Spring naar bijdragen

ICS TRANSFORM (ICS-261)

nopainnoglory
 Share

Aanbevolen berichten

zoals jullie misschien al gelezen hebben heb ik de nieuwe ICS TRANSFORM besteld/gekocht

EBB, 120 veer 3000 turbo motor, split gearbox  wat we gewend zijn bij ICS

ik vind het uiteraard een heel mooi apparaat maar ik vind de FPS best wel tegen vallen eigenlijk

nu heb ik al aangegeven dat die omhoog moet voordat ik hem ophaal

dat zou men proberen door 1st een 6,o3 innerbarrel te plaatsen en die van plastic eruit halen

sowieso een mosfet maar die zorgt niet voor een hoger FPS

volgende week zou hij binnen zijn misschien bij niet genoeg FPS een andere veer nog

WAT VINDEN JULLIE VAN DE ICS TRANSFORM??

zoals jullie misschien al gelezen hebben heb ik de nieuwe ICS TRANSFORM besteld/gekocht

EBB, 120 veer 3000 turbo motor, split gearbox  wat we gewend zijn bij ICS

ik vind het uiteraard een heel mooi apparaat maar ik vind de FPS best wel tegen vallen eigenlijk

nu heb ik al aangegeven dat die omhoog moet voordat ik hem ophaal

dat zou men proberen door 1st een 6,o3 innerbarrel te plaatsen en die van plastic eruit halen

sowieso een mosfet maar die zorgt niet voor een hoger FPS

volgende week zou hij binnen zijn misschien bij niet genoeg FPS een andere veer nog

WAT VINDEN JULLIE VAN DE ICS TRANSFORM??

post-131-0-47819800-1401014506_thumb.png

bewerkt door nopainnoglory
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er komt dus een metal achtige barrel in

Sarge op bezoek gehad en heeft zijn inner barrel vervangen en heeft nu een veel beter FPS

nou wil het zo dat mijn eigen CXP16s de originele barrel nog heeft maar een "upper"met een 130 veer en haalt de 400FPS

de CXP16S die ik geruild heb voor mijn HK416 heeft een 11o veer en een metal achtige barrel 6,08 en die haalt ook de 400fps

nu heb ik nog een originele  üpper" met 1oo veer

die "upper" wissel ik met die er in de geruilde CXP zit en dan kijken wat de FPS dan is

als ik dan naar de FPS van SARGE kijk en wat een barrel (6,03) dan alleen al de FPS zo beinvloed, dan weet ik wel zeker dat er in de TRANSFORM een metal achtige inner barrel  6,03 komt

er komt ook een king kong plug and play MOSFET op

volledig te programmeren  

de TRANSFORM IS al LIPO voorbereid en aangedreven geen gemodder met vervangen van draden wat zelf ook niet ga doen dus

is de KING KONG best ideaal eigenlijk

INNERBARREL is dus de 1e upgrade

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal geweldig van je FLASH

voor de CXP die ik nu bij  heb zou ik sowieso het 1 en ander moeten aanpassen, en dat laat ik ook doen en ik heb ook tegen jou gezegd dat ik daarvoor bij jou zou komen

dat zou eerst de HK416 zijn maar dat word dus nu de CXP voor mijn vrouwtje, jij hebt daar ook een hele mooie MOSFET voor in de aanbieding en die komt er door jou en bij jou op die CXP

ik heb daar geen EXTRA JONG BELEGEN van gegeten en ga daarbij heel graag op jouw wijze advies en woorden af

het wachten is daarbij op het pasje van mijn vrouw i.v.m. het vervoer van de spullen

maar de TRANSFORM en dat staat ook in de beschrijving en lay out van ICS zelf over de TRANSFORM dat die op 11,1 lipo draaid vanuit de fabriek zelf

ik weet niet of je het hele verhaal en technische gedeelte over de TRANSFORM hebt gelezen ik mag er dan toch vanuit gaan dat alles daar ook op aangepast is

een 11,1 kan niet zonder enige aanpassingen op je AEG dat staat ook vermeld op jou site klopt helemaal en ik heb jou gevraagd of jij dan 1 van jou mosfets wilde inbouwen in de HK416 ALS die er dan nog zou zijn en die mosfets zijn ook te programmeren net zo duur

De 416 is er dus niet meer maar wel een CXP en de TRANSFORM dan strax ook

op mijn huidige CXP zit wel een mosfet ingebouwd en die doet het prima

heb je PM gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ha

ja het  maakt het ander dan wel weer goed FLASH of niet?

zo gaat het nou eenmaal

maar ik heb de info over de TRANSFORM4 die ik nodig was en alles is inderdaad lipo ready wat ik ook eigenlijk wel van ICS verwacht had

maarrrr.... heb ook jou  advies ter harte genomen de CXP voor mijn vrouwtje moet nog voorzien worden van een degelijke mosfet

voordat KING KONG ter sprake kwam hebben jij en ik het al besproken,  wachten is op haar pas dan zal je zeker van mij/ons horen

had je PM gestuurd maar nog geen reactie daar op ontvangen

dus tot gauw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weken later...

door een geluk bij een ongeluk ben ik al mijn AA kwijt

Maar door nog meer geluk ben ik er ook weer 3 rijker

Vanaf zaterdag heb ik 2 Transform4 modellen de 260 en de 261

Maar omdat ik er al 1  had besteld bij Graziani in Duitsland komt er binnenkort nog een 261 bij

Die van Graziani word door de douane vast gehouden en toe de advertentie verscheen van de 260 en de 261heb ik beide maar gekocht

2 modellen van de 261 is teveel van het goede en er word dus een 261 weer verkocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 maanden later...

