Spring naar bijdragen

Targets met menselijk silhouet

Medic
 Share

Aanbevolen berichten

In de "reguliere schietsport" is het bij veel schietverenigingen niet toegestaan om targets te gebruiken met een menselijk silhouet.

Dus geen target ophangen waarop een mens is afgebeeld en daar dan vervolgens op schieten... mensen hebben hun wapens immers voor de sport en niet om te trainen tbv. zelfverdediging.

Nu heb ik de WWM een beetje door lopen spitten, maar ben de wetgeving daarvoor niet tegen gekomen.

Is dit nu meer een huishoudelijk regelement van de verenigingen zelf of mag dit wettelijk gezien ook echt niet?

En dan is met name mijn vraag, mag dit ook niet met airsoft / op een NABV event / op eigen terrein en/of binnenshuis?

Bij airsoft skirms schiet je wel op elkaar, daarvoor zou het oefenen op targets met een menselijk silhouet wel een gegronde reden hebben lijkt mij. Kan je goed oefenen om zodanig met je apparaat om te gaan zodat je bijvoorbeeld de nek en het hoofd van spelers van het andere team beter kan vermijden.

Iemand die hier het fijne van weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Share

• Maak een nieuwe...