Spring naar bijdragen

11.1 volt lipo ICS standaard aeg

Aanbevolen berichten

Hi!

Ik ben in het bezit van een ICS peleador (2.0) met wat kleine upgrades.

Lambda 5 inner barrel en een maple leaf macaron 60.  Tamiya connectors heb ik vervangen voor deans.

Omdat de trigger response met een 7.4 volt naar mijn mening niet super snappy is heb ik een 11.1 volt turnigy batterij aangeschaft. Wereld van verschil!

Maar... ik lees hier en daar wat verschillende meningen en ervaringen.

De een zegt niet doen want dit is niet goed met een m100 veer want die is te slap en zorgt voor overspin en de ander zegt dat het vrij weinig uitmaakt als je aeg is voorzien van een mosfet dus hij kan het wel aan.

Ik snap dat alles wat sneller en harder loopt ook sneller slijt. En als de slijtage te verwaarlozen is tov het gebruik met een 7.4 dan vind ik het prima.

Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie lange termijn ervaringen 🙂

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Het zit er vooral in dat je meer van de gearbox gaat vragen en zo uit de doos kan ik zeggen dat de meeste replica's niet echt 11.1v ready zijn.

Overspin is niet zo erg, PME, oftewel Pre Mature Engagement, is spannender. Maar tegen de tijd dat je daar tegen aanloopt dan ben je al wat verder qua upgraden (de gearbox draait dan dusdanig snel dat de piston nog niet in de juiste positie staat voor deze weer opgepakt wordt voor het volgende schot). Een mosfet is 1, standaard trigger contacten zijn simpelweg 2 plaatjes die je met elkaar contact laat maken door de trigger. Hier ontstaan vonken, arcing, met 11.1 is de kans groot dat de boel te snel slijt. Een mosfet zit als het ware tussen de trigger contacten en 'voelt' wanneer jij de trigger overhaalt en stuurt dan spanning rechtstreeks naar de motor. Verder zijn de tandwielen en de motor (en piston, lees over AoE - Angle of Engagement) vaak niet helemaal goed op elkaar uitgelijnd. Meestal passen we dit aan voor we over gaan op 11.1. Dit is vooral ter voorkoming van slijtage.

Maar eerlijk is eerlijk, als het werkt dat werkt het, met airsoft is het echter altijd de vraag voor hoe lang :).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks voor de reply en uitleg!

Tijdens het testen had ik geen last van overspin.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat deze aeg standaard is uitgerust met een mosfet en etu. Dus arcing ben ik niet bang voor. :)

ik snap inderdaad wat je zegt, het werkt voor nu allemaal prima maar het zal harder slijten en dan zullen sommige onderdelen vervangen moeten worden.

Mocht de boel toch stuk draaien (hopelijk gebeurd het dan niet tijdens een skirm) kan ik het wel fixen. 

Maar het allerbeste is eigenlijk een goede 7.4 volt, ik had laatst een nuprol 1450 7.4 volt 30c batterij getest en deze deed weinig onder voor een 11.1.....dus die ga ik denk ik wel even regelen 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik draai alles op 11.1v hoor, maar ik zorg dat intern alles gewoon tiptop in orde is. Maar ik ben ook best wel eens lui en mishandel gerust een stock replica op 11.1v. If it breaks it breaks. En tuurlijk, het is bijna altijd wel te fixen. Optimaal is anders, maar zoals ik zei, werkt het dan werkt het :).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...