Spring naar bijdragen
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Aanbevolen berichten

Het is weer tijd voor een kleine update voor mijn arsenaal.

De Specna Arms E03 uit deze review ondergaat een facelift met een 13.5" Geissele MK16 rail.

Hier zoals hij nu is en daarna hoe hij ongeveer moet worden. Welke scope of red dot ben ik nog niet helemaal over uit.

c45pZhZl.jpgOA4yGwYl.jpg

Paar spulletjes besteld:

rCCiDLl.png

Ben hem nu van binnen aan het klaarmaken en als alles straks binnen is van ome Ali en gemonteerd is dan komt er wel weer een foto.

Ook wat spulletjes binnen gekregen van Airsoftparts voor de MK18.

- Lichtgewicht piston

- Silent piston head met ultra speciale demping 

- Silent cylinder head

- Handje vol nozzles (o.a. ook voor de MK16)

- Via Mata een setje EZO bearings

Door toevoeging van deze spullen wordt het echt een heerlijke replica, kan niet anders.

boiecFwl.jpg

Eerst de Mk16 klaarmaken en dan is de MK18 aan de beurt. 

#HappyDays!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom er net achter dat de pistol grip van de E03 geen ZCI motor accepteert. Hij is net 1mm te lang. 
Had ook nog een infinity motor liggen maar ondanks dat hij nagenoeg dezelfde lengte is als de Specna motor past deze ook niet. Zal met de bouwvorm te maken hebben van die motor denk ik.

Aangezien er hier heel wat ZCI motoren in de omgang zijn leek het me wel relevante info.

W4NFNaSl.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei AAC:

Kan je de bottom plate van de grip niet wat aanpassen ?

Ja dat kan opzich wel. Het probleem zit hem in het inzetstuk waar de stelschroef in zit. Als je deze randjes met de Dremel te lijf gaat dan is het wel passend te maken.

MsezbsBl.jpg 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het de lengte van de motor is durf ik er op te wedden dat het door de quick change pistol grip komt. Waarschijnlijk minder ruimte in de pistol grip tov een normaal design. Die quick change is trouwens toch ruk, dat plastic is snel gaar en dan houdt het waarschijnlijk die motor niet zo lekker meer vast als eerst. Krijg die van mij al niet eens meer goed erin, een van die tabs die moet vallen in de gleuf van de grip wil die niet meer pakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar istie dan eindelijk! De MK16 rail 😄

Eerste order is nooit aangekomen, de tweede uiteindelijk wel. Duurt 3 maanden maar dan heb je ook wat. 

Moet hem nog fine-tunen qua attachments en nadenken over een evt. spuitklusje. 

ACtC-3ey5QmD-GfexZjmOi5AFBplmuTu9zaOfNOE

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hij past precies zonder ook maar één barrel shim. Hij had nog ietsje ruimte en kon nog wat van links naar rechts draaien maar dat werd opgelost door de klembout vast te draaien en door de stelschroeven aan de zijkanten. Zit super nu. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Solstice:

Eerste order is nooit aangekomen, de tweede uiteindelijk wel. Duurt 3 maanden maar dan heb je ook wat. 

Vet! Wat voor merk houder gebruik je op deze foto? Ik zoek al tijden een pmag type houder die zowel in mijn specna m4 model als hk416 modellen past.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Joost90:

Vet! Wat voor merk houder gebruik je op deze foto? Ik zoek al tijden een pmag type houder die zowel in mijn specna m4 model als hk416 modellen past.

Dat is een D-DAY Pmag, heb ze bij Taiwangun vandaan. Alhoewel, technisch gezien heb ik mijn zwarte van Mata. 

Ik gebruik ze ook voor mijn H02 maar heb daar niet echt goede resultaten mee. Ik moet ze scheef drukken omdat ze anders niet feeden. Maatje van me gebruikt ze ook voor de H02 maar met een andere hop up kamer en daar werken ze wel super op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Super! Bedankt voor je reactie.
Ik ga er eens een stel bestellen om te testen.
In het andere geval kom je uit op PTS EPM. Die doen het bij mij in alle soecnas die ik heb liggen. Incl een H0x. Maar ja, wel andere prijsklasse.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Solstice:

Nice, vanwaar heb je deze Mk16 rail, heb je wat close up plaatjes van de details aub, heb je der ook de Geisele charging handle bij als ik goed zie ?

De Mk16 rail maakt deel uit van de URG-I kit (Upper Receiver Group Improved)  tesamen met de DD 14.5" mid length gas system barrel, DD gasblock , Geisele Airborne charging handle, en Surefire Warcomp flashider .

