Spring naar bijdragen
tvb

eBay

Aanbevolen berichten

Ik kon geen algemeen Ebay topic vinden dus ik maak er hierbij een aan zodat we de ervaringen van het bestellen via Ebay met elkaar kunnen delen. Mijn algemene ervaring met aankopen via Ebay zijn positief. Tot nu toe zijn al mijn bestellingen maximaal binnen een week geleverd. En heb ik eigenlijk geen problemen gehad. Helaas loopt mijn huidige bestelling echter al een aardige tijd, langer dan ik dus gewend ben. Hieronder mijn ervaring.

Ik heb op 3 januari de Lancer Tactical OD Green CA-223G Airsoft Vented Goggles Eye Protection & 3 Lens besteld via de verkoper extremetronic. Direct betaald via Paypal. De verkoper staat met 15410 votes en een 99.5% positive feedback rating prima aangeschreven. Het is erg belangrijk hierop te letten, lees ook eerst even door een aantal reviews heen zodat je een idee krijgt met wie je te maken heb. Ook moet je goed opletten of de verkoper wel in internationaal shipped. In mijn geval stond er bij de product details het volgende $13.23 International Priority Shipping to Netherlands via the Global Shipping Program. Klinkt goed dus!

Helaas is Ebay's Global Shipping Program een shipping method waarbij er gebruik wordt gemaakt van meerdere carriers. Hierdoor krijg je niet van elke carriers een tracking nummer en ben je aangewezen op  Ebay's eigen status pagina. Hieronder een overzicht van mijn status pagina. 

• Tuesday, Jan 20, 2015 7:44 PM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Tuesday, Jan 20, 2015 9:12 AM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Tuesday, Jan 20, 2015 9:12 AM N/A Out for Delivery
  • Tuesday, Jan 20, 2015 9:12 AM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Monday, Jan 19, 2015  5:51 PM  N/A In Transit with Destination Carrier
  • Monday, Jan 19, 2015 10:13 AM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Friday, Jan 16, 2015 2:55 PM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Friday, Jan 16, 2015 11:00 AM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Tuesday, Jan 13, 2015 1:22 PM Erlanger Shipped from Shipping Center to International Destination
  • Monday, Jan 12, 2015 12:59 PM Erlanger Customs Documentation and Labeling
  • Monday, Jan 12, 2015 9:51 AM Erlanger Processing at Shipping Center
  • Monday, Jan 12, 2015 11:18 PM ERLANGER , KY Delivered to Shipping Center-Delivered
  • Saturday, Jan 10, 2015 7:18 PM CINCINNATI , OH In Transit-Arrived at Post Office
  • Saturday, Jan 10, 2015 7:17 PM CINCINNATI , OH In Transit-Arrived at USPS Facility
  • Wednesday, Jan 7, 2015 10:33 PM CITY OF INDUSTRY , CA In Transit-Departed USPS Facility
  • Wednesday, Jan 7, 2015 9:45 AM CITY OF INDUSTRY , CA In Transit-Arrived at USPS Origin Facility
  • Wednesday, Jan 7, 2015 8:30 AM WHITTIER , CA In Transit-Accepted at USPS Origin Sort Facility

Zo lijkt elke hop 2/3 dagen te duren wat het totaal als snel meerdere weken maakt. Helaas weet ik niet wie de Destination Carrier is dus het enige wat ik nu kan doen is wachten totdat er iemand aan de deur belt of dat de status pagina veranderd. Ik zal de post updaten als er iets veranderd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is ook 1 van de redene warom ik huiverig was (ben) vorige week wel iets besteld dat ik nergens anders kon vinden en dat kwam netjes aan . Maar koop liever via de shop . Net zoals betalen via bankoverschrijving ben ik ook geen fan van . Vooral in deze tijd dat er paypal is enzo .

Sterkte verder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een update. Ze zijn wel traag met bijwerken zeg.. en zijn ze nu geweest of niet?

• Tuesday, Jan 20, 2015 7:44 PM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Tuesday, Jan 20, 2015 9:12 AM N/A In Transit with Destination Carrier
  • Tuesday, Jan 20, 2015 9:12 AM N/A Out for Delivery
  • Tuesday, Jan 20, 2015 9:12 AM N/A In Transit with Destination Carrier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohhh, ik heb mijn lokale tracking nummer gevonden! In My Ebay Summery (de pagina waar je de order overview vindt) Heeft altijd een "Global Tracking" nummer gestaan, maar klikken erop werkte niet. Nu krijg ik een popup te zien met Shipping details:

