Spring naar bijdragen
Robske79

Show your custom paintjob

Aanbevolen berichten

Vandaag ook 's een test gedaan om de witte markings te behouden terwijl ik m'n zwarte Specna rail Mud Brown spuit.

ik gebruikte hiervoor liquid mask van Talens , aangebracht met een fijn penseeltje, vaste hand en vééééél geduld.

Vervolgens over spoten met Mud Brown, en dan de film terug afgepruld, alhoewel je op de HD pics wel wat imperfecties zie.

Ziet dit er in het echt best wel ok uit, weet dus weer wat me te doen staat  :P

9nSkX2u.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vet, ik zou bvb wel wat onderelen zwart gelaten hebben voor de accenten. But that's me.

Hou feeden die 120 mags bij jou? De mijne hebben niet graag zware bb's.

Ja dat zwarte gaat vanzelf komen als het gaat slijten. Maar daar moet ik nog even op wachten hehe, veel skirmen:P maar vind dat ook mooier als het iets begint te slijten. Ja ik heb ze sinds kort, en schiet met 0.25 nu en gaat naar mijn idee wel ok. heb ook de goedkope ares midcaps en moet zeggen dat die ook super feeden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey allemaal,

Ik heb een (mss wel domme) vraag ikzelf ken totaal niets van airsoft en en de replica's.

mijn vriend in tegendeel wel hij had aan mij gevraagd of ik zijn "wapen" wou painten (ik ben schilder van opleiding).

maar heb nog nooit zo iets gedaan heb ook geen idee hoe ik hieraan moet beginnen heb al veel opgezocht maar wat hij precies wilt vind ik nergens terug. heb ik speciale paint nodig moet ik met bepaalde dingen rekeningen houden? 

ik heb hier ook nog een foto van hoe hij het ongeveer zou willen. enkel de kleur zal wat verschillen.

kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt :)

6a5154718d7ccd925b887e2a0f673aa1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Xena, Welkom,

Allereerst; domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

V.w.b. de paintjob heb je, zover mijn ervaring rijkt, geen speciale verf nodig om het fantastisch dekkend te krijgen. De grap is juist meestal dat het wat slijt op de plekken waar je je replica het meeste vast hebt en het op die manier wat echter/gebruikt lijkt. Ik gebruik gewoon spuitbussen van de lokale verfwinkel of bouwmarkt.
Grondverf doe ik niet aan en lijkt me ook overbodig. Je krijgt dan al met al een hele dikke laag waardoor evt. scherpe hoeken rond kunnen worden, dat is geen gezicht.

Je voorbeeld hierboven is naar mijn idee heel simpel te maken. Eerst oranje spuiten, daarna zwart en er dan met Scotch-Brite er overheen vliegen om her en der de zwarte laag weg te halen.
Waar je op moet letten is dat de delen die moeten bewegen niet klem komen te zitten door overtollige verf. Het zou het beste zijn als je vriend zijn replica helemaal uit elkaar haalt en jullie dan samen kijken naar de delen waar geen verf moet komen en jullie die afplakken.
Bijvoorbeeld waar de patroonhouder de replica in gaat wil je geen (of minimaal) verf hebben zitten omdat hij anders misschien niet meer past als hij nu al een strakke passing zou hebben.

Hieronder twee posts van mij van een tijdje geleden waar je een beetje kunt zien wat ik heb afgeplakt. Heb het niet heel gedetailleerd op de foto gezet maar je kunt er wel wat van zien.

(Met het pijltje rechts bovenin onderstaande vensters ga je naar de post)

Hoop dat je er wat mee kunt. Als je meer wilt weten dan horen we het wel.

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Je voorbeeld hierboven is naar mijn idee heel simpel te maken. Eerst oranje spuiten, daarna zwart en er dan met Scotch-Brite er overheen vliegen om her en der de zwarte laag weg te halen.
Waar je op moet letten is dat de delen die moeten bewegen niet klem komen te zitten door overtollige verf. Het zou het beste zijn als je vriend zijn replica helemaal uit elkaar haalt en jullie dan samen kijken naar de delen waar geen verf moet komen en jullie die afplakken.
Bijvoorbeeld waar de patroonhouder de replica in gaat wil je geen (of minimaal) verf hebben zitten omdat hij anders misschien niet meer past als hij nu al een strakke passing zou hebben.

Heb een vergelijkbare  situatie uitgeprobeerd op m'n MK12. 

als je (Oranje) onderlaag geen harde coating is, haal je die der met die scotch terug mee af hoor, ik heb eerst de onderlaag gespoten goed laten uitharden, vervolgens de toplaag derover net laten drogen, en vervolgens "geweathered" met een doekje met White spirit das ni zo agressief, en haalt alleen de bovenste laag weg.

Voor de bewegende delen moet je idd rekening houden dat deze ofwel vast kunnen komen zitten, of de verf beschadigen, aldaniet gewenst, of ongewenst  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Action heeft prima spuitbussen voor een paar eurie; https://www.action.com/nl-nl/nl/doe-het-zelf/verf/ Alleen je gewenste kleur moet wel in het assortiment zitten. Ik haal mijn bussen altijd van de lokale verf winkel (https://www.gerstaecker.nl/MOLOTOW-PREMIUM-Standard-spuitbus.html) €4,- voor een bus ik goed te doen en hebben alle kleuren die je kan bedenken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Action heeft niet echt veel "tactische" kleuren, muv het flat black, ik prefereer daarom  Fosco, in mijn regio het makkelijkst te vinden en goedkoopst trouwens.                                                      Deze hebben wel vooral de typisch "militaire" kleuren, ik weet niet of Xena ondertussen nog wel meevolgt ? maar het oranje uit haar voorbeeld zal daar ook niet tussenzitten.

Die Gerstaeker, is wel een interessante shop ((hebben we niet in Belgie), die Molotow verf kost bij ons dubbel zo veel !   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja super. Op mijn MK18 heb ik het gebruikt om hem die zand look te geven. Dat is dan vrij makkelijk weg te halen en bij te werken. 

Bij de 2 bovenstaande heb ik de replica's eerst gespoten en daarna pas bewerkt. Doordat de alcohol mengt met de verf zit het pastel er direct vast in. Je kunt er eigenlijk niets meer aan doen zonder dat het lelijk wordt. Als je er aan gaat vegen wordt het een waas van kleuren. Baalde er in eerste instantie van maar vond het daarna eigenlijk wel makkelijk. Dit blijft nu super goed zitten.

Was echt een top tip van je AAC, die pastel met alcohol! Ga dit zeker vaker toepassen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...