Spring naar bijdragen
Jan_1986

Vraag mbt Duitse replica's

Aanbevolen berichten

Hi All,

Aan het einde van mijn voorstel topic gaf ik aan nog een vraag te hebben over mijn recente aankoop.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Ik heb een ICS peleador 2.0 besteld uit Duitsland. (Hij was goed geprijsd en helaas in Nederland nergens te vinden op het moment)

Dus conform Duitse regelgeving een s-aeg met enkel semi shot, uiteraard wil ik hem wel "normaal" laten functioneren en de full auto optie kunnen gebruiken.

Na wat research kwam ik erachter dat dit te fixen is met een andere selector plate. Prima.

Echter geeft ICS zelf aan dat deze replica is uitgerust met een ETU die wellicht ook geswapped moet worden als je de full auto / burst optie wil gebruiken.

Daarbij zou de duitse variant ook niet over de speciale anti reversal latch beschikken die je met de aandruk plunder kunt triggeren zodat je de spanning van je veer af kunt halen. 

Heeft iemand ervaring met duitse s aeg's en het ombouwen daarvan? En dan met name de ICS peleador 2.0 als het even kan 😉

Bij voorbaat dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels is mijn ICS peleador 2.0 binnen, eerste indrukken zijn goed!  zeker voor een replica van onder de 300 krijg je vrij veel voor je geld (vind ik)

Uiteraard heb ik alles al even opengemaakt en wat werkt die split gearbox makkelijk zeg, wat een verademing! (ik ben alleen normale v2 gearboxen gewend en voor mijn scar moest ik vanalles wegslijpen aan en in de aftermarket gearbox en aanpassen om alles passend en werkend te krijgen)

de eerste upgrades zijn al onderweg:   

De selector plate was niet de oplossing en je moet echt de trigger unit / etu veranderen. Dus die is onderweg samen met de anti reversal latch welke met de aandrukplunjer te bedienen is.

Als dit gedaan is dan funtioneert hij als een echte aeg en niet een s aeg :)

Andere veer zit er al in want met de stock veer schoot hij 0.9 joule, nu schiet hij netjes  1.2 joule. top!

Al met al kost hij dus wel iets meer 278 + 25 voor de chipset en 7,95 voor de anti reversal latch. Dus voor €310 euro en een beetje eigen tijd ready to go :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...