Spring naar bijdragen
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Aanbevolen berichten

Ik ben meer het type voor 'freestyle' maar vind het wel leuk als het een beetje realistisch is. Als het maar niet te pietepeuterig wordt want dan haak ik af. 

Ik ga nog wel eens wat rommelen met die LA-5. Maar als ik die naar achter zet en de switch op 12h vooraan dan schijn ik toch tegen mijn hand/duim aan?

Je ziet op die foto's inderdaad wel terug dat ze een oude receiver hebben met nieuwe spullen erop. Leuk om te zien, thanks.

Hoe zou jij die RRA trades van de receiver aanpassen? Plamuur erover en dan overspuiten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In dat geval kan de Peq best opzij, eigenlijk (zo hebben ze de MAWLS) uitgevonden ook 

Eerlijk gezegd moet ik dat nog 's nalezen waarom ze dat tegenwoordig soms doen, want voorheen was de regel altijd peq zo ver mogelijk naar voor omwille van de verstrooind door de frontsight.

Maar ik vermoed gewoon dat gasten die overdag werken,  gewoon die peq naar achter zetten uit de weg,  om betere grip te hebben.

Trades nie echt gaan plamuren maar gewoon wa minder uitgesproken maken door een paintjob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kijk, [mention=467]mata[/mention] die weet hoe het moet 

Doel je ?
Dit is geen specna, maar een ICS. Die onderdelen hebben iets andere afmetingen of weer dingetjes die er aan zitten. De buffertube is bv niet diep genoeg voor een accu ivm de schroef die halverwege vast gezet word. Daarom zit er geen correcte stock op bv.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei AAC:

Mk16 rail ziet er wel gelig uit op de foto? 

Probeer voor de lol eens met de CRT stock, en tan suppressor. 

Komt denk ik door de foto maar ik ben geen kenner qua kleuren dus het zal er misschien wel flink naast zitten vergeleken met de echte. 

Tan

ACtC-3fFfrr2OrXuGo8NhL1HrCrHw6bmKlNzVTx5 

ACtC-3co1H_JN32skXBVmu5ijR6MEzU6KOiLvwPW 

Zwart

ACtC-3deqmTVzNwXNlz7mTApeMiF7FtZRT3V3mRk 

ACtC-3f0mj1ZdfRMctcAdXB5BpWV6_z3y4KW6UqR 

Helaas kan ik deze stock nu niet gebruiken omdat ik dan geen ruimte heb voor de lipo aangezien de mosfet al in de buffer tube zit. 

1 uur geleden zei mata:

En light 1 slot naar voren. Minder schaduw en meer ruimte voor je hand.

Ik heb die bewust zo gedaan richting het realisme. Als de demper er niet op zit dan zou hij naast de flash hider zitten en nogal wat temperatuur te verduren krijgen lijkt me. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Solstice:

Komt denk ik door de foto maar ik ben geen kenner qua kleuren dus het zal er misschien wel flink naast zitten vergeleken met de echte.  

Helaas kan ik deze stock nu niet gebruiken omdat ik dan geen ruimte heb voor de lipo aangezien de mosfet al in de buffer tube zit. 

Ik heb die bewust zo gedaan richting het realisme. Als de demper er niet op zit dan zou hij naast de flash hider zitten en nogal wat temperatuur te verduren krijgen lijkt me. 

Sja... kleuren is sowieso een moeilijke, denk dat zelfs echt spul kan verschillen van batch tot batch, echte MK16 is ceracoated, denk dat je met de jouwe dan best goed zit, zag al replica's die geanodiseerd zijn en das eigenlijk wat te bling bling vlgs mij.

Begrijp het met de stock, evt met de klassieke Crane, wordt ook nog erg veel gebruikt, of die nieuwe Magpul MOE SLS evt ?

Ja in de realiteit kan da met de lamp, als die naast de FH staat.

Maar ziet er igg goed uit toch he ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die klassieke crane stock niet mooi en de SLS ook niet echt ?

Met de tan accessoires ziet het er wel goed uit maar ga het toch met de zwarte doen. Vond het ook een beetje zonde om 2 keer dezelfde accessoires set aan te schaffen.

Denk dat het straks na het spuiten wel iets minder opvallend is.

Speaking of which, ik heb net de MK18 een beetje bijgewerkt met de spuitbus. Ik geloof dat er nog ergens een Paint job topic was, zal daar ff wat foto's posten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei AAC:

Sja... kleuren is sowieso een moeilijke, denk dat zelfs echt spul kan verschillen van batch tot batch, echte MK16 is ceracoated, denk dat je met de jouwe dan best goed zit, zag al replica's die geanodiseerd zijn en das eigenlijk wat te bling bling vlgs mij.

