Spring naar bijdragen
Joost90

Edge 2.0 "bolt catch" gebroken

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Nieuwe specna arms edge 2.0 binnen! Super gaaf! Een van de leuke nieuwtjes is dat net als in de ONE serie de afsluiter vang pal (bolt catch) weer "werkt" als een soort dummy waardoor je de hopup weer kunt stellen door de spangreep naar achter te trekken en daarna met de bolt release knop weer je "bolt carrier" in de voorste stand schiet.

Echter... Ik brak meteen een stuk af bij de mijne na wat dryfire zonder de upper op de lower. 

Iemand een idee waar ik dit onderdeel+veertje los kan bestellen?

(Ik probeer even wat foto's toe te voegen van het onderdeel wat ik bedoelspacer.pngspacer.pngspacer.png)

Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei mata:

Ok, dus dat ding zit nu aan de body ipv de gearbox? :S

Heb zoiets nog nooit los gezien. Ik zou direct gunfire benaderen.

Precies ja, los onderdeel wat in de body "schuift".

Ik heb Gunfire tegelijk met het posten van mijn vraag een email gestuurd haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het zo afgebroken dat wanneer je het terugplaatst niet meer werkt of werkt het niet meer omdat het uit zijn plaatst valt?

Bij het tweede zou je met wat lijm het stukje weer terug kunnen zetten. Het lijkt op basis van de foto's dat het door de pinnetjes op zijn plek wordt gehouden of mis ik iets?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei AAC:

Wat een prulleding weer die bolt catch, zelf op die One al zo'n bedenkelijk iets met dat veertje en schroefje

Ja precies, helemaal mee eens. Maargoed... Ondertussen zit ik er wel mee haha. Het is rommel maar ik wil wel dat het werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei AAC:

ben je dat veertje ook kwijt 

Ja helaas, is wel een redelijk standaard veertje geloof ik. Dus ik kan wel iets op maat knippen

21 minuten geleden zei Rebelattack:

Ah okey dacht als het alleen los is gekomen dan is het veertje vervangen en klaar, maar dit is net wat rotter. Gaat het om de nieuwe HK416? Zo ja, dan zie ik graag meer foto's en ook je mening erover buiten dit euvel om dan XD.

Ja dat is het zeker, de H20 edge 2.0 met Gate Aster.

Ik ga morgen even wat testjes doen. Ik zal daarna hier even wat foto's en resultaten posten.

Behalve een schoonmaak en smeerbeurt heb ik er niks aan veranderd nog. Oja toch, Modify flathop setje erin.

Ik merkte meteen al wel dat hij een beetje kieskeurig is m.b.t. houders. (toevallig de 416's uit de ONE serie ook al, maar nu anders)

Als ik de hopup maximaal tegen de gearbox aan druk met oringen en een veertje "locken" de houders slecht. Als ik geen ringen of extra veertje om de barrel o.i.d. gebruik (dus zoals het ding uit de doos komt) locken ze wel beter maar lang niet zo soepel als bij andere Specna replica's. Dit is met de nieuwe (bijgeleverde) s-mags welteverstaan. Ik heb er voor de test even snel een lonex en maxx hopup in geprobeerd. Hier werd het slechter van. Ik ga hier van de week even wat meer tijd en aandacht aan besteden. Ik probeer wel even hier wat te updaten dan.

Als iemand ondertussen het onderdeel wat ik zoek gevonden heeft hou ik me nog steeds erg aanbevolen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Als iemand ondertussen het onderdeel wat ik zoek gevonden heeft hou ik me nog steeds erg aanbevolen 

Lijkt me toch aan Gunfire in eerste instantie -in dit geval van een nieuwe replica-  om hier in tussen te komen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaaa mijn eerste bericht was misschien wat misleidend wat dat aangaat. De replica is inderdaad "nieuw uit doos" maar ik ben wel de 2e eigenaar. Ik heb hem 2e hands gekocht van iemand die na een paar honderd bb's in de tuin dacht: "ik hoef 'm toch niet".

