Spring naar bijdragen
AAC

Review: TMC Shuto Belt (Ronin Tactics Style)

Aanbevolen berichten

Deze TMC Shuto Belt

Is een van m'n laatste aanwinsten die ik jullie graag wou tonen, de TMC is gebaseerd op de Ronin Tactics Shuto Belt, maar eerst wil ik jullie daar -naar goede gewoonte -een mooi verhaal rond vertellen. ?

IMG_20200720_155130.jpg

Ronin Tactics

Is de onderneming van de ex-militair, en veteraan Tu Lam, een opmerkelijk persoon die toch wel even de aandacht verdient, vind ik

Tu Lam

Werd in 1974 in Vietnam geboren , en moest in 1976 samen met z'n familie vluchten voor het Communistische regime, Tu Lam kwam uiteindelijk in de VS terecht, waar z'n moeder trouwde met een Green Beret, zo werd hij reeds op jonge leeftijd vertrouwd met het leven van de Special Forces, en werd dit tevens ook zijn levensdroom.

Tu Lam ging op 18 jarige leeftijd bij het US Army, na verschillende opleidingen zoals Ranger, Sniper, was hij op 20 jarige leeftijd klaar voor de SF kwalificatie, na een geslaagde opleiding kwam hij bij een C-SAR team(Combat Rescue) , PJ(Para Rescue)en uiteindelijk bij CIF (Combatant Commanders In-extremis Force ) Company, de knokploeg van de SF zeg maar.

Met CIF werd hij uiteindelijk toegevoegd aan 1e SFOD (Delta) tot aan het eind van z'n carrière.

tu lam green beret.jpg

Na bijna 23 actieve dienst was het welletjes voor Tu Lam, mede door gezondheidsproblemen en psychische oorlogsmoeheid, besloot Tu Lam z'n leven een andere wending te geven, dankzij z'n spirituele ingesteldheid, en het volgen van de eeuwenoude Bushido code(Japanse levenswijze van de krijger), kwam Tu Lam er weer bovenop,

Tu Lam associeert zichzelf  met de Ronin (Samurai zonder meester die verder blijven leven vlgs de Bushido code) niet toevallig is dit ook de naam van z'n onderneming geworden.

tu lam spirit.jpg

Ronin Tactics Training & Events

Voorziet in seminaries, en training voor Law Enforcement, en militair personeel, bestaande uit Martial Arts en Tactical Shooting technieken, Tu Lam voorziet zelf mee in deze trainingen, gebaseerd op z'n jarenlange eigen ervaringen.

tu lam ronin.jpg

tu lam action.jpeg

Ronin Tactics R&D

Ontwikkelt, en produceert uitrustingsstukken i.s.m anderen, waarvan de Ronin Warrior Belts en Sakura knife wellicht de bekendste zijn.

15aa68c6e0e1f5cab1318841b1b5adc4 - kopie.jpg

Bekijk zeker ook 

Het verhaal van Tu Lam (aanrader !)    

Ronin Tactics/ Tu Lam Youtube

Ronin Tactics official website

........................................................................................................................................................................................................................................................................................

War, Gun, Shooter, Gunfighter, Tactical Belt

Zijn allen vrij recente begrippen in Tactical Gear Land, en worden tegenwoordig een beetje willekeurig gebruikt voor een aantal types van Tactical Belts

De Riggers belt

Bestaat intussen al wel enkele jaren, en was in feite ontstaan door operators die de Parachute Riggers (herstellers) verzochten om voor hun een specifieke riem te maken, om zichzelf te zekeren bij oa helikoptervluchten, de Riggers maakten daarbij riemen van het materiaal dat hun ter beschikking was , en doopten dit, uit beroepsfierheid, tot Riggers Belt.

Intussen zijn der meerdere fabrikanten die ook de Riggers Belt produceren.

Karakteristiek voor de Riggers Belt is de Triangle Ring, bestemd voor het zichzelf zekeren dmv een Retention Lanyard, en in noodgevallen kan de Rigger Belt ook functioneren als geïmproviseerd rappel harness.