Begrijp het met de stock, evt met de klassieke Crane, wordt ook nog erg veel gebruikt, of die nieuwe Magpul MOE SLS evt ?

Ja in de realiteit kan da met de lamp, als die naast de FH staat.

Maar ziet er igg goed uit toch he ? 

Geiselle hun kleuren verschillen ook per batch, staat ook op hun site dus een klein kleurverschil maakt weinig uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil zelf ook nog een backup/intro aeg('tje) bouwen.
Mk16 build die @Solstice liet zien als eerste foto wel heel dik.

Dus ben nu op deze lijst:

Specna sa33m

Externals
-PTS Enhanced Modular Sling Plate Gen 2 AEG
-PTS EPG-C M4 Grip AEG
-bcm mod1 stock (ali)
-ascend angled grip (ali)
-surefire demper (ali)
-wasdn dbal a2

Internals
-gate Titan 
-speed trigger
-retro arms of krytac hopup
-prommy barrel
-prommy purple
-13:1
-guarder cylinderhead
-prommy cylinder
-guarder tappet plate
-nuprol piston met guarder pistonhead
-guarder motor

Ja wordt weer leuk hahaha
Moet eerst nog een daniel defense project afmaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paar tips:
- Geen krytac hopup
- Ik zou het guarder/nuprol spul achterwege laten.
- Pak bv een cylinderset van airsoftparts.cz (21.0mm nozzle)
- Neem een 22tpa motor van bv ZCI, ASG, AAC
- Stock tappet plate is perfect
- Probeer wat anders dan een prommy purple, er zijn betere opties (ga er van uit dat je hem flathopt)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei mata:

Paar tips:
- Geen krytac hopup
- Ik zou het guarder/nuprol spul achterwege laten.
- Pak bv een cylinderset van airsoftparts.cz (21.0mm nozzle)
- Neem een 22tpa motor van bv ZCI, ASG, AAC
- Stock tappet plate is perfect
- Probeer wat anders dan een prommy purple, er zijn betere opties (ga er van uit dat je hem flathopt)

Krytac hopup is hit or mis 
guarder en nuprol nooit slechte ervaringen mee gehad, meerdere builds gemaakt en gehad die nog steeds heerlijk draaien.
tappet plate hoeft niet perse, maar als ik dan toch alles ga vervangen haha
Kan inderdaad ook voor een maple leaf macaron of mr hop gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geef je alleen wat goed bedoeld advies. Guarder en nuprol (rebrands) zijn in dit opzicht niks speciaals en je betaald er wel de volle mep voor. Daarnaast voorkom je problemen door niet dingen te mixen en matchen waar dat niet nodig is. Dat zou je inmiddels ook moeten weten als je meerdere verschillende replica's geupgrade zou hebben.

Als je replica een VFC is dan ja, vervangen die tappetplate, maar in dit geval zeker niet als het niet nodig is. Een tappet plate heeft meer invloed op een goede upgrade dan je zou denken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je zeker een punt over het mix en matchen.

Maar deze combi van parts heb ik vaker in replica's gezet en komt altijd wat moois uit.

Over dat guarder en nuprol rebrands zijn.

Ja inderdaad, al koop ik liever ook lokaal (weliswaar het liefst bij com-bat) want sponsor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door het lijstje had ik al door dat het van com-bat moest komen hoor. Maar je kunt een betere replica bouwen met minder centen. Zolang je je maar aan de 21mm nozzle houdt kan er niet veel mis gaan (of je moet een aparte hopup pakken).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Thomaskrop:

Wil zelf ook nog een backup/intro aeg('tje) bouwen.
Mk16 build die @Solstice liet zien als eerste foto wel heel dik.

Merci! Denk dat de jouwe ook wel een fraaie verschijning wordt als ik dit zo zie ?

Vwb de parts kan ik je ook airsoftparts.cz aanraden, het is echt mooi spul. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat de pistons van hun heel strak passen in een Specna Arms gearbox, te strak eigenlijk.

@mata heeft daar geloof ik nog nooit last van gehad maar ik heb in de afgelopen weken de ultra light piston en de gewone piston geprobeerd en ik moet ze echt bijvijlen bij de rails om ze soepeler te laten lopen. Ik heb ze uiteindelijk ook niet in mijn build gezet maar gewoon een good old Cyma piston gepakt. Het gaat hier dan om een One gearbox, heb twee shells geprobeerd en bij beide hetzelfde resultaat. In een Edge gearbox past het wel. Heb hier ook een ARP liggen en ook daar merkte je wel een lichte klemming maar dat was goed op te lossen. Ik gok dat er ergens een bepaalde standaard is qua maten die ze exact volgen alleen dat andere fabrikanten daar net iets van afwijken waardoor de passing te nauw wordt.

Buiten dat om zijn het echt mooie spullen, de kwaliteit zie je er echt aan af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...