Spring naar bijdragen
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Aanbevolen berichten

Wow ik heb een keer iets goeds gedaan XD. Mooi dat ATM je bevalt, ik gebruik voornamelijk de barrels, maar ik heb de piston en wat andere onderdelen ook in gebruik. De piston heb ik zelf geen slechte ervaring mee, maar Mata en ik hebben wel de horror verhalen hiervan gezien, dus een beetje een tread carefully onderdeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo op vrijdag de Specna Edge replica binnen gekregen en afgelopen weekend meteen aan de slag gegaan om deze om te bouwen met de URG-I rail voor een Block III achtige build. Ik heb door mijn excitement daarom ook geen looks van hoe hij er uit zag, maar goed het was een standaard M4A1 look en zo interessant is dat ook weer niet. Dus hierbij wat slechte foto's van de receiver en upper XD.

QsR34RAm.jpg?1

oJu9TVMm.jpg

xyXHKLbm.jpg?1

Doordat het waarschijnlijk dus door Dytac wordt gemaakt zijn er een aantal dingen anders, waaronder de outer barrel. Ik vind de look van Dytac mooier en de manier waarop deze in de upper vast zit is ook relatief naar mijn mening beter, geen optie tot roteren. Het 2de punt is dat er een ander QC systeem in zit, een betere vorm dan het SAEC systeem naar mijn mening. Het systeem is ook hier te bereiken zonder dat de GB uit de lower moet worden gehaald.

WxOi2LXm.jpg?1

qnCElp1m.jpg

Dit zorgt er ook voor dat er geen compatibiliteit is tussen de Edge en de oude replica's jammer genoeg, dit in het opzicht dat het wel past, maar er niet uit ziet door alle kieren.

QzWR8xem.jpg

enM6Q83m.jpg

Als laatste moest ik ook meteen aan de slag met de dremel. Jammer genoeg kwam de nut met de nieuwe receiver te ver naar voren, waardoor de rail niet goed aan sloot. Hiervoor heb ik dus een stukje van het draad afgehaald totdat het allemaal netjes zat. 

SoAD87cm.jpg

De draad van de receiver is ook goed, de barrel nut ging er makkelijk op en het ziet er allemaal prima uit. Dingen die me nu zo opmerken welke ik als negatief ervaar is dat het allemaal snel beschadigingen heeft, oftewel de verf laat makkelijk los. Het puntje over de rail mounting laat ik achterwege ik denk dat dit puur dit rail systeem is wat ik probeer te mounten en minder snel voorkomt bij andere types, echter als mensen er ook een proberen hoor ik het graag of ze er ook tegen aan lopen.

Al met al denk ik dat dit een prima replica is voor mensen die en externe build willen doen of een nieuw model willen zonder dat ze intern zelf veel hoeven te vervangen. Intern heb je al de air seal componenten, mosfet en dus met een goede motor, flat hop, de standaard mods en mogelijk een barrel ben je klaar. Om te kijken of de standaard internals het waard zijn ga ik hem niet meteen uit elkaar trekken om er mee te kloten en zal ik op een veer wissel na en externe aanpassingen gewoon zo goed als stock mee proberen te spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Cinerama:

Even terugkomen op die SMR rail, is het nog steeds zo dat je 2 sling mount bevestigingen moet wegslijpen aan het einde van de loop?

Ja dat is nou eenmaal zo. Deze vallen binnen de rail en de rail is gewoon slimmer dan de standaard ris.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo alle 

Dit is mijn specna arms sa-b03 die hoofdzakelijk gebruik CQB en als back-up bij outdoor skirm. Wat er aan gedaan is tot nu is de barrel 6.03 en hup-op met een flat hup op bucking.

Dit ben nog van plan om te doen is de  gearbox plus een mosfet en stekker motor te gaan doen. 

Wat is jullie advies hier in welke type enz kan beste gebruiken. 

C5E979A2-FF3A-4F20-B7F9-F06967905472.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei RoloLoo:

Hallo alle 

Dit is mijn specna arms sa-b03 die hoofdzakelijk gebruik CQB en als back-up bij outdoor skirm. Wat er aan gedaan is tot nu is de barrel 6.03 en hup-op met een flat hup op bucking.

