Spring naar bijdragen

Krytac Warsport LVOA-C Upgrades (beginner)

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben een beginnende Airsofter en beschik over een Krytac Warsport LVOA-C. Hij is als volgt:

innerbarrel-Prometheus 6.03mm

External- Dummy Silencer

gearbox-stock

hopup-stock

bucking-stock

Nou zou ik hem graag ergens laten upgrade ivm tijd. Ik ben zelf ook niet zo handig, dus vandaar. Hebben jullie tips die ik het best het eerst kan laten doen (en wat zoiets zou kosten). Wellicht ook tips waar ik het kan laten doen? 

alvast bedankt!

maxim

Link naar bericht
Deel via andere websites

@mata is inderdaad de guru!

Maar je kunt relatief simpel beginnen met:

Flathop setje (Modify +0,25g (zwart) bijvoorbeeld https://www.unit13shop.eu/nl/gearbox-onderdelen/hop-up-parts/hop-up-rubbers-buckings/modify-flat-hop-up-bucking-0-25g/a-12842-20000094) € 12,50

High torque motor (SHS of ZCI bijvoorbeeld.) https://www.airsoftcenter.nl/shs-high-torque-motor-long-shs-high-torque-motor-long-2-3818) +/- 50€

Dit kun je beide zelf, ook als je niet handig bent.

Als je wat stapjes verder wilt gaan kun je eens laten kijken naar de compressie groep (cylinderhead, piston, pistonhead, nozzle) om te weten of hier winst te halen is zul je hem even moeten testen op "airseal". Als die dan open is meteen even shimming en AOE (Angle of engagement) checken/corrigeren.

Daarnaast is een mosfet (bijvoorbeeld een gate titan) een leuke toevoeging. 

bewerkt door Joost90
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Joost90:

Flathop setje (Modify +0,25g (zwart) bijvoorbeeld https://www.unit13shop.eu/nl/gearbox-onderdelen/hop-up-parts/hop-up-rubbers-buckings/modify-flat-hop-up-bucking-0-25g/a-12842-20000094) € 12,50

High torque motor (SHS of ZCI bijvoorbeeld.) https://www.airsoftcenter.nl/shs-high-torque-motor-long-shs-high-torque-motor-long-2-3818) +/- 50€

Als je wat stapjes verder wilt gaan kun je eens laten kijken naar de compressie groep (cylinderhead, piston, pistonhead, nozzle) om te weten of hier winst te halen is zul je hem even moeten testen op "airseal". Als die dan open is meteen even shimming en AOE (Angle of engagement) checken/corrigeren.

Ten eerste thanks voor de hulp en de linkjes! Ik heb nu een bucking en nub besteld. Als ik die high torque motor bestel, moet ik daar dan nog iets voor veranderen? Of kan die er gewoon zo in? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker bezig! 

In principe gaat die motor er gewoon in. Je zult waarschijnlijk wel even met de schroef onderin je handgreep met de motor hoogte moeten spelen. Hoe minder herrie het apparaat maakt hoe beter (simpel gezegd).

Heel strict genomen zul je de shimming in de gearbox moeten aanpassen op de nieuwe motor. Maar meestal is dat af fabriek al zo beroerd (of helemaal niet) gedaan dat dat voor nu prima verwaarloosbaar is. Slechter zal het zeker niet worden. Tegen die tijd dat iemand de gearbox voor je gaat open maken zou ik wel vragen of ze hier aandacht aan willen besteden. 

Mocht met deze nieuwe motor de replica nu verschrikkelijk herrie maken of "janken". Dan is het wel zaak dat je dit snel laat doen. Maar zoals ik al zei: ik verwacht niet dat het slechter wordt. Misschien zelfs wel beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Joost90:

Lekker bezig! 

In principe gaat die motor er gewoon in. Je zult waarschijnlijk wel even met de schroef onderin je handgreep met de motor hoogte moeten spelen. Hoe minder herrie het apparaat maakt hoe beter (simpel gezegd).

