Spring naar bijdragen
DutchBarrel

Tokyo Marui NEXT-GEN SOPMOD M4

Aanbevolen berichten

Ik overweeg deze replica te kopen.

Ziet er goed uit, gerenommeerde merk, degelijk gebouwd, zie en lees allemaal goede verhalen. Maar is dat wel zo? Is er iemand hier die er 1 heeft en dit kan bevestigen?

Is het aan te raden om een upgrade te doen naar 350 fps? En zijn er meer upgrades nodig om aardig mee te komen in het veld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf geen TM AEG gehad maar wat ik weet is dat het ondanks dat ze van buiten van kunststof zijn (de receiver/body), het kwalitatief goede replica's zijn. Het kunststof voelt heel hoogwaardig aan.

Nu gaan er ook verhalen dat ze van binnen ook helemaal crème de la crème zijn maar dat valt dan wel weer mee geloof ik. Gewoon goed, niet bijzonder om het maar even zo te zeggen.

Ik geloof dat[mention=1031]Rebelattack[/mention] daar een iets meer uitgesproken mening over heeft

Maar over het algemeen geldt voor elke AEG (of eigenlijk elke replica) wel dat upgrades de boel aanzienlijk kunnen verbeteren. Of je nog ergens op moet letten ivm de recoil van de replica durf ik niet te zeggen.

Dit is dus een replica met recoil en werkende bolt catch en als je dat wilt gebruiken moet je wel perse TM mags gebruiken meen ik.

Verder een mooie replica!

Ik zou hem wel naar 350 FPS zetten incl. Lipo mod (mits dat qua joules ook uitkomt), je wilt er toch het maximale uithalen qua performance straks. Het is dan fijn om met een adequate FPS te beginnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Solstice:

Nu gaan er ook verhalen dat ze van binnen ook helemaal crème de la crème zijn maar dat valt dan wel weer mee geloof ik. Gewoon goed, niet bijzonder om het maar even zo te zeggen.

Nu had ik dit wel gehoopt voor dat geld eigenlijk😉 Zit ook nog wat andere TM replica's te kijken die ik ook bijzonder interessant vind.

Maar over het algemeen geldt voor elke AEG (of eigenlijk elke replica) wel dat upgrades de boel aanzienlijk kunnen verbeteren

Dit wil ik zeker ook doen op termijn (of het moet nu in mijn budget kunnen) Maar hoop dat deze zonder upgrade aardig mee kan komen.

Ik zou hem wel naar 350 FPS zetten incl. Lipo mod (mits dat qua joules ook uitkomt), je wilt er toch het maximale uithalen qua performance straks. Het is dan fijn om met een adequate FPS te beginnen.

Dan ga ik dit zeker doen. En navragen of ze het zo afleveren dat het binnen de wettelijke kaders valt (of denk ik nu te simpel?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

I mean met een TM stock kan je prima vooruit, maar uiteindelijk wil je mogelijk het maximale eruit halen of meer en dan moet je toch upgraden, dit is dan toch wel wat duurder dan de gemiddelde AEG vanwege de speciale onderdelen. De vraag is of de externals en de recoil je de extra prijs waard zijn. Zelf zou ik er nog wel minstens een willen hebben, maar dat terzijde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Rebelattack:

De vraag is of de externals en de recoil je de extra prijs waard zijn.

Zoals ik er nu naar kijk wel. Persoonlijk vind ik dit een pracht van een replica. En de kosten neem ik dan voor lief. En wat ik denk is het wel kwaliteit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei DutchBarrel:

Zoals ik er nu naar kijk wel. Persoonlijk vind ik dit een pracht van een replica. En de kosten neem ik dan voor lief. En wat ik denk is het wel kwaliteit.

Dan zou ik het gewoon doen, maar Dwarf ging ook nog een verhaal schrijven :).

@Solstice, de NGRS hebben gewoon een metalen body.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals rebel aangeeft, een stock tm kan prima vooruit. Ik zou beginnen om meteen naar deans over te gaan om reguliers lipo's te kunnen gebruiken. De originele batterijen vertragen het systeem zeker eens ze wat aan de lege kant geraken. En ze zijn overbodig duur tov een lipo. 7.4v is alles wat je nodig hebt. 11.1 geeft je nog wat meer snelheid maar verslijt de stock internals aan een verhoogd tempo.

Dan spring upgades, hier heb je een keuze: een stock tm kan namelijk makelijk .3's hoppen deze vliegen echter wat trager. Heb je hier te zeer last van kan je upgraden. Hou er wel rekening dat recoil shock's een aparte veerlengte hebben. Hierdoor dien je je veer te bestellen in de uk (eagle6, land warrior airsoft, etc). Airsoftshop biedt een upgrade service aan vanuit de winkel, zij gebruiken een op de juiste lengte geknipte normale aeg veer. Hou er rekening mee  dat deze op 350 fps is en niet met joules rekening houdt. Daarop aansluitend iets om in het achterhoofd is dat een stock tm onder de 0.9 joule gaat zitten en je dus gebruik kan maken van de geen pang regel in NL.

