Spring naar bijdragen

shs ht motor rps drop

leon1104
 Share

Aanbevolen berichten

Ik heb een 13:1 ufc gearset met een shs ht motor wat ik raar vind is dat de rps is gedaald van 34rps naar 27rps. Ik heb ongeveer 15.000 bbs er mee geschoten.

Het zelfde is ook gebeurd bij een maat van mij. Met een setup van stock 18:1 shs ht motor van 25rps naar 20 rps gedaald.

Het is apart dat alle twee set-ups 5 rps drop hebben. Wat is hier de verklaring voor ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens naar de commutator en de brushes, het is best mogelijk dat de brushes versleten zijn en/of de commutator zwart is door de koolstof. Dit gebeurd meestal sneller op meer stressvolle sets. Wanneer dit zo is, dan is er de optie om het te schoonmaken.  Het schoonmaken van de commutator is echter een rot klusje, omdat het gelijk moet en het best gaat met speciale apparatuur. Het is niet alleen maar afwassen maar ook lichtelijk opschuren. Als het je lukt heb je wel een skill erbij waar veel mensen iets aan hebben. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar heb ook een SHS redelijk opgemaakt op deze manier, het waren toen voornamelijk de brushes, de commutator kon er nog mee door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om heel eerlijk te zijn heb ik al een tijdje niks meer gedaan met upgraden en ben ik toen ik begon met upgraden vrij snel over gestapt op veelal ZCI en daarnaast heb ik ook nog eens een redelijk aantal rebranded AAC (16 tpa en lager) kunnen kopen waar ik nog niet doorheen ben. Ik heb zelf dus wel gehad dat een van mijn SHS motors relatief snel op was. Heb je foto's van de motor, ben wel geïnteresseerd hoe die er uit ziet en welke motor heb je nu genomen? Ik en anderen zien graag een video als je build weer werkend is, er zijn wel wat leden die het altijd tof vinden om een goed geupgrade build

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Share

• Maak een nieuwe...