Spring naar bijdragen
quazoosl

[HPA] DMR - G&G CM16 SRXL

Aanbevolen berichten

De beslissing was eigenlijk al gemaakt, maar het laatste dagje skirmen met een haperende replica was de druppel. Ik ga HPA, en ik maak er meteen een DMR van. Met de corona crisis mooi wat tijd om de boel te upgraden voordat we weer kunnen spelen. Geen ervaring met HPA, dus ben erg benieuwd, input wordt gewaardeerd.

Huidige status:

G&G CM16 SRXL

• Maple Leaf Macaron 60° flat hop bucking
  • Maple Leaf Omega Flat nub
  • Krytac rotary hop-up unit
  • Krytac Ø6.03 x 416mm barrel (iets te lang voor replica, dus suppressor overheen geschoven)

Ik speel tot nog toe met 0.28g BB's op 1.02-1.06 Joule.

In huis gehaald:

• Valken 0.8L 207 bar tank
  • Wolverine Storm reduceerventiel met slang
  • Acetech AC6000 chrono (wil de boel natuurlijk wel even goed kunnen testen)

Komt er aan:

• Polarstar Kythera volledig mechanische enigine (pre-order, ik verwacht begin april in huis)
  • Pouch voor de fles
  • 300 bar duikfles (nog laten keuren)

Open eindjes:

1. Koppeling slang-engine: Plug-and play of verloopje nodig?
  2. Gewicht BB's: Nu van plan om 0.36g en 0.40g te ga proberen. Iemand tips?
  3. Suppressor/inner-barrel combi: Momenteel is m'n kleine suppressor niet functioneel, gezien m'n inner barrel bijna tot het eind van m'n suppressor loopt. (Daarom had ik in eerste instantie de suppressor gekocht) Nu ik toch HPA ga, wil ik ook meteen voor maximale demping gaan. Kortste (en goedkoopste) klap is m'n oude stock barrel er weer in te stoppen, maargoed, liever niet natuurlijk. Eerste stap lijkt mij een grotere en functionele suppressor. Aanbevelingen? (niet te duur) Verder vraag ik me af of mensen ervaringen hebben met het in laten korten van hun barrel?
  4. Bijvullen veldfles vanuit duikfles. Ben ik klaar met een reduceerventiel en een slang? Ik ga er even vanuit dat ik vrij goedkoop iets industrieels kan fixen.

Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koppeling slang-engine lijkt hetzelfde

Mijn suppressor blijkt een clockwise Ø14mm female aansluiting op het uiteinde te hebben. Koppelstuk male-male CW/CCW + grote huls met om-en-om foam spacing lijkt een goede optie.

Opties voor vullen vanuit de (gekeurde) duikfles:

• Overdrukventiel 200 bar en slang voor het vullen.
  • Paintball vulstation

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg ook niet dat het hier druk is default_tongue.png.

Maar er komt nog wel wat langs, met vlagen. Eerlijk gezegd had ik al grotendeels een antwoord voor je klaar vlak na plaatsing, maar ik werd even weg geroepen en toen simpelweg vergeten.

Bv, koppelingen in jou geval zijn beide US.

Voor een fles ben je een fillststion nodig, paar tientjes in China, iets duurder in NL.

Schiet met zo zwaar als jou setup kan liften. Probeer zowel .36 als .4, maar verwacht dat als de hele barrel groep perfect is dat .4 het best presteerd.

Qua barrel, Pak iets passende. Inkorten kan, maar opnieuw crownen is een kunstje apart. Proberen kan altijd, maar je kunt wellicht net zo goed een kortere barrel halen. Let ook op dat hoe langer de barrel hoe minder de druk is die je nodig bent. Niet alle engines werken even lekkeret minder dan bv 90 PSI.

Verder, HPA is geen pay2win. Een goede accurate HPA setup bouwen kost in de meeste gevallen net zo veel tijd als een AEG. Alignment is belangrijk!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei quazoosl:

Ik had ff niet gezien dat het forum op sterven na dood was.

Jammer.

Doei.

Sja probleem met alle fora, de dag van vandaag denk, doen we ook onszelf aan he, discussies  worden tegenwoordig gevoerd in (vaak) oppervlakkige FB off WA groepen.

Kan alleen zeggen dat Airsoft Elite nog steeds in het oog gehouden wordt, alhoewel het dan wel 's wat langer kan duren eer je reactie krijgt.

Vanuit de overtuiging dat een forum  nog steeds het beste platform is voor het delen van informatie, kan ik alleen maar aanmoedigen om  discussies hier te komen voeren   

Ps: Wat plaatjes om naar te kijken is altijd leuk, en maakt het wat makkelijker om het voor te stellen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, ben ook groot fan van het forum format. Baalde er een beetje dat airsoft.nl zomaar op was geheven en was omgetoverd naar een Discord (met een outdated link).

Plaatjes volgen :)

Ben nog op zoek naar open foam matten om ringen voor de suppressor te fixen (liefst 5 of 6mm dik) Iemand tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...