Spring naar bijdragen
AAC

an/Peq boxen (met laser)

Aanbevolen berichten

Hallo leden,

Ben me tegenwoordig  wat aan't verdiepen in (Airsoft) Peq-boxen.

wat ik er al over weet is,

-dat het begint bij eenvoudige batt. cases,

-dan heb je er met een rode laser,

-met rode laser, EN flashlight

-En dan de duurdere modellen zijn met een groene laser.  die laatste zou ik willen.

Een eerste googlesessie leerde me dat een groene laser gewoonweg feller,  sterker zou zijn dan een rode  ? wie kan hier meer over vertellen ?

Momenteel heb ik er twee in' t vizier nl de AN-PEQ /15 van FMA, (en das trouwens denk zo een die Gryphon had maar dan met rode laser ? niet ?)

de tweede is ook een PEQ/15 maar dan van "battle axe" (deze wordt bijvoorbeeld wel met een oplader geleverd)

zal er inneens bijvertellen-voor wie het nog niet weet ;) - dak er niet mee ga skirmen, wil enkel een zo accuraat mogelijke verzamelaarsbuild verwezenlijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo leden,

Ben me tegenwoordig  wat aan't verdiepen in (Airsoft) Peq-boxen.

wat ik er al over weet is,

-dat het begint bij eenvoudige batt. cases,

-dan heb je er met een rode laser,

-met rode laser, EN flashlight

-En dan de duurdere modellen zijn met een groene laser.  die laatste zou ik willen.

Een eerste googlesessie leerde me dat een groene laser gewoonweg feller,  sterker zou zijn dan een rode  ? wie kan hier meer over vertellen ?

Momenteel heb ik er twee in' t vizier nl de AN-PEQ /15 van FMA, (en das trouwens denk zo een die Gryphon had maar dan met rode laser ? niet ?)

de tweede is ook een PEQ/15 maar dan van "battle axe" (deze wordt bijvoorbeeld wel met een oplader geleverd)

zal er inneens bijvertellen-voor wie het nog niet weet ;) - dak er niet mee ga skirmen, wil enkel een zo accuraat mogelijke verzamelaarsbuild verwezenlijken.

Heeft de googlesessie  niet verteld , dat een groene helemaal niet sterker is dan een rode ,als je in rood en groen het zelfde vermogen stopt is de opbrengst het zelfde , dat de groene dan feller lijkt komt door de ogen die dat waarnemen rood komt minder fel over voor de ogen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij gebruiken echte eenheden Peqys met rode laser, flashlight.. Beide lichten hebben IR functie.

Ben niet 100% zeker.. Maarja.

(Groene lasers zijn inderdaad feller)

Ja idd, een echte peq-box heeft een ir laser, een visible laser, en een ir torch.

en de switch maakt combinaties mogelijk, bij airsoft versies zit op de plaats van de ir torch vaak een gewone flashlight. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft de googlesessie  niet verteld , dat een groene helemaal niet sterker is dan een rode ,als je in rood en groen het zelfde vermogen stopt is de opbrengst het zelfde , dat de groene dan feller lijkt komt door de ogen die dat waarnemen rood komt minder fel over voor de ogen.

dacht dat ik dat ergens las ja ? wat je zegt lijkt me verder idd ook logisch ja, zal ook eerder schijnbaar zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind "schijnbaar" een mooie woordkeuze in de context van dit topic. Verder heb ik er niks aan toe te voegen. Oh ja, ik had inderdaad die FMA (met rode laser), goeie prijs maar niet zo mooi afgewerkt als de VFC die ik nu heb. Die laatste is dan helaas ook tweemaal zo duur :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb 't nog 's wa beter  gelezen, en het is idd zo als jij het zegt  :unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind "schijnbaar" een mooie woordkeuze in de context van dit topic. Verder heb ik er niks aan toe te voegen. Oh ja, ik had inderdaad die FMA (met rode laser), goeie prijs maar niet zo mooi afgewerkt als de VFC die ik nu heb. Die laatste is dan helaas ook tweemaal zo duur :(

idd ja  :D,  was onbewust hoor  :mellow:

Vfc blijkt wel het betere merk he, ook qua licht/lasersterkte ?

ging jij die is ni demonstreren, presenteren, jouw Vfc Peq/box ?   ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja das de AN/PEQ 16, maar die zoek ik niet.

Ondertussen hebben ze me al wel verteld, dat je moet opletten voor de sockets

van de "element dual remote" , blijkt niet  op alle andere merken te passen.

en dus ok niet op de FMA die ik op het oog had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...