Spring naar bijdragen
AAC

aac's WARBELT Project (phase2 Combat Knife)

Aanbevolen berichten

Warbelt, Gunbelt, Shootersbelt, Combat belt, Tactical belt

Zijn allen benamingen voor een vrij nieuw, en populair concept in de tactical wereld.

Het idee is een belt, waarmee een deel van de loadout op de heupen wordt gedragen teneinde een betere gewichtsverdeling te bekomen.

Te samen met de BDU, en Boots de zogenaamde First Line, de minimum uitrusting die een operator de hele tijd aanhoud tijdens z'n taak.

war belt.jpg

Tegenwoordig

ben ik trouwens ook wat meer gear aan het bestuderen, en verzamelen zelfs , zoals bv deze TMC SHUTO belt, waarvan je hier m'n review kan lezen trouwens

Daar wil ik nu een “WARBELT” projectje mee gaan doen, gewoon omdat ik dat zelf een uber-tacticool gear item vind, Ik verkoos ook de benaming “WARBELT” te blijven gebruiken omdat ik dat lekker dramatisch, en bombastisch vind klinken, en daar draait het bij Airsoft/impression toch om, niet? 😉

Dit project

is eens een keer wat anders dan wat jullie gewend van me zijn.

De ”sport” bestaat er hier nl. uit dat ik nu op zoek ga, naar zo goedkoop, en zo correct mogelijk lijkende items om aan de belt te hangen, heel vaak kom je dan uit bij Ali Expres, dus geduld is ook strikt noodzakelijk dezer Covid tijden.

Voor de inspiratie

heb ik eerst uiteraard vele uren op Google gespendeerd, indien je met bovenstaande benamingen  aan de slag gaat, vind je oneindig veel beeldmateriaal.

Ik ben ook vele foto's van echte SF gaan bekijken, en daaruit leer je dat men in het echt vaak eerder “less is more” doet, logisch wel als je der hele dagen moet mee rond sleuren ?

Garand Thumb is bv ook een interessante bron, hij heeft een 3 drietal leerzame video's over Warbelt setups, en van hem heb ik oa geleerd dat het aller, aller belangrijkste ding is dat je der vooral cool moet uitzien 😉

https://www.youtube.com/channel/UC0RBTQIYLEQbcahZWkmzeTQ

Tegenwoordig vind ik Tu Lam van Ronin Tactics ook wel een inspirerend persoon.

Zeker zijn eigen plaatjes met Warbelt vind ik bijzonder inspirerend voor dit project.

In de belt set-up van Tu Lam zien we bv ook opvallend de Combat knive, en CQB dagger, wat ik wel dramatisch uitziende items vind (uiteraard minder geschikt voor Airsoft gebruik)

https://www.youtube.com/channel/UCGbWCJCruG_3HlRlMaIq6xA

Hieronder enkele van m'n inspiratieplaatjes 

WB1.jpegWB3.jpegWB2.jpeg

maxresdefault (1).jpg

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................

De Belt

Op zich is dus de TMC SHUTO, gebaseerd op de Ronin Tactics Shuto, en waarover je hier alles nog 's kan lezen, en daar gaan we nu wat Molle accessoires beginnen aan te hangen, ik zal het ook een beetje "leerzaam" proberen maken, door telkens wat achtergrond info over de accessoires te vertellen.;)

Het Holster

Is wellicht het belangrijkste accessoire, waar de Belt voor bestemd is.

Momenteel heb ik een Safariland 6004 SLS-ish model, welke @mata me recent cadeau heeft gedaan, een grote verbetering tov m'n Serpa drop leg holster alleszins, dus bij deze nogmaals @mata vielen dank !  👍👍👍

Maar ooit willen we daar wel een 6354DO holster in MC, (Als Weapon762 het ooit nog 's voorradig heeft althans) 😏

holser overview.png

De Safariland 6004 SLS

Is een beetje een outdated model, tegenwoordig zien we meestal het 6354DO holster, maar evengoed nog wel acceptabel in een moderne loadout, vooral de MARSOC factor is erg hoog.

SLS staat voor Self Locking System hierbij wordt de roterende beugel automatisch gezekerd nadat hij over het pistool gedraaid wordt.

Enkele holster terminologieën:

De Ride Height

Is de hoogte waarop het holster gedragen wordt we onderscheiden High, Mid, Low, en Drop Leg

.High is voor concealed carry en zien we zelden bij militaire loadouts

.Mid Hier komt de greep nog een beetje boven de belt

.Low Hierbij zit de greep nog net wat lager ongeveer gelijk met de belt.

.Drop Leg is de hoogte waarbij de greep gelijk komt met de handpalm bij gestrekte arm.

Deze laatste draagwijze wordt niet meer als ideaal beschouwd, omdat A: het extra gewicht op het bovenbeen na langdurig dragen extra belastend is B: Het holster moeilijk blijft zitten bij rennen en kruipen

Mid, en Low zijn tegenwoordig de meest voorkomende “Rides” bij Militair gebruik, hierbij hangt het holster aan de belt laag genoeg om niet gehinderd te worden door de 2e line gear (plate carrier, chest rig) bij de “draw'

Bij Safariland holsters wordt hier gebruik gemaakt van de fameuze UBL (Universal Belt loop)

Eventueel aangevuld met een leg strap indien snelle acties verwacht worden.