Dus ik hoop dat GF het onderdeel los wilt verkopen. Garantie reken ik even niet op, bovendien wil ik niet voor zo'n detail de replica terug sturen. Ik heb nu iets bedacht waardoor de "bolt release knop" wel blijft zitten maar de afsluiter niet in de achterste stand blijft staan na het "aanspannen". Dat vind ik (totdat ik het onderdeel ergens vind) prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry even niks laten horen, ik heb even snel wat testjes gedaan maar nog niet heel uitgebreid.

Dus later meer...

Geiselle rail laat ik denk ik even voor wat het is, ik vind het juist tof om het gasblock te zien voorop de replica.

Verder wacht ik nog even op een T1 replica en twijfel nog tussen een m300 of m600 replica lampje.

Zodra die binnen zijn (via ali en heb nog niet besteld, dus dat kan nog even duren) maak ik wat foto's.

Wat ik er nu al over kan zeggen:

* Ik heb de voorste kleine oring van de pistonhead afgehaald. Voor de airseal (die echt buitengewoon goed is voor een replica uit de doos) totaal overbodig en loopt zonder soepeler door de cylinder.

* Ik heb de plastic achtige (geen idee wat het materiaal is) blauwe cylinder vervangen door een (messing?) Standaard specna cylinder. De bijgeleverde cylinder zat niet strak ik de GB en de pistonhead liep wat stroever door deze cylinder dan de bekende "oude" cylinder. Tevens daarna iets dunner siliconen vet gebruikt dan uit de doos. Resultaat is fps deviatie van +/-3 fps met 0,25g bb's. Waar dat voorheen +/-6 fps was.

* De innerbarrel is voor cqb toestanden wat mij betreft toereikend evenals de rotary plastic hopup. Ik heb er wel een modify flathop setje ingedaan. Ik heb niet op afstand getest (tot 15m) maar als je de barrel goed (vetvrij) schoon houdt komt t best wel een eindje mee vermoed ik. Wel heb ik de innerbarrel hier en daar wat slagen teflon tape gegeven wat de accuratie aanzienlijk verbeterde. Hij zat nogal los in de outer barrel.

Later zal ik nog wel voor een maxxmodel hopup en pdi setje gaan. Maar dat is vooral omdat ik de "bb holding latch" handig vind omdat ik veel houderwissels train.

* Body voelt goed en solide aan, nergens wobble.

"Bolt catch" systeem laat wel wat te wensen over. Vooralsnog vanuit Gunfire ook nog geen vervangende onderdelen (was met de ONE serie ook al lastig).

* Min puntje, als ik de trekker kalibreer in de software van de gate aster klaagt hij over het vinden van maar 80 van de 250 sensors. De witte stikker zat nogal slordig over een riggel in de GB geplakt. Ik heb dat vlak gemaakt met de dremel en de stikker netjes en nu wel recht terug geplakt. Zelfde melding in de software. (Iemand tips?) Echter geen merkbaar nadelig effect op de werking voor mijn doel.

* Shimming was ECHT niet slecht, ik heb 1 shim verwijderd daar waar ik de bevel gear iets te strak vond op de motor. Loopt echt stil en netjes nu. Ik gebruik zonder problemen of rare geluiden een 11.1v lipo.

* De nieuwe Specna HT motor lijkt ietsje krachtiger dan dan de vorige edge serie motor. Echter nog niet zo krachtig als bijvoorbeeld een SHS HT. Ik heb verder geen getallen of meet rapport o.i.d. ROF is wat mij betreft al aan de hoge kant op een 11.1v lipo. 7.4 lipo stelt het allemaal niet te veel voor.

Ik zal later nog wat getallen posten

(ROF, Joule/fps waardes bij verschillende gewichten)

En wat foto's.

Tot nu toe aanrader?

Zeker! Vooral als je niet van klussen houdt is het echt een fantastische replica uit de doos.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-4-2020 om 18:46 zei Rebelattack:

Ah okey dacht als het alleen los is gekomen dan is het veertje vervangen en klaar, maar dit is net wat rotter. Gaat het om de nieuwe HK416? Zo ja, dan zie ik graag meer foto's en ook je mening erover buiten dit euvel om dan XD.

