatie. Daarom loont het voor sommige zaken om een RS variant te kopen. Als ik alle lampjes die kapot gegaan zijn optel had ik een leuke (tweedehands) Surefire kunnen kopen. Andere dingen als bv een helm kunnen weer prima uit China vind ik.  De peq wilde ik vooral gebruiken als extra IR bron bij gebruik van nachtzicht. Omdat ik op GBB overstap moet die wel een klein beetje zijn zero houden. Een echte is me weer net wat te gortig dus dacht laat ik deze proberen ivm de goede verhalen. Denk dat ik nu maar ga kijken naar een G&P D-BAL. Drie keer zo duur dan deze, dat helaas wel....

Vanuit diverse NOD/NVG gebruikersgroepen, kan ik je wel al influisteren dat de DBAL een betere keuze is, in combinatie met NVG's, dan de gemiddelde PEQ15 reproductie. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar daar is men laaiend enthousiast over de DBAL; de IR is feller, reikt verder en de DBAL heeft tevens een werkend IR illuminator die bij de PEQ15 repro's is vervangen door een LED-lamp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote kans trouwens dat je hem niet helemaal on point krijgt. De mijne kon niet ver genoeg omlaag iig.

Dat had ik ook. En wat me opviel, in ieder geval zo leek het, dat de PEQ box scheef op me replica zat. Niet scheef van, dat als je van boven zou kijken dat hij naar links of naar rechts staat. Maar scheef dat als je van de zijkant kijkt, dat de voorkant van PEQ box hoger zit dan de achterkant. Dit heb ik opgelost door gewoon een A4-tje te pakken en daar een reepje vanaf te scheuren. Aantal keer dubbel te vouwen en dan tussen de PEQ box en RIS rail stoppen aan de achterkant van het PEQ boxje. Dit lift de achterkant wat op waardoor de laser ook meer naar beneden gaat. Misschien een mogelijkheid om te proberen mata.

O1byj9r.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7 maanden later...

Ik heb een Nuprol M4 Axe besteld bij Bunker501

nac-06-01-tn-500x500.jpg

En bij Ali een setje tan rail covers. 

En een el cheapo T1 met riser daar kan evt. Ook nog een tan cover overheen. 

Verder moet ik even kijken wat ik er verder mee doe. Paintjob zal wel gaan gebeuren aangezien mijn broertje professioneel auto spuiter is en ook leuk werk verricht met speciale klusjes. 

En ik heb nog een tan Osprey maar weet niet of dat staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol dat is gewoon een soort namaak van de MFT Minimalist stock XD. Ik heb de echte MFT Minimalist en een Chinese kopie. De echte is super solide en past perfect, de kopie is ook solide maar heeft een lichte wobble, echter deze was maar 12 euro, taiwangun verkoopt de big dragon kopie voor 13 euro. Vind de correcte kopie toch net wat mooier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 years later...
22 minuten geleden zei Solstice:

Ik had laatst een heuse airsoft 'influencer' te pakken die beweerde dat de FMA beter was maar ik ben echt helemaal in mijn element met mijn beide Element's. 

Mogelijk wel ja, heb ze echt nog nooit kunnen vergelijken, van de Element is wel geweten dat de zeroing verliep, enje niet ver genoeg naar beneden kan regelen.

In een upgrade zou dat nu verholpen zijn ? weet niet hoe dat bij de FMA werkt.

Ik sprak onlangs een reenactment/milsim gast , die had het er zelfs over dat beide gewoon bagger zijn, die had een FMA LAB kost 200 a 300$ met een echte IR illuminator 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 year later...
23 minuten geleden zei Unisol:

Waar is deze peq box te verkrijgen??
De link die jij gebruikt @AAC werken niet??
Ben bezig om een Diemaco L119A2 te bouwen en die gebruikt ook de LA-5C box

Mvg Roy aka Smitty

Van een Necropost gesproken 😛 topic intussen zo'n 6 jaar oud.

Maar blij te zien dat hij nog gelezen wordt, dat de links ni meer werken verbaast me niks, denk dat die naar Airsoftpeak leide destijds, maar die store bestaat intussen al een paar jaar ni meer.

Maar de LA-5C kun je ondertussen vinden bij meerdere aanbieders op Aliexpress, hoor.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weken later...
Op 23-1-2022 om 15:26 zei AAC:

Van een Necropost gesproken 😛 topic intussen zo'n 6 jaar oud.

Maar blij te zien dat hij nog gelezen wordt, dat de links ni meer werken verbaast me niks, denk dat die naar Airsoftpeak leide destijds, maar die store bestaat intussen al een paar jaar ni meer.

Maar de LA-5C kun je ondertussen vinden bij meerdere aanbieders op Aliexpress, hoor.   

Tja Ali, die ga ik niet proberen qua lasers.
Weet ik zeker dat hij hier word afgekeurd ;)
Toch dank voor de tip.

Mvg Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Share

• Maak een nieuwe...