Spring naar bijdragen
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Aanbevolen berichten

Vandaag naar Ghosttown met de Specna Arms SA07, van te voren een M95 veer ingedaan omdat ik wist dat hij te hard schoot, kom aan, pak hem uit, doe er 0.23 bbs in.... FPS 390 ... top niet kunnen gebruiken ... dus wie weet volgende keer. Zodra ik er een 85 veer in heb gedaan...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ai, das hoog voor een m95. Zonder verdere aanpassingen zou je eerder rond de 315 uit moeten komen, gok ik. Was het niet toevalkig een SP95? Die vallen namelijk een stukje hoger uit. Eventueel kun je ook tijdelijk de M90 veer die er standaard ook bij zit proberen. Dan zit je in ieder geval rond de 300.

(Was het niet toevallig een Element m95? Ik heb namelijk afgelopen weekend een m105 van element geplaatst en die gaf me tegen de 380 fps)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus die Element springs zijn eigenlijk te krachtig ?

105 m/s zou maar 345 fps mogen zijn :blink:

Ligt ook aan de rest van de setup, zoals loop, hopup, etc. Moet wel zeggen dat de element spring kwalitatief wel de minste lijkt van wat ik tot dusver heb gebruikt. Ik zou eerder voor een m100 van bijvoorbeeld Guarder of Madbull gaan. Voorheen zou ik ook SHS zeggen, maar de laatste veren die ik daar van had leken wel verkeerd gelabeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hallo,

Na veel lezen ga ik ook een specna kopen voor mijn eerste AA. de SA-A07 afgelopen weekend gezien op de beurs in eindhoven. Mooi compact ding.

Wil hem wel meteen upgraden met prowin hopup en flathop nub. En andere barrel misschien. Wou eerst een ICS kopen maar zijn toch vrij prijzig en ook niet perfect.

Voor zover ik kon lezen is er nog niks bekend over het SAEC systeem of wel ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zover bekent is SAEC er voorlopig nog niet.. als het er al ooit komt? denk namelijk dat een veer door de stock op spanning zetten best lastig is! dan zou die er dus toch af moeten? maar dat willen ze volgens mij juist niet..  in de mail die ik in sept van specna kreeg (ja komt ie nog 1 laatste keer):

Dear Patje,

the difference between the models are just cosmetic. I got no information about the SAEC system at the moment.

Best Regards

Technical Support
Specna Arms

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na weken gewacht te hebben.... vandaag eindelijk binnen  ^_^

Specna Arms SA-A03

collage_thumbnail.jpg

klikken maar...

Hij voelt echt extreem goed.

Lekker gewicht en hij voelt hij 'echt' aan. Weinig wobble, alleen de mag (deze worden toch vervangen) en stock een heel klein beetje (maar eigenlijk niet noemenswaardig). Naar mijn idee is dit echt een droom AEG voor zo'n prijsje. 

Nu heb ik er gelijk een XPS3-2 Red Dot Sight (EOtech replica) opgezet ipv. een 553 replica op advies van aac. Ook daar zéér tevreden over. Knoppen op de zijkant (lastig te vinden maar JJ Airsoft maakt ze) zodat ik er altijd nog een G33 magnifier voor kan plaatsen en de knoppen kan blijven bedienen.

Met de iron sights omhoog kan ik nog door de XPS heen m'n target spotten, dus de 45degree back-up iron sights (die per ongeluk opgestuurd zijn ipv m'n sling) zal ik niet nodig gaan hebben denk ik. In de foto heb ik ze rechtsonder er wel even snel opgezet (wel op de verkeerde kant, want anders zat de dust cover in de weg nu ik de originele iron sights er ook nog op had haha).

Anyway. Absoluut het wachten waard. Happy!

Heeft iemand hier ervaringen met de mid-cap mags van PTS of Ares in de Specna Arms? Ben op zoek naar mags die goed feeden en niet veel wobble hebben. De standaard M4 mags vind ik zo... standaard.

De PTS EPM mid-cap blijkt volgens

érg goed te zijn (veel features), maar met $19,95 natuurlijk niet goedkoop.

De Ares Amoeba mid-caps zien er ook wel leuk uit en zijn een stukje goedkoper met $13,30

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je replica ziet er best mooi realistisch uit zo (plaatje is mooi Block II ;) )

De mags die je daar toont zijn eigenlijk geen replica's van bestaande, gebruikte  modellen 

En in geval je daar belang aan hecht,  zouden deze afbreuk doen aan de realiteit.

