Spring naar bijdragen

AAC
 Share

Aanbevolen berichten

1.0 Introductie 

Meest opvallende item van de Plate Carrier is wellicht het front panel, ook wel Placard genoemd, het betreft hier meestal een Triple-M4 Mag Pouch, in enkele uiteenlopende uitvoering zoals Flap, of Open Top, Stretch, of Rigid.

Voor m’n eigen Plate Carrier project koos ik hiervoor deze TMC Triple Stretch Detachable Mag Panel (TMC 3465-MC) gebaseerd op de Crye Stretch Detachable Flap.  Met deze keuze ben ik eigenlijk een beetje tegen m’n eigen principes in gegaan, waar ik normaliter kies voor items welke frequent voorkomend zijn in de realiteit.

Blijkt deze Crye Stretch Pouch nog uiterst zeldzaam “in the wild”  het is weliswaar nog een vrij recent Crye item, met de nadruk op lightweight, en veelzijdigheid.

Ironisch genoeg komt deze pouch wel voor in de CBS serie SEAL TEAM  meer bepaald op het personage Brock Reynolds (de K9 handler), blijkbaar zou de acteur bevriend zijn met Caleb Crye, en op deze manier wat reclame maken, dus toch nog wel wat tacticool 

Voor meer info over Crye Precision moet je maar even overschakelen naar mijn TMC 3219 AVS review waarin ik daar uitgebreid over uitweid.

Brock ref.png

Verder kan deze Crye Stretch Mag Panel nog gespot worden in Garand Thumb’s gun belt set-up video , en op 1 plaatje van naw een US Air Force Para Jumper

GT ref.png

2.0 TMC Triple Stretch Detachable Mag Panel

aka TMC 3465-MC is gebaseerd op de Crye Detachable Flap is bij voorkeur verkrijgbaar bij Weapon 762 voor €27.99 en in MC only

Het is een briljant, doch eenvoudig, design welke eigenlijk kan samengevat worden in enkele punten. 

• Net als het Crye origineel vervaardigt uit lichtgewicht Cordura, en Stretchstof (slechts 140 gram) 
  • Door het gebruik van de Stretchstof, is deze Mag Pouch uiterst universeel, zo passen er zowel 5.56, en 7.62 mags in, alsmede elk ander denkbaar kit- item.
  • Door het minimalistische stretch design kan een uiterst “low profile” voorkant behouden worden (een stelregel in Plate Carrier Set-Ups welke vereist laag tegen de grond, dekking te kunnen zoeken)
  • Voorzien van extra (verwijderbare) Shock Cord Retentions, indien gewenst, of ongewenst.
  • Het Semi-Rigid tab design maakt een “one hand mag insertion” mogelijk !  
  • Compatible met de JPC, AVS ,en LVS type plate carriers

Bitch 1 - kopie.png

2.1 Features

1. Attachment straps.
  2. Semi Rigid tabs allow “one hand mag indexing”
  3. Elastic fabric.
  4. Non elastic Cordura bottom.
  5. extra button tab securing.
  6. Quick Attach Buckles (single strap) loops.
  7. Removable elastic cord with pull tabs for item retention. 

2.2 Overzicht en Details

Hieronder een plaatje van het TMC Stretch Pouch Panel in profiel

IMG_20210501_130351.jpg

Close up van de verwijderbare extra Shock Cord Retention

IMG_20210501_130404.jpg

De Mags ingebracht en extra "Jumpable" gemaakt met de retention straps

IMG_20210501_130556.jpg

De TMC Stretch Mag Pouch kan zowel 5.56 als 7.62 mags bevatten, alhoewel je hier best niet te veel mee gaat wisselen, aangezien de pouch met de 7.62 best flink gerokken word

IMG_20210524_194030.jpg

De achterzijde volledig van Velcro voorzien

IMG_20210501_130343.jpg

Bekijk hier mijn volledige TMC Stretch Mag Panel foto album

2.3 Bevestiging

Dit gebeurt door middel van de attachment straps en Velcro aan de achterzijde.

IMG_20210501_141825.jpg

IMG_20210501_142413.jpg

Voor alle details, over hoe die montage juist in zijn werk, gaat kun je best hier 

Mijn volledige TMC Mag Panel attachment foto album bekijken.

Bekijk hier mijn volledige TMC Mag Panel foto album

2.3 aac's Plate Carrier project

In combinatie met mijn TMC 3219 (Crye AVS) en waarvan je hier mijn uitgebreide review kan nalezen

Maakt deze TMC 3465 Stretch Mag Panel nu officieel onderdeel uit van mijn Plate Carrier Project

Bitch 2.png

Let op hoe vlak de voorkant blijft in deze set-up ! 

Bitch 3.png

En in vol ornaat

IMG_20210501_163450.jpg

IMG_20210501_163818.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weken later...

Een beetje de spirituele opvolger van de blue force gear ten speed imho. Ik  hou wel van elastische pouches daar ze het merendeel slikken van wat de gemiddelde airsofter nodig heeft en behoren tot de lichtere opties. Alleen terug indexeren is niet altijd even handig, maar daar kan een dump pouch soelaas bieden. 

Wederom mooi artikel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Share

• Maak een nieuwe...