Knipsel.PNG

De Molle Belt

Was het volgende item wat meer populair werd, het idee daarbij is dat men een deel van de uitrusting van de Plate Carrier op de heupen gaat dragen teneinde een betere gewichtsverdeling te bekomen.

war belt.jpg

Verschillende fabrikanten hebben diverse Molle Belt concepten op de markt gebracht.

molle belt.jpg

De Duty Belt

Wordt voornamelijk gebruikt door Law Enforcement personeel, dit is een brede, rigide riem voor het EDC gear, we zien hier regelmatig het concept van inner, en outer belt, hierbij worden de broeksriem en Duty Belt ahw met elkaar verbonden, waarbij de Duty Belt makkelijk kan afgelegd worden, terwijl de broeksriem gewoon blijft zitten tussen de  riemlussen

511_59506_225_sierrabelt__26397.1560298622.jpg

........................................................................................................................................................................................................................................................................................

De Ronin Belt

Combineert meerdere van deze concepten.

Zo bijstaat hij uit een zwaar versterkte rigide inner, en outerbelt die dmv Velcro aan elkaar verbonden worden, net als bij de Duty Belt.

De buitenzijde is voorzien van Molle loops, hetzij enkel over de breedte van de riem, dit in tegenstelling tot de brede Molle belts

De Ronin Belt word vooraan gesloten met een zogenaamde Cobra Bucle,  bij de Senshi Belt is hier een D-ring in geïntegreerd, net als bij een Riggers Belt. 

De Shuto Belt heeft deze D-ring niet.

15aa68c6e0e1f5cab1318841b1b5adc4.jpg

De Cobra Buckle

Is een onderdeel welke we tegenwoordig meer en meer aan allerhande tactical gear zien verschijnen.

Het is een gepatenteerd design van het Oostenrijkse Austrialpin, een gerenommeerd fabrikant van beveiligingsmateriaal, en sluitingen voor bergsport, parachute en militaire toepassingen, Austrialpin hebben ook een US based vestiging wellicht om aan het Berry Amendment te voldoen ?
….....................................................................................................................................................................................................................................................................................

De TMC SHUTO belt

Wordt uitgebracht door het Koreaanse TMC, intussen alomgekend voor het fabriceren van budgetvriendelijk, en mooi Airsoft replica gear, voor ons Europeanen bij voorkeur te vinden bij Weapon762. (Als ze het al op voorhand hebben tenminste )

De TMC is een erg budgetvriendelijk alternatief, vermits je hem bij Weapon762 haalt. 

Enkel daar kan je de gekleurde versies vinden voor €19,99 en de Multicam voor €29,99, (en heb je met even zoeken sowieso 10% korting !) 

De originele Ronin gaat al snel naar de $140, bij Emerson of bij Ali Express ga je ook al snel naar de €100 !

De TMC Shuto bestaat overigens in 4 kleuren, en 2 maten. de maattabel is op de Weapon762 site trouwens geheel ontoereikend, ik moest zelfs op andere sites de juiste maat gaan achterhalen !     ( En neen Ik werk hier niet in opdracht van Weapon762, of TMC ! ?)

(Intussen van Weapon762 volgende info doorgekregen mbt maatvoering :)

M 73cm -81cm  (  29-32 inch)                         
L  83cm- 91cm    ( 33-36 inch)

TMC-1-75-inch-Tactical-Belt-Combat-Quick-Release-Buckle-MOLLE-Military-Hunting-Airsoft-Combat-Belt.jpg_960x960.jpg

Net als de originele Ronin Shuto,  bestaat de TMC uit een verstevigde inner, en outerbelt de inner is 50mm breed, en over de gehele lengte verstijfd, waardoor hij strak zit in de lussen van de combat pants, door de Velcro sluiting vooraan kan de innerbelt perfect op maat worden vastgezet, de buitenzijde is volledig voorzien van Velcro om de outer belt goed gepositioneerd te houden.

IMG_20200720_161422.jpg

IMG_20200720_160026.jpg

De buitenzijde is eveneens voorzien van 19 Molle loops, welke trouwens best strak zitten, voor het monteren van Molle accessoires kan daarvoor best de belt  binnenste buiten gehouden worden.