Dit ben nog van plan om te doen is de  gearbox plus een mosfet en stekker motor te gaan doen. 

Wat is jullie advies hier in welke type enz kan beste gebruiken. 

Wat wil je precies bereiken met de upgrades? Ik zou iig op zijn minst kijken naar het vervangen van onderdelen in je compressie deel gezien een stabiele FPS ook heel belangrijk is in een goede spread krijgen van je bbs op afstand. Btw barrel diameter zegt niks over een barrel ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedank voor je advies ja klopt ik wil een stabiele FPS met een goed spread van je mijn bbs op afstand. En daarom wil graag weten wel type en merk ik het beste kan gebruiken vanuit jullie inzicht. Belangrijk is wel dat het kwaliteit is voor me en prijs ook wel maar moet in verhouding met elkaar zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik zelf altijd doe met de gearbox is het volgende:

- AoE aanpassen - Hier zijn al diverse dingen over gezegd in dit topic. Basically een ring op je cilinderhead plakken.

Ik koop daar ringen voor bij Plenty Parts / Het Onderdelenhuis. Aangezien jij ook uit Ede komt is dit goed te doen. Ze hebben die ringetjes bij de kassa liggen. Ik vraag er altijd even naar bij de kassamedewerker. Ringetjes kosten €0,50 per stuk en passen echt perfect in de cilinder. Zie onderstaande foto.

- Gears shimmen - Shims

- NozzleCylinder, Cylinderhead, Piston en Piston head vervangen. Hoeven niet perse deze delen te zijn maar dit werkt bij mij super.

- Guarder M100 veer plaatsen

- Voor sommige builds kies ik er ook voor om de Motor en Gears. Ik zet er dan ook dit plaatje in om evt. misfeeds te voorkomen. Of je hem nodig hebt is een tweede maar ik bestel hem wel altijd mee, just in case.

Als je een keer een handje nodig hebt dan roep je maar, kan zo een keer helpen als dat nodig is.

ih3j4Xo.jpg 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de info. En idee van AoE aanpassen met de rubber ring klink logische.Ik  zal eens kijken want ik heb nog diverse bakjes met die rubbers liggen . En de andere onderdelen ga ik zeker in de toekomst toepassen. Als ik een keertje hulp nodig heb laat ik je het weten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nogmaals, die onderdelen die ik noem zijn niet perse de heilige graal maar gewoon wat ik vaak gebruik. Je kunt allerlei kanten op.

Als je iets wilt met een andere motor en gears dan is de AoE aanpassen een must. Daarbuiten is het sowieso een hele goedkope en simpele oplossing om je gears en piston een langere levensduur te geven.

Let bij je eigen rubbers wel op dat ze de juiste dikte hebben. De ringen van die zaak in Ede zijn precies de juiste dikte waardoor de uiteindelijke Angle of Engagement exact goed staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Solstice:

Nogmaals, die onderdelen die ik noem zijn niet perse de heilige graal maar gewoon wat ik vaak gebruik. Je kunt allerlei kanten op.

Als je iets wilt met een andere motor en gears dan is de AoE aanpassen een must. Daarbuiten is het sowieso een hele goedkope en simpele oplossing om je gears en piston een langere levensduur te geven.

Let bij je eigen rubbers wel op dat ze de juiste dikte hebben. De ringen van die zaak in Ede zijn precies de juiste dikte waardoor de uiteindelijke Angle of Engagement exact goed staat.

Wordt dan tijd voor een speciale build, 12:1, DSG :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit er nu echt over na te denken om die SMR rail te halen op aliexpress. Hij komt op een Specna Arms receiver.