Heel strict genomen zul je de shimming in de gearbox moeten aanpassen op de nieuwe motor. Maar meestal is dat af fabriek al zo beroerd (of helemaal niet) gedaan dat dat voor nu prima verwaarloosbaar is. Slechter zal het zeker niet worden. Tegen die tijd dat iemand de gearbox voor je gaat open maken zou ik wel vragen of ze hier aandacht aan willen besteden. 

Mocht met deze nieuwe motor de replica nu verschrikkelijk herrie maken of "janken". Dan is het wel zaak dat je dit snel laat doen. Maar zoals ik al zei: ik verwacht niet dat het slechter wordt. Misschien zelfs wel beter.

Ahh top! Ik ga hem volgende week bestellen en eens kijken hoeveel “lawaai” die gaat maken. Thanks voor de hulp!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2021 om 09:13 zei Joost90:

Hey Joost, nog even een vraag. Als ik een mosfet (die gate titan) koop, welke moet ik dan hebben? Zag een basic en advance. Wat zou jij aanraden? Moet ik nog meer aanpassen als ik er een titan gate inzet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om die gate titan te plaatsen moet de gearbox open. Dus dan zou ik zeker de shimming en aoe aanpakken.

Je kunt beginnen met de titan basic, als je het idee hebt dat je functionaliteit mist kun je heel gemakkelijk updaten naar de advanced software (tegen betaling wel).

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Joost90:

Om die gate titan te plaatsen moet de gearbox open. Dus dan zou ik zeker de shimming en aoe aanpakken.

Je kunt beginnen met de titan basic, als je het idee hebt dat je functionaliteit mist kun je heel gemakkelijk updaten naar de advanced software (tegen betaling wel).

Ah check! Ik zag inderdaad dat het iets van 100 euro was voor de gate titan. Dan had je de gate titan v2 basic. 

heb jij enig idee wat het kost als ik dit zou laten doen en het shimmen, aoe ook. Ik dacht zelf om het bij krale te laten doen.

thanks voor alle info! Waardeer ik enorm.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen idee watvoor tarief shops hanteren voor dit soort werk. Ik zou wel even goed uitzoeken of deze shop een beetje goed aangeschreven staat kwa tech werk. Ik zie soms echt waardeloze "builds" uit shops voorbij komen en hoor hier en daar ook echt horror verhalen over de service van sommige winkels. 

Misschien kan iemand op dit forum je wel verder helpen hiermee.

Veel meer dan 50€ voor het werk (los van de onderdelen) lijkt me niet in verhouding. Het is voor een ervaren tech 1 a 2 uurtjes werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Joost90:

Ik heb geen idee watvoor tarief shops hanteren voor dit soort werk. Ik zou wel even goed uitzoeken of deze shop een beetje goed aangeschreven staat kwa tech werk. Ik zie soms echt waardeloze "builds" uit shops voorbij komen en hoor hier en daar ook echt horror verhalen over de service van sommige winkels. 

Misschien kan iemand op dit forum je wel verder helpen hiermee.

Veel meer dan 50€ voor het werk (los van de onderdelen) lijkt me niet in verhouding. Het is voor een ervaren tech 1 a 2 uurtjes werk.

Dan is het inderdaad een beter idee om hier even iemand te zoeken. Zijn daar ook weer speciale forums voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey jongens, sorry, ik was wat berichtjes misgelopen. Maar om een lang verhaal kort te maken, ik stuur je @Maximbosch even een PM met een doorverwijzing. (techwerk zit er al een tijdje voor mij niet in, en dat zal ook nog wel even duren voor het weer kan)

Het is al even geleden dat ik een Krytac onder handen heb gehad, maar toen was het alles behalve een simpel klusje. Denk aan dremelen om een mosfet te laten passen in de gearbox, gears/bushings aanpassen om andere gears passend te krijgen, en nog wat zaken. Als je begint met techwerk zou ik een iets toegankelijker model nemen :).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...