De hop up is  een beter design dan de v2 hop hier zijn naar mijn mening niet meteen upgrades nodig. Gewoon mee doorspelen todat je merkt dat de stock hop up rubber begint te slijten en het moeilijk krijgt om zwaardere bb's te heffen en dan pas andere opties overwegen.

De externals zijn zowat het enige zwakke punt. Als je niet meeteen aan de externals sleutelen is er geen probleem maar vroeg of laat komt er wel wat speling op. Meestal worden de barrel base en buffer tube ring vervangen om dit tegen te gaan. De trigger pin kan je evt ook vervangen door een model dat vaster zit.

Als het budgettair geen probleem geeft zou ik ervoor gaan. Dit gaat je als nieuwe speler een hoop kopzorgen besparen. Je kan enkele stappen schrappen tov normale aeg's die wat variabelen wegfilteren. Als laatste tip wil je meegeven je niet te zeer te laten leiden door de upgrade hype. Niks zo vervelend als een dag die het water valt omdat het net niet is wat je ervan verwachtte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

#dwarf_ts13 bedankt voor je uitgebreide informatie. Dit neem ik zeker mee in mijn overwegingen. Qua budget past het zeker. Er zou zelfs ruimte zijn voor wat upgrades indien dat noodzakelijk zou zijn. 

De mosfet had ik ook opgemerkt. Maar wil daar eerst echt gezien hebben. Maar wat ik gezien hebt is zeker interessant. 

Qua installatie zal ik het in eerst instantie niet zelf aandurven hoewel ik aardig kan knutselen en solderen. 

Maar goed, van vallen leert men😉

Zover in iedere geval bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

TM's en upgrades, tja... 

Ik heb zelf een TM Recce  wat aardig in de buurt komt van jou SOPMOD M4. En hoewel ik zelf vaak voordat ik het veld in ga met een nieuwe AA eerst het een en ander upgrade is na 5 jaar de Recce nog steeds stock.

Een TM hoort gewoon zo uit de doos goed te schieten, hopup afstellen op de bb waarmee je gaat schieten en dan daarna ook je kijker, red dot of iets van dien aard en dan ben je er klaar voor. Kom je al snel aan zo'n 60 meter met een vlak verdeling van een A4 -tje. Ik gebruik wel 7.4 Lipo's daar heb ik een adaptertje voor gekocht, plug en play dus. 

Als je je SOPMOD wilt upgraden dan wordt de vraag wat? Hopup, de standaard hopup unit is niets mis mee. Andere barrel? Stainless PDI zou kunnen maar levert dat 10 meter meer? MOSFET.. tja tis een NRG he.. dus ben je beperkt tot 2 fabrikaten GATE en die andere.. maar waarom?.. voor de snellere trekker response.. ? En zo kan ik nog wel even door gaan. Je hebt al een aardige investering gedaan, ga er eerst eens lekker het veld me in en als je dan nog denkt ik wil meer tja trek dan je chipknip maar open want dan zul je driftig moeten investeren om net die meters meer met die extra nauwkeurigheid te halen.  (Zie ook de SCARH upgrade) Ja het kan beter... maar dan ben je wel even bezig of....je moet een goede TM tech weten (KOA) die het voor je doet. just my 5 cents.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei 1oo7HNDRD:

Een TM hoort gewoon zo uit de doos goed te schieten, hopup afstellen op de bb waarmee je gaat schieten en dan daarna ook je kijker, red dot of iets van dien aard en dan ben je er klaar voor. Kom je al snel aan zo'n 60 meter met een vlak verdeling van een A4 -tje. Ik gebruik wel 7.4 Lipo's daar heb ik een adaptertje voor gekocht, plug en play dus. 

Allereerst dank dat je dit wilde delen.

Wat ik wilde bereiken is dat als ik naast een aantal teamgenoten sta met vergelijkbare replica's, ik niet 10m schiet en zij 40m. Als ik met de TM gewoon mee kan met de rest dan ben ik tevreden. 

Op de TM heb ik inderdaad een stekker laten aanzetten voor lipo's. Ben erg benieuwd. Kan elk moment geleverd worden en zaterdag uitproberen bij Copperhead 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei DutchBarrel:

Kan elk moment geleverd worden en zaterdag uitproberen bij Copperhead 

Ga je naar het verkeerspark? Ik ben daar ook komende zaterdag. Ik heb eventueel nog wel een scope liggen met 1.5 tot 5x vergroting die je mag proberen als je wilt. Weet je meteen of het wat is, ik kwam er achter dat ik persoonlijk meer van de red dot sights ben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-11-2019 om 21:34 zei DutchBarrel:

Ben ook blij dat ik Airsoft Elite ondekt heb en dat ik in de toekomst ook mijn bijdrage aan dit forum kan geven. 

Leuk om te horen! Er is altijd wel iets (nieuws) waar je een bijdrage aan kan geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...