Maar wat zijn nu al de maanden de bevindingen? Ik lees dingen als wobble ondanks gebruik van tape, extra aftermarket barrel nut bestellen, hoogteverschil met gebruik van de meegeleverde nut.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met de geleverde nut was de wobble nihil en aardig strak met een klein beetje tape, alleen zat de rail dan hoger als de receiver. Met mijn Specna stock nut zat hij qua hoogte goed, maar doordat deze een kleinere diameter had moest ik dit compenseren met tape, al met al zal je wat pijn moeten leiden in termen van fitment. Heb je daar niet zo'n zin in en wil je relatief een superieur product, kijk dan eens op haoptwart, die maken de SMR ook voor AEG's (VFC V2), maar goed die komt dan wel met een 150 dollar (+15 shipping) prijskaartje. Ik heb alleen begrepen dat deze het wel echt waard is en ik heb zelf een Mk16 rail besteld van hun. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stel.... ik ben lui en heb geen zin om een hop up, bucking etc. in elkaar te knutselen, maar wil toch een barrel upgrade uitvoeren met een R-hop.

Daar heb ik een bedrijf met website voor gevonden die zoiets in elkaar flanst. Nu is het probleem dat ik in mijn replica, SA BA-02, een 290mm inner barrel heb zitten. Maar het bedrijf levert een 300mm of een 285mm barrel. Welke zal ik dan nemen? En heeft één van jullie nog zo'n soort gelijke service in Nederland of in de buurt gevonden?

Het gaat om dit pakket: https://hopsystems.com/product/edgi-6-01-r-hop-m4-m16-drop-in-kit-assembly/

Daar naast heb ik mijn SA-B02 omgebouwd met Polarstar Fusion Engine en ik schiet met Valken BIO .30 gram BB's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Max performance krijg je uit het perfect in elkaar knutselen van je onderdelen per replica. Maar ja je kunt een systeem van hopsystems halen, maar een bitch als het niet goed werkt bij jou, ook ivm kosten.

Kijk ook eens bij begadi. Die kunnen een barrel met rhop vast ook wel voor je leveren incl hopup (de sets zijn standaard zonder hopup dacht ik).

Airsoft-center doet volgens mij ook rhops. (Ik ook, maar ik zit nog wel een tijdje vol met klusjes)

Je kunt ook een ML crazy jet pakken icm een hybrid / Hotshot bucking en nub. Redelijk eenvoudig zelf te doen en hier heb je iets meer controle op. En dit lijkt redelijk in de buurt te komen qua performance.

Waar je wel last van kunt krijgen is de P* nozzle. Aangezien die iets langer is dan een standaard specna nozzle. Als in dat de BB iets te ver onder het contact oppervlak gedrukt word dan optimaal is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kosten zat ik ook een beetje mee. En zoek ook nog wat dichterbij. Mogelijk word het toch zelf iets in elkaar knutselen. Ook niet verkeerd.

3 minuten geleden zei mata:

Waar je wel last van kunt krijgen is de P* nozzle. Aangezien die iets langer is dan een standaard specna nozzle. Als in dat de BB iets te ver onder het contact oppervlak gedrukt word dan optimaal is.

Wat voor problemen kan ik hier onder andere mee krijgen? Ik bedoel meer wat is het resultaat van het probleem? Geen hop? Te veel hop?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks mata.

Ik zat nog even te zoeken, maar ik heb nog een Maple Leaf Precision Barrel 6,03 290mm liggen. Als ik daar deze inzet: https://www.begadi.com/tuning-internals/aeg-rifles/innerbarrel/begadi-r-hop-set-fuer-maple-leaf-6-02mm-aeg-tuninglaeufe-patch-und-2x-tensioner.html met de rode nub installeren. Moet ik dan nog iets doen aan de arm van mijn Lonex hop up chamber?

En een andere bucking erbij. Ze adviseren één van deze vier:

Moet de R-hop dan nog vastgelijmd worden in een Maple Leaf barrel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil hier ook even op inhaken aangezien ik met een soortgelijke gedachte zit. 
Ik zit een beetje te dubben over wat ik kan doen om nog meer uit mijn MK18 te halen.
Ik heb nu 4 M4's liggen die allemaal basis geupgrade zijn maar merk dat ik het liefst met de MK18 speel. Vind het eigenlijk zonde dat die andere dingen maar in de la liggen en om ze nou allemaal volledig te upgraden vind ik weer net wat te gortig.
Ik wil denk 1 (of misschien zelfs 2) M4's gaan verkopen en de MK18 nóg beter maken.

Weet alleen niet echt waar ik nog meer uit kan halen. 

