quazoosl Geplaatst 20 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2020 De beslissing was eigenlijk al gemaakt, maar het laatste dagje skirmen met een haperende replica was de druppel. Ik ga HPA, en ik maak er meteen een DMR van. Met de corona crisis mooi wat tijd om de boel te upgraden voordat we weer kunnen spelen. Geen ervaring met HPA, dus ben erg benieuwd, input wordt gewaardeerd. Huidige status: G&G CM16 SRXL Maple Leaf Macaron 60° flat hop bucking Maple Leaf Omega Flat nub Krytac rotary hop-up unit Krytac Ø6.03 x 416mm barrel (iets te lang voor replica, dus suppressor overheen geschoven) Ik speel tot nog toe met 0.28g BB's op 1.02-1.06 Joule. In huis gehaald: Valken 0.8L 207 bar tank Wolverine Storm reduceerventiel met slang Acetech AC6000 chrono (wil de boel natuurlijk wel even goed kunnen testen) Komt er aan: Polarstar Kythera volledig mechanische enigine (pre-order, ik verwacht begin april in huis) Pouch voor de fles 300 bar duikfles (nog laten keuren) Open eindjes: Koppeling slang-engine: Plug-and play of verloopje nodig? Gewicht BB's: Nu van plan om 0.36g en 0.40g te ga proberen. Iemand tips? Suppressor/inner-barrel combi: Momenteel is m'n kleine suppressor niet functioneel, gezien m'n inner barrel bijna tot het eind van m'n suppressor loopt. (Daarom had ik in eerste instantie de suppressor gekocht) Nu ik toch HPA ga, wil ik ook meteen voor maximale demping gaan. Kortste (en goedkoopste) klap is m'n oude stock barrel er weer in te stoppen, maargoed, liever niet natuurlijk. Eerste stap lijkt mij een grotere en functionele suppressor. Aanbevelingen? (niet te duur) Verder vraag ik me af of mensen ervaringen hebben met het in laten korten van hun barrel? Bijvullen veldfles vanuit duikfles. Ben ik klaar met een reduceerventiel en een slang? Ik ga er even vanuit dat ik vrij goedkoop iets industrieels kan fixen. Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 20 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2020 Koppeling slang-engine lijkt hetzelfde Mijn suppressor blijkt een clockwise Ø14mm female aansluiting op het uiteinde te hebben. Koppelstuk male-male CW/CCW + grote huls met om-en-om foam spacing lijkt een goede optie. Opties voor vullen vanuit de (gekeurde) duikfles: Overdrukventiel 200 bar en slang voor het vullen. Paintball vulstation Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 21 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 Ik had ff niet gezien dat het forum op sterven na dood was. Jammer. Doei. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mata Geplaatst 21 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 Er is nog wel wat activiteit, maar snelle antwoorden hoef je niet te verwachten op fora momenteel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 21 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 De realiteit lijkt mij anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mata Geplaatst 21 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 Ik zeg ook niet dat het hier druk is . Maar er komt nog wel wat langs, met vlagen. Eerlijk gezegd had ik al grotendeels een antwoord voor je klaar vlak na plaatsing, maar ik werd even weg geroepen en toen simpelweg vergeten.Bv, koppelingen in jou geval zijn beide US. Voor een fles ben je een fillststion nodig, paar tientjes in China, iets duurder in NL. Schiet met zo zwaar als jou setup kan liften. Probeer zowel .36 als .4, maar verwacht dat als de hele barrel groep perfect is dat .4 het best presteerd. Qua barrel, Pak iets passende. Inkorten kan, maar opnieuw crownen is een kunstje apart. Proberen kan altijd, maar je kunt wellicht net zo goed een kortere barrel halen. Let ook op dat hoe langer de barrel hoe minder de druk is die je nodig bent. Niet alle engines werken even lekkeret minder dan bv 90 PSI. Verder, HPA is geen pay2win. Een goede accurate HPA setup bouwen kost in de meeste gevallen net zo veel tijd als een AEG. Alignment is belangrijk!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 21 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 Thnx. Voel je niet aangesproken. Zat jij ook niet op airsoft.nl? Wat de barrel betreft, heb een outer barrel extender en een suppressor besteld, inkorten of kortere barrel kan altijd nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 16 uur geleden zei quazoosl: Ik had ff niet gezien dat het forum op sterven na dood was. Jammer. Doei. Sja probleem met alle fora, de dag van vandaag denk, doen we ook onszelf aan he, discussies worden tegenwoordig gevoerd in (vaak) oppervlakkige FB off WA groepen. Kan alleen zeggen dat Airsoft Elite nog steeds in het oog gehouden wordt, alhoewel het dan wel 's wat langer kan duren eer je reactie krijgt. Vanuit de overtuiging dat een forum nog steeds het beste platform is voor het delen van informatie, kan ik alleen maar aanmoedigen om discussies hier te komen voeren Ps: Wat plaatjes om naar te kijken is altijd leuk, en maakt het wat makkelijker om het voor te stellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 22 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 Klopt, ben ook groot fan van het forum format. Baalde er een beetje dat airsoft.nl zomaar op was geheven en was omgetoverd naar een Discord (met een outdated link). Plaatjes volgen Ben nog op zoek naar open foam matten om ringen voor de suppressor te fixen (liefst 5 of 6mm dik) Iemand tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 22 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2020 Moet je onder filter schuim 's zoeken, daar heb ik ze ook al uitgemaakt, verder blij dat te horen dat je forumminded bent ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 23 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 maart 2020 Dank voor de tip. Heb ook scotchbrite gehaald (zoals kickingmustang), zal beide uitproberen en kijken wat het beste resultaat geeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 23 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2020 Dan kan miss ook ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 24 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2020 Suppressor en barrel extender binnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 24 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2020 Ok dat is hem dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 24 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2020 Jep. Morgen lekker schuimpjes snijden om de suppressor functioneel te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 3 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2020 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 3 april 2020 Rapport Share Geplaatst 3 april 2020 Sterk bezig, waar zo'n Corona lockdown allemaal ni goed voor is he Veronderstel dat ze op volgorde liggen,dan ga je dus werken met steeds kleiner worden expansiekamers ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 3 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2020 Ja dat is de gedachtegang. Eerst wat ruimte voor de lucht, dan de langzamere lucht die overblijft steeds sterker tegenhouden. De grotere ringen ook nog wat wisselend ingeknipt om het geluid zo diffuus mogelijk te verspreiden. Ben benieuwd hoe het gaat werken, engine is wat vertraagd door de crisis, hopelijk tweede helft april binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 3 april 2020 Rapport Share Geplaatst 3 april 2020 Ja das het principe van sommige RS suppressors he, alleen hebben die echt wel degelijk een groot volume gas af te remmen alvorens die op de atmosfeer"knalt" bij airsoft is die ""botsing" eerder miniem he, en maakt je gearbox het meeste herrie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 3 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2020 Klopt, met HPA verwacht ik echter dat m’n gearbox een stuk stiller is zonder electromotor en tandwielen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 3 april 2020 Rapport Share Geplaatst 3 april 2020 Ja da gaat wellicht een stuk schelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mata Geplaatst 4 april 2020 Rapport Share Geplaatst 4 april 2020 Zo, over bezigheidstherapie gesproken Dit helpt vast en zeker. HPA is sowieso wel makkelijker goed stil te krijgen. Je blijft wel een kleine tik houden in de gearbox, maar dat is niet zo spannend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AAC Geplaatst 4 april 2020 Rapport Share Geplaatst 4 april 2020 52 minuten geleden zei mata: Je blijft wel een kleine tik houden in de gearbox, maar dat is niet zo spannend. Zelfde situatie als bij een echt vuurwapen, naast de knal, heb je nog de mechanische geluiden van de wapen werking zelf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quazoosl Geplaatst 4 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2020 Ik ben benieuwd of dat ook niet te dempen is. Met het weghalen van de tandwielen komt er ook wat ruimte in de gearbox om wat isolatiemateriaal te stoppen. Maargoed, eerst maar eens kijken hoe goed dit werkt en of het de moeite waard is om te proberen verder te gaan. And now we wait... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rebelattack Geplaatst 4 april 2020 Rapport Share Geplaatst 4 april 2020 27 minuten geleden zei quazoosl: Ik ben benieuwd of dat ook niet te dempen is. Met het weghalen van de tandwielen komt er ook wat ruimte in de gearbox om wat isolatiemateriaal te stoppen. Maargoed, eerst maar eens kijken hoe goed dit werkt en of het de moeite waard is om te proberen verder te gaan. And now we wait... Het is zeker een optie maar zelf zonder het tandwiel werk is er tussen body en gearbox weinig plek voor isolatie en dat galmt bij het meeste toch een beetje door. Kijk maar naar mensen die met hun P90 isolatie materiaal tussen de gearbox en body hebben gedaan, zelf bij een AEG zorgt dat voor een zeer stille replica mits goed gebouwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan het gesprek!
Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.