Oke, toch even 2 fototjes haha 😅

De Eotech replica wordt dus een T1 replica.

En de M952 een M300 of M600 (iemand ruilen misschien?)

Ook wordt de half schuine frontgrip een magpull rvg vertical front grip replica.

Daarnaast twijfel ik nog of ik de "originele" 416 stock vervang voor een ctr type stock.

De iron sights zijn ook vervangen voor andere (type weet ik niet) ik vond de originele te lomp. (Sorry voor de kenners)

spacer.pngspacer.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Oke, toch even 2 fototjes haha 😅

De Eotech replica wordt dus een T1 replica.

En de M952 een M300 of M600 (iemand ruilen misschien?)

Ook wordt de half schuine frontgrip een magpull rvg vertical front grip replica.

Daarnaast twijfel ik nog of ik de "originele" 416 stock vervang voor een ctr type stock.

De iron sights zijn ook vervangen voor andere (ty
e weet ik niet) ik vond de originele te lomp. (Sorry voor de kenners)

Ziet er goed uit, ben persoonlijk wel fan van die pre-Geisele 416's 

Aangezien je aan je externals wil gaan werken, veronderstel ik dat je ook wel wat naar de look's kijkt ?

Zoals hij er nu bijligt is hij al halfweg naar een 2010 era DEVGRU 416 ("zoals in No Easy Day"en waar UBL mee omgelegd is ) wat ik persoonlijk een erg epische configuratie vindt .

De 551 EOTech zou je dan eigenlijk mogen houden, maar een T1 kan ook wel.

Voor de lamp zou je dan igg een M600B model moeten hebben.

De schuine BCM grip kan je idd beter door een Magpul RVG vervangen.

En de H&K stock zou ik ook vervangen door een Magpul CTR.

Met iron sights kan je in dit geval ook wat alle kanten op, of ook evt zonder.

Verder dan nog een LA-5/PEQ, een AAC M4-2000 suppressor , evt een magnifier ,en een AOR-1 paintjob ;)

image.png

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei AAC:

Ziet er goed uit, ben persoonlijk wel fan van die pre-Geisele 416's 

Aangezien je aan je externals wil gaan werken, veronderstel ik dat je ook wel wat naar de look's kijkt ?

Zoals hij er nu bijligt is hij al halfweg naar een 2010 era DEVGRU 416 ("zoals in No Easy Day"en waar UBL mee omgelegd is ) wat ik persoonlijk een erg epische configuratie vindt .

De 551 EOTech zou je dan eigenlijk mogen houden, maar een T1 kan ook wel.

Voor de lamp zou je dan igg een M600B model moeten hebben.

De schuine BCM grip kan je idd beter door een Magpul RVG vervangen.

En de H&K stock zou ik ook vervangen door een Magpul CTR.

Met iron sights kan je in dit geval ook wat alle kanten op, of ook evt zonder.

Verder dan nog een LA-5/PEQ, een AAC M4-2000 suppressor , evt een magnifier ,en een AOR-1 paintjob ;)

image.png

image.png

Ja heel tof! Het is alleen zo dat mijn andere 2 416's bijna precies die configuratie al hebben haha. Ik ga alleen mis met m'n dempers.

Dus ik vind het nu misschien wel leuk om even een ander pad in te slaan.

spacer.png

Wel leuk hoe scherp jij altijd op die details zit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-5-2020 om 16:05 zei Joost90:

Sorry even niks laten horen, ik heb even snel wat testjes gedaan maar nog niet heel uitgebreid.

Dus later meer...

Geiselle rail laat ik denk ik even voor wat het is, ik vind het juist tof om het gasblock te zien voorop de replica.

Verder wacht ik nog even op een T1 replica en twijfel nog tussen een m300 of m600 replica lampje.

Zodra die binnen zijn (via ali en heb nog niet besteld, dus dat kan nog even duren) maak ik wat foto's.

