Spring naar bijdragen

Motor problemen

ward
 Share

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik ben net nieuw in airsoft en vond een tweedehands zoekertje online. Dit leek me een goede deal. Na het aankrijgen de Ares Amoeba M4 bleek helaas dat hij niet schiette. Na uren lang op youtube rond te kijken naar filmpjes over problemen aan de gearbox of motor heb ik ontdekt dat de motor niet meer werkt naar behoren. Deze maakt en enorm luid metale hartverscheurend geluid wanneer geïnstalleerd in de M4 en werkt maar 3 keer. Dit is een "upgraded" motor: Specna Arms Standard Torque Motor. De eigenaar vertelde me dat ik een 11,1v batterij moest aanschaffen om deze motor te laten werken naar behoren. Na wat filmpjes te hebben gezien leek het erop dat de motor mogelijks te zwak is voor de gearbox? of dat de motor oververhit is en dus kapot is? 

Dit zijn de upgraded internals:

- Specna arms torque motor

- Specna arms Outer barrel
- Maple leaf inner barrel 
- Maple leaf hopup bucking
- Metalen overbarrel silencer

Bedankt alvast! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Der zullen straks wel leden hierop gaan antwoorden die meer ervaren zijn in het intern "techen" 

Maar intussen...

Je uitleg is eigenlijk een beetje verwarrend zo, dat verscheurend geluid doet denken aan een te lage motor ?

heb je die motor der als 's uitgehaald, en evt uit de replica aangesloten en laten draaien, hoor/zie  je gelijk al wat meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Specna motor, ook al is het een simpel standaard ding, kan best wel wat kracht leveren. Het klinkt mij meer als shimming,motor hoogte of iets anders wat alles behalve soepel loopt.

Je kunt bv de motor uit de grip ook aan de draden verbinden en dan schieten. Dan zal ie vast en zeker goed draaien, wel goed vasthouden de motor.

Je kunt misschien eerst ook even spelen met de motorhoogte, ik vermoed dat die sowieso te hoog staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip voor de volgende keer is om de verkoper een filmpje te laten maken zodat je zeker weet dat de replica functioneert. De motor is misschien t.o.v. de standaard Ares motor een 'upgrade' (geen idee wat daar origineel in zit) maar heel veel bijzonders is het ook weer niet ?.

Hoop niet dat de verkoper het jou als een upgrade heeft verkocht, dat zou wel een beetje zuur zijn.

Maar de replica is nu weer helemaal in orde? ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Share

• Maak een nieuwe...