Spring naar bijdragen
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Aanbevolen berichten

Welke heb je exact cheese de lambda of de SLONG? Die nozzle lengtes van P* zeggen te weinig gezien ze de volledige lengte meten van ook het stuk dat binnen de shell valt. Meeste specna's gebruiken een 21.0 AEG nozzle. Eigenlijk moet je even meten wat de uitstekende lengte is wanneer deze volledig naar voren staat tov de P*.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Rebelattack:

Welke heb je exact cheese de lambda of de SLONG?

Dit gaat over de barrel? Ik heb een 290 mm Maple Leaf Precision Barrel 6,03.

23 minuten geleden zei Rebelattack:

Eigenlijk moet je even meten wat de uitstekende lengte is wanneer deze volledig naar voren staat tov de P*.

Ik zal dat eens opmeten met een schuifmaat en hier plaatsen.

En ik ga denk dit eens proberen voor de nozzle alignment: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Rebelattack:

Die nozzle lengtes van P* zeggen te weinig gezien ze de volledige lengte meten van ook het stuk dat binnen de shell valt. Meeste specna's gebruiken een 21.0 AEG nozzle.

Ik snap dat de lengte niet veel zegt. Maar als je "standaard" M4 nozzle lengte neem, dat is 21,4 mm? En de meeste Specna's gebruiken de 21,0 mm dan is dat een verschil van -0,4 mm. Als ik dan in mijn chart kijk zie ik dat niks eigenlijk in de buurt van de -0,4 mm ten opzichte van de M4 nozzle komt. 

Maar ik zal het eerst wel even opmeten.

De 21,0 mm word gemeten vanaf de voorkant engine tot aan einde nozzel?

*Ben "hardop" aan het nadenken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, niet echt :P. Je hebt namelijk nog de shell er tussen plus normaal het stuk waar bij de nozzle vast zit aan de tappetplate. Dat plus wat uit steekt is 21mm. De meest simpele manier is door bv stukjes tape rondom de voorkant van de shell/nozzle te plakken waardoor je dus de hopup iets verder weg duwt. Gewoon eerst inbouwen + alignement en dan kijken naar hoe de hopup verder te tunen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand een idee hoe ik de flash hider eraf krijg? Het is volgens mij geen inbus.

20190811-225800.jpg&key=e9dfe69511dce4d6924a4bd1fbc619662800faa4b1f0684d131dcab90b7b7200

Ik wil er namelijk een amplifier opzetten. Madbull Noveske KX3 denk ik.
Inbus 1.3 is het. Toevallig gister nog een los gedraaid.
Flash hider zelf moet je met de klok mee los draaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat dacht ik eerst ook maar heb hem nu gedurig nodig sinds ik een H02 heb. De mag release is ook met zo'n kleine inbus.

Je hebt soms een inbussetje bij de Lidl of Aldi waar hij in zit. Had laatst ook een 0,9 mm nodig dus heb toen een setje inbusschroevendraaiers besteld met de incourante maten maar ook die van de body pins.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de mijne incompleet overgenomen van Rebel dus ik heb er zelf geen maar er zit geen standaard gasblock onder zoals bij de M4's.

Wat er zit is wel h&k stijl maar of hij echt 1 op 1 is betwijfel ik. @MattiB gaat binnenkort zijn H03 ombouwen naar een H02. Wie weet wil hij wel even een plaatje schieten van de gasblock die er bij hem op zit ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2019 om 19:53 zei AAC:

Hoe ziet de outerbarrel group van zo'n Specna H der eigenlijk uit ? (onder de rail) 

Is dat ook effectief met een H&K gasblock en piston rod, of met een M4 gasblock en tube ?

Net de H03 van @MattiB omgetoverd naar een H02 en een foto voor je gemaakt. Vind het toch wel leuk om te zien hoeveel moeite ze doen om het zo echt mogelijk te maken. Het is niet ff een simpel systeempje wat ze erin gemaakt hebben. En dat terwijl het gros van de gebruikers het nooit zal zien.

MFurgeN.jpg

Hn2VvY0.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had veel eerder moeten beginnen met 11.1 en een Titan. Speelt echt wel erg lekker. De gedachte om de boel te voorzien van 13:1 gears is al aanwezig maar laat ik eerst hier maar even van genieten.

De Maxx Model hop up deed het ook goed op een paar double feeds na. Daar moet dus nog even naar gekeken worden. Maar all in all stelt hij heel fijn af en dat er geen bb's meer uit vallen bij herladen is een leuke extra.

Bij MattiB was het minder geweldig helaas. Tijdens het fps'en thuis op single shot na het inbouwen van de Titan geen problemen gehad maar op het veld kregen we met zijn H02 last van jams en misfeeds. 

Hij gebruikt de standaard Specna hop up kamer, ML macaroni+concave en een ZCI barrel.
Probleem daarmee was dat de feedlip van de ML bucking te lang is en daardoor dubbel kwam te zitten zodra een bb omhoog werd gedrukt met als gevolg een jam. Voorheen geen last van gehad dus wellicht dat de bucking niet goed zat na het recente vervangen van de inner barrel. 