Wat ik er nu al over kan zeggen:

* Ik heb de voorste kleine oring van de pistonhead afgehaald. Voor de airseal (die echt buitengewoon goed is voor een replica uit de doos) totaal overbodig en loopt zonder soepeler door de cylinder.

* Ik heb de plastic achtige (geen idee wat het materiaal is) blauwe cylinder vervangen door een (messing?) Standaard specna cylinder. De bijgeleverde cylinder zat niet strak ik de GB en de pistonhead liep wat stroever door deze cylinder dan de bekende "oude" cylinder. Tevens daarna iets dunner siliconen vet gebruikt dan uit de doos. Resultaat is fps deviatie van +/-3 fps met 0,25g bb's. Waar dat voorheen +/-6 fps was.

* De innerbarrel is voor cqb toestanden wat mij betreft toereikend evenals de rotary plastic hopup. Ik heb er wel een modify flathop setje ingedaan. Ik heb niet op afstand getest (tot 15m) maar als je de barrel goed (vetvrij) schoon houdt komt t best wel een eindje mee vermoed ik. Wel heb ik de innerbarrel hier en daar wat slagen teflon tape gegeven wat de accuratie aanzienlijk verbeterde. Hij zat nogal los in de outer barrel.

Later zal ik nog wel voor een maxxmodel hopup en pdi setje gaan. Maar dat is vooral omdat ik de "bb holding latch" handig vind omdat ik veel houderwissels train.

* Body voelt goed en solide aan, nergens wobble.

"Bolt catch" systeem laat wel wat te wensen over. Vooralsnog vanuit Gunfire ook nog geen vervangende onderdelen (was met de ONE serie ook al lastig).

* Min puntje, als ik de trekker kalibreer in de software van de gate aster klaagt hij over het vinden van maar 80 van de 250 sensors. De witte stikker zat nogal slordig over een riggel in de GB geplakt. Ik heb dat vlak gemaakt met de dremel en de stikker netjes en nu wel recht terug geplakt. Zelfde melding in de software. (Iemand tips?) Echter geen merkbaar nadelig effect op de werking voor mijn doel.

* Shimming was ECHT niet slecht, ik heb 1 shim verwijderd daar waar ik de bevel gear iets te strak vond op de motor. Loopt echt stil en netjes nu. Ik gebruik zonder problemen of rare geluiden een 11.1v lipo.

* De nieuwe Specna HT motor lijkt ietsje krachtiger dan dan de vorige edge serie motor. Echter nog niet zo krachtig als bijvoorbeeld een SHS HT. Ik heb verder geen getallen of meet rapport o.i.d. ROF is wat mij betreft al aan de hoge kant op een 11.1v lipo. 7.4 lipo stelt het allemaal niet te veel voor.

Ik zal later nog wat getallen posten

(ROF, Joule/fps waardes bij verschillende gewichten)

En wat foto's.

Tot nu toe aanrader?

Zeker! Vooral als je niet van klussen houdt is het echt een fantastische replica uit de doos.

Ik was naar de laatste post gegaan toen ik je post zag en had deze dus even gemist.

- De kleine o-ring op die dubbele o-ring pistonheads zijn eigenlijk altijd overbodig en zorgen juist alleen maar ervoor dat ze stroef lopen dan meer air seal geven (also als de seal niet goed is met eentje dan gaat er al iets fout XD).

- Stock cylinder is een aluminium met coating, zit ook in de G&G's daarom voelen ze ook zo licht. Coating gaat er alleen snel af en die krassen in de coating zijn meestal niet bevorderend, een stock messing of aftermarket stalen is beter en helemaal optimaal is als je deze nog polijst.

- Stock barrels zijn meestal prima voor cqb en kortere afstanden als je ze inderdaad even schoon maakt. Meestal haal je initieel ook veel meer qua performance uit een goede bucking en nub dan uit een barrel. Je kan nog overwegen de barrel te polijsten als je geld zou willen besparen. Heb ik voor Mata ook een keer gedaan en gaf best aardige resultaten en het is toch altijd grappig om mensen te vertellen dat je de stock barrel gebruikt wanneer ze komen vragen hoe je replica zo goed schiet :P.