Wat er nu in de MK18 zit:
- ZCI 4/5 cylinder
- Cylinderhead met dubbele o-ring
- Cyma piston met full metal rack en aluminium piston head
- Nozzle met o-ring
- ZCI 270mm(?) Rebel-lapped precision barrel
- ZCI 22 TPA HT motor
- 16:1 SHS gears
- AoE aangepast en geshimmed
- Standaard Specna Hop Up kamer omdat de Prowin misfeeds begon te geven.
- Afgelopen zondag bij B&A had ik 3 schoten achter elkaar 1,11 J op de meter staan.

- Heel veel liefde en tijd

Wat ik nog zou willen zijn een nieuwe goede hop up kamer en een iets hogere rate of fire. Hoef geen lasers te schieten maar nog ff net een tandje vlotter. Ik wil eigenlijk naar een Titan i.p.v. mijn huidige Jefftron V2 omdat je dan zover ik weet de trigger supper snappy kunt maken en ook de rof naar wens kunt instellen.

Hoe werkt dat eigenlijk dat je je rof zo makkelijk kunt instellen? Krijgt je motor dan meer spanning zodat hij sneller gaat draaien? Zo'n motor heeft ook een keer een maximum toch?

Voor de hop up weet ik niet echt waar ik goed aan zou doen. Die Maxx Hop Up kamers zie je nu heel veel en heb het idee dat het minder lastig is om ze goed te krijgen dan eerder. Alleen weet niet of dat echt zo is en een Lonex nog steeds de betere optie is.

De barrel zou vervangen kunnen worden door een Prommy/PDI/EDGI en dan een R-hop erin of Hot shot zoals Mata hierboven al zei.

Budget is niet ongelimiteerd maar alles kan in fases natuurlijk. Lijkt me gewoon mooi om een replica te hebben die echt een smerig eind schiet zonder all over the place te gaan.

Jullie nog ideeën?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Cheese:

Thanks mata.

Ik zat nog even te zoeken, maar ik heb nog een Maple Leaf Precision Barrel 6,03 290mm liggen. Als ik daar deze inzet: https://www.begadi.com/tuning-internals/aeg-rifles/innerbarrel/begadi-r-hop-set-fuer-maple-leaf-6-02mm-aeg-tuninglaeufe-patch-und-2x-tensioner.html met de rode nub installeren. Moet ik dan nog iets doen aan de arm van mijn Lonex hop up chamber?

En een andere bucking erbij. Ze adviseren één van deze vier:

Moet de R-hop dan nog vastgelijmd worden in een Maple Leaf barrel?

Zelf lijm ik de rhops altijd wel. Of het 100% nodig is geen idee, maar je hoort ook wel eens dat mensen het niet doen. Als je dit doet, doe het met een beetje op de randen.

Qua buckings zijn de modify buckings prima en ready to go qua 'flat' zijn. De prommy buckings heb ik zelf nog niet eerder geprobeerd, maar tot dusver ook alleen maar slechte verhalen over gehoord. Als je de lonex kamer gebruikt dan kun je ook de nub van modify gebruiken, daar hoef je de arm niet voor aan te passen. Voor de nub van begadi wel.

Maar let op, mijn ervaringen met HPA zijn op dit moment nog steeds niet geweldig, vooral om het feit dat ik AEGs een stuk nauwkeuriger krijg dan welk HPA systeem ik tot dusver ook nog maar gehad heb (Inferno, F2, Mancraft). Dit heeft tot op dit moment telkens nog te maken met buckings en nozzle lengtes. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik vanaf het begin van dit jaar amper goed heb kunnen techen, dus de HPA systemen hebben nog niet de liefde gehad die mijn AEGs daar voor hebben gekregen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Solstice:

Ik wil hier ook even op inhaken aangezien ik met een soortgelijke gedachte zit. 
Ik zit een beetje te dubben over wat ik kan doen om nog meer uit mijn MK18 te halen.
Ik heb nu 4 M4's liggen die allemaal basis geupgrade zijn maar merk dat ik het liefst met de MK18 speel. Vind het eigenlijk zonde dat die andere dingen maar in de la liggen en om ze nou allemaal volledig te upgraden vind ik weer net wat te gortig.
Ik wil denk 1 (of misschien zelfs 2) M4's gaan verkopen en de MK18 nóg beter maken.

