Spring naar bijdragen
Gryphon

Het grote PolarStar topic

Aanbevolen berichten

Jep is goed zo. Ik zou echter reeds beginnnen met je DP heel hoog alvorens PSI af te stellen. Reden hiervoor is dat als de standaard dp te laag is je fps omhoog kan gaan.  Hierdoor kan je weer over de limiet zitten en dien je PSI weer te verlagen. Door het opnieuw aanpassen van PSI klopt DN dan niet meer want deze is onderhevig aan de algemene PSI in het systeem.


Sidenote over DN: je stelts je DN in naar je slechtst feedende mag. Moest je van bucking of hop up veranderen kan het zijn dat je DN moet bijstellen.


Sidenote over DP en algemeen: de FCU stelt zeer precies (milliseconden) af, dit is zo fijn dat het systeem in feite zelfs onderhevig wordt aan barometrische druk ( het weer algemeen) Dus wat een dag goed werkt zou de ene dag minder kunnen presteren. Dit is echter al zeer theoretisch gaande in het systeem. Fysieke factoren van de engine zelf zijn ook instelbaar (poppet, poppet shims, nozzle). Buikgevoel en spelen ermee werkt soms beter. En bovenal, een slechte uitlijning zal leiden tot slechte resultaten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

@ze_dWARf bedankt voor reactie. Om het stappenplan compleet te maken, ook voor toekomstige gebruikers.

 

  1. Vul je mags met 0.30bbs (ik speel met .30 en de organisaties meten ook met .30)
  2. Verhoog je dp met heel veel
  3. Draai de PSI omhoog tot je 1,1/1,2 joule schiet (assault class NABV, met .30 is dat tussen de 282 en 294 FPS)
  4. Stel je hop up af
  5. Stop je eerste magazijn in je replica en verlaag de dn tot je misfeeds krijg.
  6. Verhoog hem dan weer met 2.
  7. Test nu al je andere magazijnen. Verlaag je dn dan niet. Bij misfeeds verhogen met 2. Zo is de dn afgesteld op je slechts feedende mag.
  8. Chrono en noteer de FPS.
  9. Verlaag je dp
  10. Chrono en vergelijk de FPS met de opgeschreven FPS van stap 8
  11. Herhaal stap 9 en 10 totdat je FPS begint te dalen
  12. Zet je dp dan weer terug op de waarde voordat de FPS begon te dalen

Dit is alleen richtlijn om aan te geven waar je zou kunnen beginnen op je Polarstar af te stellen. Het is en blijft een beetje spelen met de instellingen totdat je de juiste settings hebt gevonden.

 

14 uur geleden zei ze_dWARf:

Sidenote over DN: je stelts je DN in naar je slechtst feedende mag. Moest je van bucking of hop up veranderen kan het zijn dat je DN moet bijstellen.


Sidenote over DP en algemeen: de FCU stelt zeer precies (milliseconden) af, dit is zo fijn dat het systeem in feite zelfs onderhevig wordt aan barometrische druk ( het weer algemeen) Dus wat een dag goed werkt zou de ene dag minder kunnen presteren. Dit is echter al zeer theoretisch gaande in het systeem. Fysieke factoren van de engine zelf zijn ook instelbaar (poppet, poppet shims, nozzle). Buikgevoel en spelen ermee werkt soms beter. En bovenal, een slechte uitlijning zal leiden tot slechte resultaten.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jep is goed zo. Ik zou echter reeds beginnnen met je DP heel hoog alvorens PSI af te stellen. Reden hiervoor is dat als de standaard dp te laag is je fps omhoog kan gaan.  Hierdoor kan je weer over de limiet zitten en dien je PSI weer te verlagen. Door het opnieuw aanpassen van PSI klopt DN dan niet meer want deze is onderhevig aan de algemene PSI in het systeem.

Sidenote over DN: je stelts je DN in naar je slechtst feedende mag. Moest je van bucking of hop up veranderen kan het zijn dat je DN moet bijstellen.

Sidenote over DP en algemeen: de FCU stelt zeer precies (milliseconden) af, dit is zo fijn dat het systeem in feite zelfs onderhevig wordt aan barometrische druk ( het weer algemeen) Dus wat een dag goed werkt zou de ene dag minder kunnen presteren. Dit is echter al zeer theoretisch gaande in het systeem. Fysieke factoren van de engine zelf zijn ook instelbaar (poppet, poppet shims, nozzle). Buikgevoel en spelen ermee werkt soms beter. En bovenal, een slechte uitlijning zal leiden tot slechte resultaten.
Heb je heel toevallig ook ervaring met de F2? Want daar werkt de dP iets anders toch?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit vond ik op de polarstar owners group (FB):

 

The FE is capable of a higher max velocity than the F2. FE is ~550fps w/ .2g (red nozzle/black poppet), F2 is ~500fps w/ .2g. This is with a 6.05x380mm. The F2 has the equvalient of a red nozzle with a red low flow poppet though so that reduces flow. We do plan on releasing a gold and black poppet for the F2 as well so with the black poppet it should be close to the FE in terms of maximum velocity.

The F2 is a little more air efficient than a FE in the same configuration. At 1.5J w/ .28g (same barrel as above) the F2 gets ~900 to 1,000 shots. A FE with the red poppet shimmed to that barrel volume gets ~700 to 800 shots.

With the F2 you can actually adjust air volume with your poppet dwell since it doesn't dump as much air volume as the FE and the poppet responds faster. With the FE you need to physically shim the poppet valve to shorten the stroke while the F2 you can just adjust your poppet dwell in the FCU. So, it is a little easier to optimize it for efficiency.

With the FE you do get a complete drop-in assembly which is easier to maintain than the F2 in the gearbox shell. You also get a more precise trigger switch with the FE since we're using a CNC chassis instead of accounting for the varying tolerances of AEG gearboxes. So, the trigger is "clicky" with a distinct break and reset that you can't get with the F2 trigger.

On the flip-side though, the Fusion Engine may require a bit more work when installing for proper alignment/interaction with the rifle body since not all rifle bodies hold the same tolerances. With the F2 you are using the original shell so they should align correctly.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Tnx. Ik ben er zelf nog wat mee aan het stoeien, heb net een F2 voor een ander ingebouwd en na het fixen van de alignement en wat vlot tunen schiet dat ding al geweldig in een VFC body. Beter dan wat ik in dezelfde tijd voor elkaar krijg met bv een Inferno.

Er ligt nog een F2 klaar voor mezelf welke in een VFC 416 gaat komen met een REVO kit, dus ben benieuwd wat dat gaat doen. Nu nog tijd vinden om het daadwerkelijk te bouwen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik meende ooit in een van de ask amped's gehoord te hebben dat p* hun metingen meestal op vfc pec bodies zijn. Veel moeten alignment moeten fixen? Wat ik in mijn oude Fusion engine nooit goed heb gekregen was blijvend midcap syndrome.
Revo kit? 😛

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Maak een nieuwe...