- Bolt catch had ik al meer mensen over gezien dat de fake bolt ontzettend dun was en daardoor het systeem ook al slecht werkte. Voordeel van de one serie is dat je weet dat E&C de OEM is en je daardoor een body parts gewoon kan vinden, alleen inderdaad het palletje op de gearbox voor de boltcatch niet.

- Ik had ergens mee gekregen dat het een 22 TPA motor was in de trant van een ZCI  HT. Je zou de windings moeten tellen om dat zeker te zeggen en magneet kracht testen is niet zo makkelijk XD.

Ik vind het zelf ook een toffe replica, maar zie op de fb pagina van specna toch een hoop modellen langs komen met problemen out of the box. Mijn probleem ligt hem ook meer bij het feit dat ik ondertussen al zoveel one modellen heb en door daar op verder te borduren kan ik vaak de uppers uitwisselen als ze van dezelfde generatie zijn. Daarbij vindt ik ook de body pins zo afschuwelijk van de edge dat ik toch in de toekomst niet nog een edge zou kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoe gaat dat in z'n werk, voordeliger dan een nieuwe précision barrel? En kun je daar iets van waarden op plakken, hoeveel presieser zo'n gelapte barrel wordt, tov bv een précision barrel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei AAC:

Ja hoe gaat dat in z'n werk, voordeliger dan een nieuwe précision barrel? En kun je daar iets van waarden op plakken, hoeveel presieser zo'n gelapte barrel wordt, tov bv een précision barrel? 

Jaa, en... Als je dan zo'n nieuwe precision barrel polijst. Wordt het dan NOG beter? 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is natuurlijk dat je meer kan halen uit een al slechtere barrel dan uit een al relatief betere (~ duurdere) barrel. De meeste duurdere merken, zoals prometheus, PDI en edgi, polijsten al vanuit de fabriek tot een bepaalde grid. Weet niet zo uit mijn hoofd wie tot welk niveau gaat. Je kan deze natuurlijk alsnog polijsten met nog fijnere grids om net dat beetje extra eruit te halen en mogelijk door je eigen handwerk tov machines het net wat geleidelijker te maken, maar dit is in theorie gezien je niemand je dat kan verzekeren zonder ze open te maken en het verschil te laten zien (microscopisch dan). Wat men wel heeft "bewezen" (empirische testen dus is altijd alsnog who knows) door testen is dat als je goed polijst je zeker een performance boost haalt in de spread van je replica omdat je imperfecties en oneffenheden eruit polijst waardoor er minder spreiding zit in je schoten. Wederom het verschil zie je beter als de initiële test met een hele slechte barrel is. 

Ik deed voor mezelf en @mata, ZCI 6.02 barrels, gezien deze  al op zichzelf voor de prijs van goede kwaliteit zijn, niet te duur en van staal. Je kan messing en staal prima doen. Ik las altijd dat iedereen aluminium afraden en deels komt dat ook omdat die vaak gecoat zijn. Ik denk dat @mataook meer over de prestatie zelf kan zeggen gezien hij meer doet voor klanten en ook veel meer speelt XD.

Er zijn meerdere manieren die naar rome leiden, ik lees mensen die op hun draaibank met watten gedoopt in polijst materiaal de barrel op en neer bewegen, ik zag mensen die andere materialen op de draaibank gebruiken en verschillende polijst materialen, je hebt ook de methode van hunterseeker5, deze methode gebruikte ik zelf ook. Bij deze methode gebruik je geprinten plastic laps. De laps haal je op en neer door de barrel met verschillende grids diamant polijstpasta voor een x repetities.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet iemand waar je een orion gearbox shell kunt bestellen voor de edge serie? Bij GF zijn ze uitverkocht. Zijn verder niet heel makkelijk te vinden. Een maat van me heeft die van hem gebroken en ik zoek zelf ook een spare.

De zoektocht naar de "bolt catch" voor de edge 2.0 geef ik op ☹️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...