Spring naar bijdragen
AAC

Review: TMC Shuto Belt (Ronin Tactics Style)

Aanbevolen berichten

Op 15-8-2020 om 13:59 zei Solstice:

Als jij dat topic niet had gemaakt had ik denk ik nooit nagedacht over een riem als deze. Ik hou me weinig met zulke zaken bezig 

Dus vooral bovenstaande en dat het er tacticool uit ziet zijn voornamelijk de reden dat ik er een heb aangeschaft. 

Al moet ik wel toegeven dat ik altijd erg gecharmeerd ben van zulk soort projecten dus ik sluit zeker niet uit dat ik mijn belt nog verder ga uitbouwen in de toekomst maar het is nog geen doel op zich nu.

Blij dat m'n topics inspirerend werken, wat evt verdere inspiratie betreft moet je m'n Warbelt project maar volgen he (maar doe je al denk he) 

Hoe was de Zaterdag-vuurdoop trouwens ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-8-2020 om 19:05 zei mata:

@Solstice

Ik zou zeker eens een mid-ride met strap op je huidige holster proberen. Door de strap zit het holster net wat stabieler met het rennen. Plus het geeft een natuurlijkere manier van trekken (kijk maar eens naar de hoek van je hand als je hem iets lager houd dan je heup).

Je bent niet de eerste die start met een been holster, want tacticool, maar er snel weer van af stapt. Het is puur een oplossing als de rest van je kit dusdanig vol hangt en je niet anders kunt .

Ik ga hem in mijn achterhoofd houden. Het is wel fijn als hij wat lager zit met het trekken van je wapen replica.

Het beenholster is bij mij vooral uit noodzaak geintroduceerd eigenlijk. Ik heb even mijn pistol op mijn borst gehad maar daar had ik al snel geen plek meer voor. Op mijn heup kon niet omdat ik een vrij logge plate carrier had die behoorlijk laag hing. Toen heb ik een beenholster genomen en uiteindelijk een mooie dropleg unit maar het blijft wiebelen.

Op 16-8-2020 om 19:43 zei AAC:

Blij dat m'n topics inspirerend werken, wat evt verdere inspiratie betreft moet je m'n Warbelt project maar volgen he (maar doe je al denk he) 

Hoe was de Zaterdag-vuurdoop trouwens ?

Ja ik neem zelf eigenlijk niet snel de moeite om me te verdiepen in gear dus topics als die van jou zijn voor mij wel interessant. Als jij het goed vindt dan moet het wel goed spul zijn ;) 

Ik volg dat topic zeker. Vind een mooie gevulde belt wel mooi staan en als het ook nog een beetje functioneel is is het helemaal mooi.

Ik ga zaterdag de 22e pas dus ik moet het nog ervaren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Solstice:

Ja ik neem zelf eigenlijk niet snel de moeite om me te verdiepen in gear dus topics als die van jou zijn voor mij wel interessant. Als jij het goed vindt dan moet het wel goed spul zijn ;) 

Ik volg dat topic zeker. Vind een mooie gevulde belt wel mooi staan en als het ook nog een beetje functioneel is is het helemaal mooi.

Ja das best wel wel wat studeerwerk, maar wel fijn te horen -wanneer ik het hier deel- dat anderen der ook wat aan hebben .

Vind ook wel interessant wanneer ik bevindingen van jullie lees (zoals holster rides) en die overeenkomen met ervaringen van echte gebruikers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou afgelopen zaterdag dus de Shuto geprobeerd en hij is erg goed bevallen. Door de binnenriem is hij goed strak af te stellen en voelt stevig aan met alle accessoires eraan. Zoals al genoemd moet ik wel gaan kijken naar een holster die iets lager zit dan wat ik nu heb omdat hij voor het mooie net aan de hoge kant zit nu. Al met al is hij zeer goed bevallen. Nu nog eens kijken of ik er wat van mijn m4 mags op kan hangen zodat er wat gewicht van mijn plate carrier af kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb m'n review beetje geupdate, mankeerde nog wat info in de introductie, en heb de opmaak ook een beetje gewijzigd, door de hoofdstukken te nummeren nu.