Bestaande M4A1 receivers worden met deze kits ge-upgrade,  daardoor zie je dan soms behoorlijk afgeragde receivers met fonkelnieuwe rail en charging handle contrasteren.

Goed om weten voor een evt paint/weatherjob miss ? Daarbij zou ik sowieso de lower met RRA trades aanpakken btw :)  

Attachments:

Surefire 556 RC can heb je al zie ik , zou wel beter tan zijn (evt mee painten)

Verder kan eigenlijk vrijwel alles, alhoewel der enkele classics en nieuwe trends zijn.

Magpul SLS ,CTR en BCM gunfighter stock erg in

Magpul  K2 en BCM gunfighter pistolgrip erg in

Vooraan tegenwoordig veel RVG en BCM handstops 

Elcan Spectre wordt vervangen door de Sig Sauer Tango 6 en Nightforce ATACR, EXPS-3 en G33 magnifier zijn blijvers

LA-5 en NGAL peq worden tegenwoordig vaak naar achter geplaatst tbv de C-clamp grip 

1 uur geleden zei mata:
1 uur geleden zei Joost90:
Super! Bedankt voor je reactie.
Ik ga er eens een stel bestellen om te testen.

In het andere geval kom je uit op PTS EPM. Die doen het bij mij in alle soecnas die ik heb liggen. Incl een H0x. Maar ja, wel andere prijsklasse.

Gasten van W762 beweren dat die Beta Project mid caps in de one serie zouden moeten werken, maar vertrouw dat devies toch ni zo erg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rail: € 42,97  9%OFF | 9.5 Inch / 13.5 Inch MK16 Handguard Rail for KUBLAI Airsoft M4 BD556 Gel Blaster Paintball Accessories
https://a.aliexpress.com/_d8wvyYV

Ik heb een look-alike charging handle erop gezet die ik nog had liggen. Moet hem alleen nog iets aanpassen want hij loopt iets te strak waardoor hij niet volledig sluit. 

De foregrip ga ik denk ik inderdaad wisselen voor een RVG die ik nog heb liggen. Toen ik de verticale grip erop had gezet vond ik het ook niet zo fraai staan als dat ik had gedacht. 

De surefire RC heb ik bewust zwart gedaan omdat ik wat wilde contrasteren met de kleuren. Zo ook met de Peq, flashlight en switch. 

Ik heb dit setje ook in tan (zitten op de MK18) dus kan er mee wisselen als ik wil. Maar denk dat ik door de paintjob die ik voor ogen heb het kleurcontrast er iets minder heftig kan laten uitzien. 

De Elcan was ook een bewuste keuze aangezien ik dat er mooi op vind staan en de EXPS-3 zich reeds in mijn assortiment bevindt dus ik kan daar ook nog mee wisselen als ik wil :D

Positie van de Peq is nog een beetje kijken wat handig is. Wellicht dat ik die nog naar achter zet idd. Als je nog mooie inspiratie foto's hebt van mogelijke configuraties dan houd ik me van harte aanbevolen! 

Heb net de flashlight ook gemonteerd. Foto's van de rail zal ik zo ff uploaden. 

ACtC-3diz9JhKqkfDA2iq3SM-CL6HX0H_pJ465Z4 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ziet er goed uit, vraag is natuurlijk ook wat je wil, correct naar het origineel, of freestyle , waar ik persoonlijk van mening ben dat je altijd het mooiste resultaat krijgt met een vergelijk naar de realiteit.

De M600 is top, AFG vooraan, dual switch vooraan op 12h, LA-5 naar achter, zou ik 's proberen als ik jou was, Suppressor terug tan.   

Plaatjes heb ik wel een hoop, was eigenlijk ook al tijdje aan een nieuwe betere SOPMOD & accessorie guide aan het werken achter de schermen

aabc16cc30887f79d42d712f23984ddc.jpgIMG_8247_jpg-1045484.jpgIMG_8248_jpg-1045485.jpgIMG_8249_jpg-1045528.jpgIMG_8250_jpg-1045529.jpgIMG_8255_jpg-1046446.jpgIMG_8254_jpg-1046445.jpgIMG_8253_jpg-1046444.jpgIMG_8251_jpg-1045531.jpgIMG_9644_jpg-1205953 (1).jpgIMG_9054_jpg-1135909.jpgIMG_8256_jpg-1046447.jpgIMG_9645_jpg-1205954.jpg26944_b6d54ce895d52c19900db08e5615607d_t.png

20191204_122049_jpg-1183561.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...