IMG_20200720_165119.jpgIMG_20200720_165109_1.jpg

Vooraan vinden we de Buckle, waarvan 1 gedeelte vast aan de belt zit, en het 2e gedeelte een verstelling heeft om de riem perfect op lengte kunnen in te stellen, door vervolgens het resterende riemuiteinde dubbel te vouwen kan het worden vastgezet dmv een elastische strap net als bij de Ronin, Dit is tevens noodzakelijk om een eventueel holster kunnen aan te brengen.

De Buckle is geen een echte Cobra, maar een goedkopere knock off bij deze TMC !

Wanneer je een nok indrukt kun je de buckle ook half uithaken, dit in tegenstelling to de originele Cobra buckle !

Het materiaal van de riem is ietwat zacht en glad, waardoor de instelling helaas wat de neiging heeft om te verschuiven, maar dit is niet echt een issue wat niet verholpen kan worden op de een of andere manier.

IMG_20200720_155709.jpgIMG_20200720_155641.jpg

De outer belt is volledig verdubbelt met uitzondering van het gedeelte strap om de riem lengte aan

te passen. Hierdoor zit er een slap gedeelte vooraan wanneer je de outer belt in elkaar klikt en zonder inner belt vastneemt/gebruikt.

IMG_20200720_160406.jpg

Maar eens een de inner- en outer belt aan elkaar "geklit" zijn is hier echter niks meer van te merken , en vormen ze echt wel een rigide, en stijf geheel.

IMG_20200720_155602.jpg

En hier hoe hij daadwerkelijk zit in combinatie met de G3 Combat Pants

IMG_20200720_170538.jpgIMG_20200720_170601.jpg

IMG_20200720_170708.jpgIMG_20200720_170721.jpg

Hieronder kan je duidelijk zien hoe de lussen van de Combat Pants mee tussen de beide belts komen te zitten en zo het geheel op z'n plek houden

IMG_20200720_170746.jpgIMG_20200720_170806.jpg

BEKIJK HIER MIJN VOLLEDIGE TMC SHUTO FOTOALBUM

De TMC Shuto VS de Ronin Shuto

Ik noemde de TMC Shuto bewust een based on, ipv een replica, aangezien ik dat toch meer gepast vind, De Buckle, details aan de uiteinden, en de stiksels verschillen toch wel wat veel om van een echte replica te kunnen spreken vind ik , bekijk de plaatjes zelf maar 's goed hiervoor.

1.jpeg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpeg

Pro's and Con's

+ Zéér mooie "based on" belt                                    – Cobra Buckle goedkope knock off, welke half los kan wanneer 1 nok wordt ingedrukt ! 

+ Zéér goede price/quality                                         Niet correct genoeg om een replica te zijn

+ Zéér degelijk gemaakt                                            – Bij Weapon762 een unobtanium, vrijwel constant out of stock

+ Zéér veel mogelijkheden                                         Maattabel bij W762 zeer onduidelijk, je moet de maat op andere sites gaan zoeken

+ Gewoon aanrader om aan te schaffen !              – Materiaal beetje aan de gladde kant, waardoor de verstelbare kant neigt te verschuiven

STAY TUNED ON AIRSOFT ELITE UP NEXT = AAC 's WARBELT PROJECT ! ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thx, heb er wel weer wa werk aan gehad, maar dat doe ik ook m'n eigen altijd wat aan, geraak altijd zo in de ban van die dingen, vindt altijd nog van alles dak MOET uitleggen hahaha

Welke heb je van bij Ali ? 

Deze TMC is best een mooi gear item ja , en al zeker voor die €19.99 ben wel blij dat ik ni de €29.99 voor de Multicam heb gegeven.

De Buckle en het ietwat gladde materiaal zijn wat minder, maar ni onoverkomelijk IMHO.

Echt vet hij wordt hij met de juiste Molle items aan te hangen, maar daarover weldra meer ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb deze van Ali: 

€ 7,98  47%OFF | Lixada Tactical Belts Nylon Military Waist Belt with Metal Buckle Adjustable Heavy Duty Training Waist Belt Hunting Accessories
https://a.aliexpress.com/_BUgwcn

Weliswaar geen type met molle of binnenriem maar door de buckle wel een beetje in dezelfde stijl als bovenstaande. Moest wat anders dan mijn klittenband riem en kwam die tegen voor een paar euro. Niks bijzonders maar prima voor dat geld.