Zo kan ik nu zeggen dat hoofdstuk(je) 4.0 nieuw toegevoegd is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook weer wat verder met mijn belt. Onder het mom van beter goed gejat dan slecht verzonnen heb ik de belt van @AAC, zo goed als, nagemaakt. "Goed voorbeeld doet goed volgen" zal ik maar zeggen.

Holster heb ik voor nu nog even deze variant want ik vind die Safariland holster niet zo mooi. Vind ze er nogal 'bulky' uitzien.

Heb via Ali een low ride UBL besteld om eens te proberen en het zit wel erg fijn zo. Heb nu de perfecte hoogte, mijn hand hangt precies t.h.v. de grip van het pistool. Moet de strap voor om mijn been er nog aan vastmaken.

Moet nog even kijken wat ik met dat tasje doe in het midden van de belt. Ik wil eigenlijk het tasje van de onderste foto maar dan net iets minder lang. Op de bovenste foto zit er een dump pouch op maar die gebruik ik eigenlijk nooit in het veld aangezien ik mijn lege houders altijd meteen terug in mijn vest stop na het herladen. Dus daar ga ik nog ff iets anders voor zoeken.

Al met al vind ik het best leuk geworden zo. Als we ooit nog eens mogen skirmen ga ik eens kijken hoe het in het veld bevalt.

Belt.thumb.jpg.523277a4e0ceb3c4801a85860e30cfda.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ziet er prima uit he @Solstice  👍 

leuk om te zien hoe ik ondertussen influencer ben geworden lol.

De 6354 holster is een beetje hype tegenwoordig, en niet in het minst gevolgd door al wie tacticool wil zijn uiteraard, maar der zijn ook wel andere modellen die gedragen worden.

Hoe doe je dat met die pistol mags aan de zelfste kant van je holster ?

En bevallen die G-code pouches wat trouwens ?

Weet niet waarvoor je die achterste pouch gebruikt, maar daar hangt men tegenwoordig meest de IFAK, en dan kan je voor een 9022B (zoals bij mij) gaan, dies erg in zwang

Of een mooie (voor de looks) is ook de Bleu Force Gear Micro Trauma kit, hebben ze tegenwoordig van TMC, en op Ali.

Ook altijd leuk is een (Dummy) knife in Scout Mount 😉

Multitools zijn ook vaak part of the kit, (en moet ik trouwens ook nog 's orderen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-2-2021 om 20:47 zei AAC:

Ziet er prima uit he @Solstice  👍 

leuk om te zien hoe ik ondertussen influencer ben geworden lol.

Merci! 

Ik vind het ook altijd wel leuk om zulke dingen op te bouwen alleen kan me er nooit echt toe zetten om zelf dingen uit te zoeken :P

En een hoop dingen ken ik ook niet totdat jij er bijvoorbeeld mee aan komt zetten :D

Dus bedankt daarvoor.

De 6354 holster is een beetje hype tegenwoordig, en niet in het minst gevolgd door al wie tacticool wil zijn uiteraard, maar der zijn ook wel andere modellen die gedragen worden.

Ik moet zelf nog weer eens wat kydex holsters in elkaar gaan meubelen, dat vind ik altijd nog het fijnste werken. 

Hoe doe je dat met die pistol mags aan de zelfste kant van je holster ?

Als ik de belt draag dan zitten ze niet meer tegen mijn pistol aan dus ze zitten niet in de weg. Ik kan er op.deze positie nog prima. Ik gebruik mijn pistol niet heel veel dus gebruik de ruimte aan de andere kant liever voor M4 mags.

En bevallen die G-code pouches wat trouwens ?

Voor nu prima. Moet de M4 pouches alleen nog wel wat fixeren want die schuiven nu omhoog en omlaag bij het eruit trekken van een houder.

Merkte al wel op dat de draadbussen waar de schroeven in zitten in een heel zacht materiaal zitten. Dus daar kun je niet al te gek mee doen want je trekt ze anders zo kapot.  