Heb ook een transform4. Draai hem met een 7.4 lipo op het moment. Werkt goed.

Vandaag helemaal uit elkaar gehad om trigger contactjes te solderen voor de mosfet (merf 3.2) en wat mij opviel is dat de gearbox al "geshimd" is...? Is dat standaard bij ICS? zat gewoon 0 speling op elk tandwiel.

Een klein dingetje waar ik niet zo gelukkig mee was is de min draad die langs de motor liep. Deze is gedeeltelijk weggevreten door het tandwiel op de motor as, die raakte de draad net. Heb hem nu verlegd en het werkt volgens mij nu weer super. (ook even her-isoleerd)

Heb er tot nu toe al veel plezier van gehad. (batterij in de handgrip is niet eenvoudig, maar je wordt er handig in)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

chiller is  om de ics te rearwiren zodat de batterij in de stock kan, heb je meer ruimte ;)

in elke gearbox zitten shims standaard, maar 0 speling wil niet zeggen dat het goed geshimd is. Mijn ervaring is dat ics gearboxen vaak te strak geshimd zijn standaard, als je em wat beter shimd dan loopt de gearbox soepeler en is je aeg wat snappier en iets meer rof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

chiller is  om de ics te rearwiren zodat de batterij in de stock kan, heb je meer ruimte ;)

in elke gearbox zitten shims standaard, maar 0 speling wil niet zeggen dat het goed geshimd is. Mijn ervaring is dat ics gearboxen vaak te strak geshimd zijn standaard, als je em wat beter shimd dan loopt de gearbox soepeler en is je aeg wat snappier en iets meer rof.

Maar dan moet je de stock vervangen neem ik aan?  zit nu een MTR stock op, dus geen plek als ik me niet vergis. Misschien met cranestock dat het wel gaat idd.

Shimmen ga ik  nog eens proberen als ik hem weer keertje open maak. goede tip. Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 maand later...

Beste airsofters ik ben nog erg nieuw in de airsoft wereld .

Nu wil ik zelf mijn eerst replica aanschaffen en ik vind de ICS Tm4 wel erg gaaf

Zijn er mensen met ervaring met deze replica en zouden jullie dat met mij willen delen

Graag ook over evt lippos/mosfet etc etc

Alvast bedankt!!!

Ik schiet er zelf al een half jaar mee. Nog niet lang, dat weet ik, maar tot nu toe vind ik het een goede replica. Heeft me nog nooit teleurgesteld. Enige dat echt effe lastig is, is het installeren van de lypo. Maar als je het onder de knie hebt, is het een kwestie van .. ff doen..  Had er een 7.2 lipo 2cell in zitten, die paste NET... maar dan ook echt NET....  nu een 3 cel 11.1v lipo. die zijn net wat dunner, en passen bij mij beter. (wel mosfet ingebouwd). Heb pas 1x storing gehad, maar dat kwam omdat er regenwater in mijn mosfet gelopen was... dus dat telt niet mee. Maar goed, batterij zit voorin, dus is gevoeliger voor vocht dan in de stock denk ik...

Mosfet is een merf3.2 die er in zit. Heerlijk instellen, en leuke functies. Hoe hij het in het veld vol houd weet ik niet, pas enkele skirms mee geschoten in deze configuratie. Lijkt nog steeds goed te gaan tot nu toe, maar met standaard tandwielen en piston e.d. + 11.1V hmm.. ben benieuwd... is wel zwaarder voor de gearbox (ookal staat in de handleiding dat er een 11.1V lipo geadviseerd wordt). Maar met 7.2v lipo van 2200mAh.... heel de dag lekker spelen zonder problemen en zonder accu wissel... 

Als je nog even geduld kan opbrengen..... unit 13 heeft de nieuwe versie al op de site staan, maar weten nog niet wanneer die geleverd gaat worden. Lijkt er op (aan de foto te zien) dat ze een modificatie hebben gedaan om het batterijprobleem op te lossen, middels split rail. 

al met al vind ik hem out of the box erg goed, maar ja.. das makkelijk.. is mijn eerste replica, dus zelf geen ervaring met een ander merk (laatst wel een AAC21 gekocht, maar das ander verhaal... heeft niks met AEG te maken.. is een gas model)

Linkje naar nieuwe Transform4 HOG

http://www.unit13shop.eu/index.php?item=ics-cxp-hog-transform4-ebb&action=article&group_id=20000035&aid=13219&lang=nl

bewerkt door dennisku
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Share

• Maak een nieuwe...