Spring naar bijdragen

fps zakt naar upgrade....Help?!

bigsmoke69
 Share

Aanbevolen berichten

hallo,

sinds vandaag ben ik in bezit van mijn specna arms SA-A01.

gelijk even onderdelen erbij gehaald en geupgrade.

nu doe ik een joule meting en komt mijn rep op 0.79 joule....

het volgende heb ik veranderd:

Hop up (maxx model me pro)

Barrel (prometheus 6.03 300mm)

bucking aangepast naar een prometheus paars.

Ik heb wel de bucking aangepast in de zin van dat ik hem bewerkt heb voor het flat hoppen .

waar kan dit aan liggen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou alles even nalopen of alles goed op zijn plek zit. De Maxx hop ups hebben een hele nauwe passing v.w.b. barrel en bucking. Als je de bucking een beetje nat maakt voordat je hem (met barrel en al) in de hop up kamer steekt heb je meer kans dat hij goed komt te zitten.

Doe je dit niet dan kan de bucking iets vervormen bij de feedlip en dan sluit hij niet meer goed af op je nozzle. Ik hoor wel eens dat mensen een andere nozzle moeten gaan gebruiken bij een Maxx hop up kamer maar ik heb zelf gewoon de standaard lengte aangehouden in mijn Specna's.

Ik neem aan dat de bucking nog wel gewoon heel is na de bewerking die je gedaan hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit daar misschien een type 0 cylinder in (zonder gat)?

Meestal af fabriek niet maar het kan geen kwaad het even te bekijken. Zou kunnen dat je ontzettend overvolume hebt.

Heb je met 0,30 bb's getest?

Daarnaast even goed controleren of je idd de bucking niet verfrommeld of beschadigd hebt met het plaatsen en flathoppen. 

Met de ONE serie m90 veer klopt de 0,8 joule wel redelijk trouwens, heel klein beetje aan de zachte kant misschien. Heb je de veer vervangen?

De 21mm nozzle die in jouw replica zit moet het gewoon doen in de maxxmodel hopup. Een goede upgrade is wel een shs mp5k (paars) nozzle steken. Standaard ONE serie nozzle heeft geen oring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Alles zit goed en ik schiet nu 0.89 met 0.3g bbs.

ik heb de gearbox uit elkaar gehaald en voorzien van nieuwe:

Cilinder Head maxx model

piston Head maxx model

springguide maxx model

nozzle 21.25 maxx model.

bucking zit goed en is van prometheus (zwart) 

nu het volgende.

hij schiet 5 a 10 keer 1.1 joule.

nu miss fired hij 1 keer en bam terug naar 0.89 en dat is constant.

en komt ook niet meer op 1.1 joule.

de veer is vervangen in de winkel voor een m90.

de bucking zit goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weken later...

Je was van plan er een gate titan in te zetten toch? Die gaat dat probleem voor je oplossen.

Een HT motor ook tot op zekere hoogte verwacht ik. Maar dan kan je gearbox nog steeds een halve slag of een slag + een beetje maken.

Maar die titan lost het 100% op. Door zijn cycle detection maakt je gearbox dan altijd een volledige "slag" bij een trekker beweging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de stock motor nog gebruikt dan word het nu wel tijd om die te vervangen icm een Mosfet :). Helemaal de wat oudere motoren zijn best wel slap.

Let ook op dingen als warm wordende bedrading/accu. Voor hetzelfde geld is de shimming iets te strak, sowieso aan te raden die beter te doen dan wat er uit de fabriek komt.

Ik zag in je lijstje ook iets over prommy gears 18:1, wat er stock in zit zijn prima gears en ook 18:1, dus pak dan bv 16:1 of 13:1.

Verder zie ik dat je veel MaxxModel hebt gebruikt, het loont best wel om her en der wat door te zoeken dan het duurste te pakken wat er in de shop ligt. Duur is in Airsoft niet hetzelfde als goed. Vaak zijn het de kleine mods die je zelf moet doen die het meeste fixen aan je replica (AoE om er een te noemen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Share

• Maak een nieuwe...