Het Retention Level

Is het aantal veiligheden dat het holster heeft tegen ongewild gebruik, verlies, ontwapening.

We onderscheiden volgende Levels :

LEVEL I : Enkel de weerstand van het pistool in het holster (concealed holsters bv)

LEVEL II : Een strap,, of beugel welke voorkomt dat het pistool uit het holster kan

LEVEL III : Extra Voorziening op de beugel opdat deze op zijn beurt niet ongewild kan geopend

LEVEL IV : Extra guard die voorkomt dat II en III kan bereikt worden voor ontwapening

Naamloos.png

........................................................................................................................................................................................................................................................................................

Mijn 6004 SLS Replica

Hangt dus aan een Mid Ride UBL, en heeft een LEVEL III retention level omdat hij niet de extra Hood Guard heeft .

Het SLS systeem bij deze replica werkt best goed, m'n ARMY Glock heeft der wel wat speling in maar dat hebben we verholpen met wat soft liners, origineel is deze ook een OD versie, daarom ook ff gedemonteerd en in FOSCO Coyote gespoten.

Eerste foto zie je de gedemonteerde helft van de  "Cobra Buckle" om de UBL te kunnen overschuiven.

IMG_20200720_173229.jpg

IMG_20200720_160601.jpg

IMG_20200720_160613.jpg

IMG_20200720_173405 - kopie.jpg

IMG_20200720_160620.jpg

IMG_20200720_173423 - kopie.jpgIMG_20200720_174014.jpgIMG_20200720_173950.jpg

........................................................................................................................................................................................................................................................................................

Het Combat/Utility Knife

Is het volgende item welke ik achteraan de belt heb bevestigt.

Het is een Airsoft/Training knife versie van de BC 141 Nimravus, welke je zowat overal op het interweb kan vinden, hetzij met rubber lemmet, hetzij met plastic lemmet, ik heb hier destijds een fraai exemplaar, compleet met Benchmade markings van weten bemachtigen.

image.png

De BC 141 Nimravus

Wordt gemaakt door het Amerikaanse Benchmade, een gerenommeerd messenmaker.

Benchmade startte in 1979 in Californië met het uitsluitend maken van de iconische vlindermessen, de Bali Song, het bedrijf heette initieel zelfs zo, het huidige logo met de vlinder is daar nog een overblijfsel van zelfs. 

121954580.UWvWoF0e.302.jpg

We zien de Nimaravus ook  regelmatig verschijnen bij MARSOC, Force Recon, en NSW eenheden.  

De reden daar voor is dat de Nimravus deel uitmaakt van de USMC FSBE kit

De FSBE (Full Spectrum Battle Equipment kit)

Is op zich dan weer het gevolg van een spijtig voorval in December 1999, waarbij tijdens een VBSS oefening (Vessel Boarding Search & Seizure) een USMC Company van 1e Force Recon met een CH-46 Sea Knight op een US Navy Schip botst, vervolgens in zee terechtkomt, en onmiddellijk zinkt.

Slechts één van de Recon Marines weet zich te redden uit het wrak van de helikopter

Uit het later onderzoek zou blijken dat de mariniers zich niet snel genoeg konden redden door hun zware VBSS uitrusting, die ze niet snel genoeg konden afdoen.

Zo werd uiteindelijk de FSBE kit ontwikkeld/samengesteld uit meerdere uitrustingsstukken, om aan elke taak/missie te kunnen voldoen. 

Bekendste item hieruit is wellicht het FSBE-AAV QR vest. (Amphibious Assault Vest Quick Release), welke een noodsysteem heeft waarmee het vest heel snel kan uitgedaan worden.

FSBE.jpegNimravus.jpg

Owja... nu zij ik net toch “training knife” ? Dat was wel ff buiten mijn zoontje gerekend, die als aspirant Metalworker/Gunsmith, in één ruk ff de kling had nagemaakt in echt staal, wat hem best goed gelukt is ,vind ik zelf.

Het mes past nog perfect in de schede, en voelt door het extra gewicht uiteraard meer echt aan, kan in geval van een Airsoft event ook eenvoudig verwisselt worden door een rubber versie evt.   Moet nog wel een "tactical black" paintjob krijgen

We hebben hem achteraan, horizontaal bevestigt in de zogenaamde “Scout Carry” een populaire draagwijze, waarbij het mes goed bereikbaar blijft, de schede is bevestigd met paracord door de molle loops

IMG_20200720_160904.jpgIMG_20200720_160912.jpgIMG_20200720_160936.jpgIMG_20200720_160943.jpgIMG_20200720_160952.jpgIMG_20200720_161020.jpgIMG_20200720_171727.jpgIMG_20200720_171740.jpgIMG_20200720_171746.jpgIMG_20200720_171759.jpg

IMG_20200720_160927.jpg

STAY TUNED FOR MORE NEWS IN MY PROJECT, UP NEXT IFAK 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...