Weet alleen niet echt waar ik nog meer uit kan halen. 

Wat er nu in de MK18 zit:
- ZCI 4/5 cylinder
- Cylinderhead met dubbele o-ring
- Cyma piston met full metal rack en aluminium piston head
- Nozzle met o-ring
- ZCI 270mm(?) Rebel-lapped precision barrel
- ZCI 22 TPA HT motor
- 16:1 SHS gears
- AoE aangepast en geshimmed
- Standaard Specna Hop Up kamer omdat de Prowin misfeeds begon te geven.
- Afgelopen zondag bij B&A had ik 3 schoten achter elkaar 1,11 J op de meter staan.

- Heel veel liefde en tijd

Wat ik nog zou willen zijn een nieuwe goede hop up kamer en een iets hogere rate of fire. Hoef geen lasers te schieten maar nog ff net een tandje vlotter. Ik wil eigenlijk naar een Titan i.p.v. mijn huidige Jefftron V2 omdat je dan zover ik weet de trigger supper snappy kunt maken en ook de rof naar wens kunt instellen.

Hoe werkt dat eigenlijk dat je je rof zo makkelijk kunt instellen? Krijgt je motor dan meer spanning zodat hij sneller gaat draaien? Zo'n motor heeft ook een keer een maximum toch?

Voor de hop up weet ik niet echt waar ik goed aan zou doen. Die Maxx Hop Up kamers zie je nu heel veel en heb het idee dat het minder lastig is om ze goed te krijgen dan eerder. Alleen weet niet of dat echt zo is en een Lonex nog steeds de betere optie is.

De barrel zou vervangen kunnen worden door een Prommy/PDI/EDGI en dan een R-hop erin of Hot shot zoals Mata hierboven al zei.

Budget is niet ongelimiteerd maar alles kan in fases natuurlijk. Lijkt me gewoon mooi om een replica te hebben die echt een smerig eind schiet zonder all over the place te gaan.

Jullie nog ideeën?

Ik zou beginnen met overstappen naar een Titan. De Jefftron v2 is wat dat betreft 'ancient technology' en de Titan zal direct op een aantal fronten verbetering laten zien. Zo zal mogelijk de RoF iets omhoog gaan, maar zeker de trigger response (ow en daag daag stomme **** cut-off lever). Met 11.1 zou je hier al een degelijke rof mee moeten hebben, is dat niet snel genoeg, 13:1 en shortstroken of desnoods 16TPA, maar dan ga je weer terug in response (diep van binnen ben ik anti full-auto dus response is king bij mij :)).

De RoF instellen op een titan werkt redelijk, als het goed is heeft deze 2 standen. De een geeft een delay tussen elk schot, dus full power voor een schot, dan pauze and so on. De andere setting verlaagt het voltage dus op full auto draait de hele bende minder rap. Het is dus niet meer voltage geven want je max staat wat dat betreft vast (bv 11.1 + 16:1 gears + 22TPA motor), je kunt hoogstens omlaag.

De maxx hopups heb ik in mijn eigen builds nog niet 100% gehad en ben telkens door tijdgebrek weer even terug gegaan aan de 'tried & true' Lonex of andere rotarty style hopups (prowin sucks best vaak in specnas, ik heb betere ervaringen met de clones van ZCI/SHS). Dit waren vooral de eerste rode varianten, de laatste gouden zit op dit moment in mijn 416 (geen idee dus wat het doet in een specna) en dat lijkt al een stuk beter. Maar wil je echt 60 euro's uitgeven aan iets wat je voornamelijk een makkelijkere afstelling geeft?

De barrel zou ik lekker laten zoals deze is. Ik heb lang geleden eens een stock specna barrel door Rebel laten lappen en deze 1 op 1 tegenover een PDI gezet, geen verschil (merkbaar dan, wat daar voor wel anders was!). Daarnaast zie je in bijna al mijn eigen builds ZCI of andere cheapass gelapte barrels (okok, 1 prommy, maar die heb ik gekregen :().

Verder is de rest van de build bijna hetzelfde als mijn laatste 3 MK18s. Met het enige verschil de hopup en de gears.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...