Die jij hier nu hebt heeft iets meer uitstraling dus dat staat me wel aan :)

Ik zie dat er een M en een L variant is, weet jij nog te achterhalen waar je de juiste maattabel hebt gevonden destijds?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo hebben wij der ook een gelijkaardige, niks mis mee.

Die CN Cobra buckles zijn zat voor Airsoft,  de echte Austrialpin's zijn btw ni zo héél veel duurder, die zijn uiteraard wel gecertificeerd en getest op treksterkte. (leuk idee voor een mod miss ? :rolleyes:)

Ik ben nog 's gaan rondkijken voor de maattabel en op de meeste sites kom ik overwegend op het volgende maatvoering 

Medium :  79cm → 96cm                Maar der circuleert ook dit :              Medium : 85cm → 92cm                                    

Large     :   88cm → 102cm                                                                            Large     : 93cm → 100cm

Ik ga der sowieso TMC / Weapon 762 mee om de oren slaan, en vermelden in m,n review zodra ik de juiste gegevens heb

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de vroege emerson mulitcam versie.  Al is deze een kopie van de senshi aangezien hij beschikt over een D-ring deze is niet vastgestikt zoals the real deal. Bij de emerson ligt de webbing niet perfect plat op de riem. De multicam is up to spec zonder  de gekende roze bijkleur/ vreemde schijn. En  hij komt met echte cobra buckles, ofwel zijn het hele goede kopieën.  De rand van de inner belt is omgestikt. Als er vraag naar is zal ik eens een foto's maken.

edit: aac ga je repro kywi's op je belt gooien? Ben wel benieuwd naar je bemerkingen hierover moest je deze richting uitgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dwarf_ts13 long time no see, blij je hier terug te zien.

Plaatjes van de Emerson jazeker graag.

Geen Estac Kywi's vind die wa duur uitvallen , was al een tijd achter HSGI Taco's van GFC aan het zoeken die kosten heel weinig en zijn heel correct, maar die blijven maar out of stock.

Ben daarom nu aan GCode Scorpions aan het denken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal dr morgen eens maken. Ik heb er toevallig ook taco's ophangen. 2 van WAS (1x m4 los en 1x pistol los), emerson 2 losse m4 en een hsgi extended pistol los.

Heb ook even gezocht en gfc lijken idd een van de enigen met de zijkant van plastiek. emersons hebben dit ook maar dan zit je ook meteen aan €12 per pouch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

gfc lijken idd een van de enigen met de zijkant van plastiek. emersons hebben dit ook maar dan zit je ook meteen aan €12 per pouch.

Exactly, zeker de Multicams die ik wil, en bovendien heeft Emerson niet de 9mm pouch enkel de 5.56mm 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu deze besteld in maat L. Ze geven daar aan dat L voor 88 - 102 cm is. 

Mijn heupomtrek is 100 cm ongeveer dus een M zal het niet zijn. Al is het volgens de maattabel van weapon 762 sowieso een verloren zaak voor deze dikkerd ?

€ 31,50  23%OFF | TMC 1.75 inch Tactical Belt Combat Quick Release Buckle MOLLE Military Hunting Airsoft Combat Belt Durable 3329
https://a.aliexpress.com/_BPS25b

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor Airsoft dient die sowieso tot niets, 

Die ring dient om je zekeren in heli's of in geval van geïmproviseerd rappel harness.

De Shuto, zonder de D-ring is eigenlijk meer ontworpen voor law enforcement en schutters omdat die dan weer geen zekeringslijn nodig hebben

Je kan hooguit argumenteren dat een Senshi (met D-ring) een hogere milspec-

tacticool factor heeft Als je naar het begin van m'n review scrolt kan je bij riggerbelt de uitleg vinden.

Vindt de Shuto eerlijk gezegd toch ook wat eleganter staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebbes! Mooi product inderdaad @AAC, bedankt voor de tip!

jMy0stC.jpg

Past mooi in mijn UFPro broek en die beschikt ook meteen over ingebouwde belt keepers.

UrPoDse.jpg

Grf27pC.jpg

Heb mijn kydex holster even passend gemaakt en de belt voor nu zo ingericht maar ga wel kijken of het nog wat uitgebouwd kan worden.

XAok1Mp.jpg

T9Kok65.jpg

LW8Y9pQ.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...