Ik had mijn H02 als back-up meegenomen en daar toen de barrel group uit gehaald om uit te wisselen. Die heeft een prowin met een modify flat hop set en dezelfde barrel als die van MattiB.
Dat ging iets beter maar full auto was nog niet je-van-het. Echter begon het later weer te jammen en als hij het toevallig wel deed waren er veel misfeeds. We hadden de hop maximaal open gezet zodat dat geen belemmering kon opleveren. De feedlip was bij de modify bucking niet dubbelgevouwen zover ik me kan herinneren.

Wat ik niet heb getest is om mijn barrel group uit de MK18 te halen en die te proberen.

Ik heb mijn eigen replica na montage van de Titan niet full auto getest met de standaard hop up kamer dus heb daarvan helaas geen vergelijk. 

Waar zouden jullie de oorzaak van deze problemen zoeken? We hebben allebei 16:1 gears en een tappet plate delayer gemonteerd.

Aangezien ik zo nu en dan een double feed had lijkt het alsof ik misschien geen delayer nodig heb voor de tappet plate. Maar het zal een kwestie van testen zijn of dit geen negatief effect heeft op de rest van de schoten die nu wel goed waren. Denk dat 90% gewoon goed ging namelijk.

Of is het zo dat er eigenlijk nooit 2 bb's geladen mogen worden ongeacht hoe lang de nozzle naar achter staat?

Er zijn dus nog wel wat dingetjes die ik kan doen maar ben benieuwd wat jullie eerste ingeving is m.b.t. onze issues.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Double feed kan aan te lang naar achteren staan liggen als de lips te zwak zijn, maar soms kan ook de oplossing zijn een kleine uitsparing (gewoon een mini kuiltje) te boren in het dak van de hop up zodat de bb daar in wordt gedrukt. Misfeeds ligt vaak aan nozzle length of timing, met een delayer zou de timing minder logisch zijn. Hebben jullie allebei dezelfde mags?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm zo'n gaatje is idd geen gek idee. Bedoel je "met een delayer zou de timing minder logisch zijn" dat de timing niet zo logisch is als het zou moeten zijn of dat het minder logisch is dat het probleem daar ligt? Kan het op 2 manieren interpreteren 😅 

We gebruiken inderdaad beide dezelfde mags. Dat zijn de DDAY PMAGS van Taiwangun.

Kan het nog wel ff proberen met Amoeba midcaps die ik heb liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou persoonlijk geen delayer gebruiken als het niet nodig is. Hoe langer de BB in rust ligt in de bucking des te beter. Ik denk dat je even goed moet kijken hoe ver de nozzle naar achter gaat en naar voren komt. De bucking lips wil je eigenlijk niet de feedtube in hebben komen. Probeer ook eens een bucking met strakkere lips.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei mata:

Ik zou persoonlijk geen delayer gebruiken als het niet nodig is.

Oke ik dacht ergens gelezen te hebben dat het in principe geen kwaad kon om er een in te hebben zitten dus heb er toen maar een in gestopt bij de nieuwe gears. Idem bij Matti.

8 minuten geleden zei mata:

Ik denk dat je even goed moet kijken hoe ver de nozzle naar achter gaat en naar voren komt. De bucking lips wil je eigenlijk niet de feedtube in hebben komen. Probeer ook eens een bucking met strakkere lips.

Ik zal eens een poging wagen om op te meten hoe ver de nozzle naar buiten komt en hoe ver hij moet gaan om de feedlips te raken. 

Ik gebruik een G&G green bucking momenteel. Maar hoe kom je er ooit achter of een bucking strakkere feedlips heeft? Heb niet echt zin om een paar van die dingen te kopen om te proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Solstice:

Hmm zo'n gaatje is idd geen gek idee. Bedoel je "met een delayer zou de timing minder logisch zijn" dat de timing niet zo logisch is als het zou moeten zijn of dat het minder logisch is dat het probleem daar ligt? Kan het op 2 manieren interpreteren 😅 

We gebruiken inderdaad beide dezelfde mags. Dat zijn de DDAY PMAGS van Taiwangun.

Kan het nog wel ff proberen met Amoeba midcaps die ik heb liggen.

Bedoelde met een delayer zou een timing issue als in te snel niet logisch zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga eerst proberen een klein kuiltje te maken bovenin de feed tube en als dat niet genoeg helpt haal ik de delayer eruit.

Heb wel goede hoop dat het met dat kuiltje en eind beter moet worden aangezien hij niet altijd double feed. Misfeeds heb ik niet gehad.

Het principe is dat de bb's recht naar boven zouden moeten staan totdat de nozzle de bovenste meeneemt en tegen de bucking aan drukt. Als bb's nu de mogelijkheid hebben om af en toe al meteen naar de bucking te gaan zonder hulp van de nozzle (rode bb in het leet paintskills plaatje) zou het kunnen zijn dat er op dat moment door het gebruik van de delayer genoeg tijd is voor een 2e bb om voor de nozzle te komen. Door zo'n kuiltje kun je dat probleem tackelen.

lg3p6u8.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...