Weet niet waarvoor je die achterste pouch gebruikt, maar daar hangt men tegenwoordig meest de IFAK, en dan kan je voor een 9022B (zoals bij mij) gaan, dies erg in zwang

Of een mooie (voor de looks) is ook de Bleu Force Gear Micro Trauma kit, hebben ze tegenwoordig van TMC, en op Ali.

Ook altijd leuk is een (Dummy) knife in Scout Mount 😉

Multitools zijn ook vaak part of the kit, (en moet ik trouwens ook nog 's orderen)

Gebruik hem nu eigenlijk alleen voor de looks dus ga me nog eens verdiepen in een mooie pouch die daar kan komen. Zo'n IFAK die je noemt zou er best eens op kunnen komen. En ik houd links en rechts ook wat verkoop groepen in de gaten voor een leuke dummy knife. Blijft leuk spul. 

Ik heb een SOG Seal Pup dummy maar die zijn nog best groot om aan de belt kwijt te raken en heb daar ook geen kleine pouch voor.

Ik heb wel een stuk of 4 Leatermans liggen dus wie weet doe ik die er wel op. Heb een Leatherman OHT die ik er wel bij vind passen eigenlijk.

Genoeg om nog over na te denken in ieder geval!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Ik moet zelf nog weer eens wat kydex holsters in elkaar gaan meubelen, dat vind ik altijd nog het fijnste werken. 

Top, wil ik zelf ook ooit nog wel 's wat mee knutselen.

Citaat

Als ik de belt draag dan zitten ze niet meer tegen mijn pistol aan dus ze zitten niet in de weg. Ik kan er op.deze positie nog prima. Ik gebruik mijn pistol niet heel veel dus gebruik de ruimte aan de andere kant liever voor M4 mags.

Bedoel eigenlijk ifv reloads.

Citaat

Gebruik hem nu eigenlijk alleen voor de looks dus ga me nog eens verdiepen in een mooie pouch die daar kan komen. Zo'n IFAK die je noemt zou er best eens op kunnen komen

Allemaal kwestie van "Tacticoolness" lol.

Citaat

Ik heb een SOG Seal Pup dummy maar die zijn nog best groot om aan de belt kwijt te raken en heb daar ook geen kleine pouch voor

Dummy combat knife gaat gemiddeld bijna allemaal even groot zijn hoor, horizontaal achteraan zit hij best goed uit de weg (eventueel)

Citaat

Ik heb wel een stuk of 4 Leatermans liggen 

😍 (Jaloers)

Citaat

Moet de M4 pouches alleen nog wel wat fixeren want die schuiven nu omhoog en omlaag bij het eruit trekken van een houder.

Merkte al wel op dat de draadbussen waar de schroeven in zitten in een heel zacht materiaal zitten. Dus daar kun je niet al te gek mee doen want je trekt ze anders zo kapot.  

Ja precies moet daar zelf ook nog wat aan doen, ik zou 's willen proberen om paracord door die middelste gaatjes te trekken, en dan gelijk ook mee door die bungeecord

Zoals je zelf ook al zegt ziet die plastic constructie der toch niet zo sterk uit, en op die manier is de pouch, en mag extra gezekerd tegen verlies.

gcode mod..png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei AAC:

Top, wil ik zelf ook ooit nog wel 's wat mee knutselen.

Ik zoek nog een goedkope transferpers om het kydex goed te kunnen verwarmen. In de oven gaat niet helemaal lekker altijd. Kost me teveel materiaal als het mis gaat. 

10 uur geleden zei AAC:

Bedoel eigenlijk ifv reloads.

Oh zo, tja dat is niet ideaal maar het gaat prima. Gelukkig heb ik het over het algemeen ook maar amper nodig.

10 uur geleden zei AAC:

😍

Ja precies moet daar zelf ook nog wat aan doen, ik zou 's willen proberen om paracord door die middelste gaatjes te trekken, en dan gelijk ook mee door die bungeecord

Zoals je zelf ook al zegt ziet die plastic constructie der toch niet zo sterk uit, en op die manier is de pouch, en mag extra gezekerd tegen verlies.

gcode mod..png

Dat is wel een idee idd. Ga daar van de week eens naar kijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...