Kijk 's naar Magpul Pmags als je wat exotischer wil  ;)

mag-pmag-75-de.jpg

NsUapRZ.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

SA-A07 vind ik ook erg stoer. Alleen net té kort voor mij denk ik. De SA-A03 is al aan de korte kant, kan bijvoorbeeld niet comfortabel een foregrip én angled grip plaatsen.

Je replica ziet er best mooi realistisch uit zo (plaatje is mooi Block II ;) )

De mags die je daar toont zijn eigenlijk geen replica's van bestaande, gebruikte  modellen 

En in geval je daar belang aan hecht,  zouden deze afbreuk doen aan de realiteit.

Kijk 's naar Magpul Pmags als je wat exotischer wil  ;)

[..]

[..]

Als ik het goed begrijp in die YouTube review van de PTS EPM is Magpul gestopt met de Pmags? Zijn ook wat lastig te krijgen als ik (een paar minuutjes) zoek op 't web. Wil hem wel zo realistisch mogelijk houden, maar ook functioneel (ga er ook mee skirmen). Een 70rd midcap is voor mij te weinig, wil toch zeker 120rd of meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zijn hicaps grapjas! ;)

En ben stiekem wel verknocht aan die dummy rounds, die missen bij de hicap Magpul PMAGs.

Op Evike staat bijvoorbeeld vermeld "This item is currently discontinued", ze zijn blijkbaar echt gestopt met de ontwikkeling van de midcaps.

Kom ze verder ook niet tegen boven de 75rd wat ik wel erg weinig vind voor een skirm, zelfs al schiet ik veel semi. Dan heb je er zeker 6 mags nodig wat weer lastig meesleept (met dubbele pouches lijkt je buik zo dik  :P).

En om on-topic te blijven, zit de PMAG strak en zonder wobble in jouw SA-G01, of heb je die nog niet binnen?

[edit]

Yep, Magpul is gestopt met de PTS line in 2013, vandaar dat ze zo lastig te vinden zijn.

bewerkt door Neejoh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gisteren een vervelend dagje gehad bij bunkerhill. In de ochtend is de mosfet in mijn replica doorgebrand. Aangezien deze gehard wired zat kon ik mijn replica dus niet meer gebruiken. 

YD2AIdw.jpg?1

4i6VOJE.jpg?1

Ik flink balen maar gelukkig geeft een team maat van mij ook een sa-b03 als reserve en die mocht ik lenen. Dus mijn dag was weer goed. Nog een beetje aan het balen om mijn defecte replica. Maar goed dat laat ik mijn dag niet verpesten. Helaas zag ik in de loop van de middag een betonnen opstandje over het hoofd bij het trekken van een sprintje uit het bos waarna ik met een vrij sierlijke duik vol op m'n plaat ging op de weg. Resultaat ineens enorme speling tussen de upper en lower reciever van de replica. Bleek het randje van de upper die onder de lower moet haken afgebroken te zijn, verder een magazijn defect en een barst in mijn porto. Maar die laatste werkt nog prima. 

ijIAxAO.jpg?1  

Dat is dus mooi klote. Op de skirm dat maar even opgelost met een wat tyripjes maar mijn stemming was verre van opgewekt de rest van de middag. Dat betonnen opstapje kreeg een beste trap van mij  wat deze val veroorzaakte maar die bleek wel harder te zijn dan mijn grote teen waardoor de rest van de dag enigszins mank werd voortgezet.

Vandaag de replica van mijn team mate gerepareerd met mijn upper en nu zit ik dus met een dubbel defecte  :(

Alleen weet ik nog niet zeker waardoor mijn mosfet doorgebrand is. Bij demonteren leek mijn gearbox vast te zitten maar bij het open maken kon ik weer geen oorzaak vinden en werkte alles perfect. Ik heb wel eens gelezen dat een gearbox een death spot in zijn cycle heeft wat evt gebeurd zou kunnen zjn maar dan zou de burst king de stroom onderbroken moeten hebben en niet doorbranden. Het gebeurde tijdens een reeks sigle shots om de hopup wat af te stellen. 

Verder lijkt er niks kapot te zijn. Alle gears nog goed, motor nog goed, reversal latch nog goed, bedrading nog in orde etc 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...