9ddxcz7.png

Vervolgens staat daar het lokale tracking nummer van PostNL:

qVPB7WT.png

En die kan ik natuurlijk in de track & trace van PostNL invoeren. Nice!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha, welkom in mijn leven tvb. Hoe bevalt het? ;)

Bevalt me wel! Als het even mee zit kan ik namelijk binnenkort de Honey Badger bestellen :) Nee, dit gaat natuurlijk nergens over en het is gewoon klote dat je zolang op een pakketje moet wachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Slachtofferhulp! Trauma's krijg je ervan! Hele nachten wakker liggen of die oelewapper morgen wel echt komt. Ben je wel thuis al hij komt? is het pakketje nog wel heel? Heb je het juiste geleverd gekregen? Zoveel onzekerheden, niet gezond!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fuck! PostNL heeft na 2 dagen niet (kunnen/willen) afleveren mijn pakket retour afzender gestuurd! Dat terwijl ik v/d week nog gebeld heb met ze dat ze het niet op nummer 1 (foutje Ebay) maar nummer 19 moeten afleveren. Nu gaan die goggles weer helemaal terug naar Amerika en PostNL kan het niet meer tegen houden! Nooooooo!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Damn wat zuur zeg... Maareh, als PostNL aanbelt maar niet kan afleveren, dan gaat er toch een briefje door de brievenbus met een code om een nieuwe bezorgdatum in te plannen? Of lag dat briefje misschien bij nummer 1? Ik vind het een raar verhaal dat ze na twee pogingen (in twee dagen?) direct alles terug naar de VS sturen...

Dit gedoe is overigens meer stof voor dít topic, aangezien het weinig met eBay te maken heeft :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Damn wat zuur zeg... Maareh, als PostNL aanbelt maar niet kan afleveren, dan gaat er toch een briefje door de brievenbus met een code om een nieuwe bezorgdatum in te plannen? Of lag dat briefje misschien bij nummer 1? Ik vind het een raar verhaal dat ze na twee pogingen (in twee dagen?) direct alles terug naar de VS sturen...

Ja, maar dat briefje is er nooit gekomen. Ik heb dus ook geklaagd bij PostNL dat ik nooit de kans heb gehad om mijn adres te wijzigen via de app. Ja daar kon die beste man niets meer aan doen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas nog geen reactie mogen ontvangen van de verkoper. Waar eerdere communicatie snel en goed was blijft deze nu uit. Ik vraag me af hoe lang ik nog moet wachten voordat ik een chargeback via Paypal moet initiëren. Bah, het begint allemaal erg vervelend te worden zo..

[edit] Aha, ik heb 45 dagen om een dispuut via Paypal te openen. Maar de verkoper vraagt om eerst te bellen voor ik een dispuut open:

Door een goede communicatie met uw verkoper kunnen de meeste geschillen worden opgelost. U kunt binnen 45 kalenderdagen na betaling een geschil met een verkoper openen in het Actiecentrum.

Als u het geschil niet kunt oplossen, kunt u PayPal vragen om een onderzoek in te stellen door het geschil binnen 20 dagen na opening op te waarderen tot een claim.

Als u een geschil opent omdat u het object nog niet heeft ontvangen, raden we u aan om nog even geduld te hebben met de zending omdat dit een internationale transactie is. U kunt bij de douane controleren of uw pakket niet is vertraagd.

Lees de details van de transactie na en geef aan wat de reden is voor het geschil.

Please contact us before filing a paypal dispute a
Telefoonnummer: 6263806982
Website: http://www.extremetronics.com
Please contact us prior to opening a paypal dispute. Please contact us at (626) 442-8886 during our store hours. Please check our website at www.EXtremeTronics.com for our store hours.

Ze gaan open om 11 AM PST, dat is vanavond 20.00 hier. Vanavond maar eens bellen dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, contact opgenomen met Extreme Tronics, aardig gast, sprak goed engels en erg behulpzaam. Komt erop neer dat ze voor internationale shippings Ebay's Global Shipping program gebruiken en daardoor geen invloed hebben over de return van het pakketje. Het is aan Ebay om het pakket opnieuw aan mij aan te bieden of door te sturen naar Extreme Tronics. Ik moet dus contact opnemen met Ebay om daar achter te komen. Dus dat gaan we direct weer doen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas heb ik niets meer vernomen van eBay's Global Shipping afdeling en dus heb ik weer contact opgenomen met eBay zelf. Die gaven dit keer aan om een dispuut aan te maken in PayPal zodat die ermee aan de slag gaan. Dus dat heb ik gedaan, netjes aangegeven dat ik geen problemen heb met de verkoper, maar dat m'n pakketje niet is aangekomen. Het zal nu wachten zijn op een reactie van de verkoper.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...