Spring naar bijdragen
Tommeke19

Welk merk BB raden jullie aan? En gas?

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Sorry voor al mijn vragen, maar ik speel liever op safe met alles dan dat ik materiaal koop dat snel stuk gaat of voor problemen zorgt. 

Ik heb in m'n scar een precision barrel zitten, en welke bb's raden jullie hiervoor aan? Ik heb hier nog 1,5 zak liggen van Green Devil, maar vind ze precies toch iets te duur. 

Dus wat raden jullie aan van bb's en welke raden jullie absoluut af? 

Daarnaast ben ik ook nieuw ivm GBB pistols, dus ook hier welke is een goede gas? Is het 'huismerk' van gunfire goed? 

Thanks! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon door blijven vragen! Daar is een forum voor. Ik heb me nooit zo verdiept in bb's verder dan is het erkent/toegestaan? Op dit moment gebruik ik probleemloos Valken. Andere forum leden weten hier vast meer van. Ik gebruik sinds jaar en dag al Abbey Red en Green. Ik houd hierbij eigenlijk weinig rekening met jaargetijden of het materiaal van de replica. Ik gebruik dus ook gewoon Abbey Red in TM replica's. Echt nooit problemen gehad. Heb het ook gebruikt in mijn ASG MP9 en GHK G5. 

Ik speel vaak met alleen maar een secondary dus vrij intensief en mijn High Capa 4.3 is in prima conditie. Ik moet wel zeggen dat ik een super casual speler ben. Dus ik ondervind door te doen. Is het toegestaan en werkt het zijn mijn enige prioriteiten. Zoals reeds gezegd weten de andere leden zonder twijfel meer m.b.t. de technische aspecten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gas is niet het belangrijkste aangezien ik m'n scar nog heb. Het gaat me voornamelijk om de bb's. 

Ik heb vroeger paintball gespeeld en ben er toen mee gestopt om dat de balletjes daar te duur werden. 

En als ik telkens bbs moet kopen van Green Devil heb ik schrik dat het weer veel gaat kosten, haha 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben gisteren na lange tijd nogeens bij Airsoftlimburg.be geweest. Hier is het de bedoeling dat ik normaal ga airsoften. Ik had de eigenaar aangesproken en hij zei me dat hij al jaren Pro Tech Green gas gebruikt. Dit is het huismerk van Taiwangun, waarschijnlijk ga ik me deze ook aanschaffen want heb er ook goede reviews van gelezen. 

Nu enkel nog de juiste bb's vinden en we zijn vertrokken 😁😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het maakt naar mijn bescheiden mening wel degelijk wat uit wat je gebruikt qua bb's. Allereerst moet je bepalen met welk gewicht je gaat spelen, daarna kijken naar het merk.

Ik speel met 0,30 gram bb's en gebruik eigenlijk altijd Specna Arms Bio. Heb afgelopen keer Xtreme precision geprobeerd en dat was ook top. In het begin schoot ik met 0.28 gram G&G Bio precision bb's maar ben overgestapt op Specna omdat G&G geen 0.30 bb's maakt. Heb met deze 3 merken goede ervaringen. Er zijn meerdere goede merken maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Budgetmerken als Rocket en 101inc zou ik vermijden. Die vliegen overal en nergens heen.

Ik zou je de Specna bb's aanraden aangezien de prijs/kwaliteit daar erg goed van is. Weet niet welke replica je hebt maar over het algemeen moet 0.28 geen probleem zijn.

Ik stop in mijn Specna en mijn sidearms dezelfde bbs omdat ik geen zin heb om alles uit elkaar te houden maar over het algemeen stoppen mensen daar een wat lager gewicht in.

Qua gas heb ik altijd Nuprol 2.0 of 3.0  afhankelijk van de buitentemperatuur. Heb ook Protech gehad in het begin maar heb het idee dat dat veel slapper is dan Nuprol en ik niet zoveel bb's kon schieten als met Nuprol gas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Solstice:

Het maakt naar mijn bescheiden mening wel degelijk wat uit wat je gebruikt qua bb's. Allereerst moet je bepalen met welk gewicht je gaat spelen, daarna kijken naar het merk.

Ik speel met 0,30 gram bb's en gebruik eigenlijk altijd Specna Arms Bio. Heb afgelopen keer Xtreme precision geprobeerd en dat was ook top. In het begin schoot ik met 0.28 gram G&G Bio precision bb's maar ben overgestapt op Specna omdat G&G geen 0.30 bb's maakt. Heb met deze 3 merken goede ervaringen. Er zijn meerdere goede merken maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Budgetmerken als Rocket en 101inc zou ik vermijden. Die vliegen overal en nergens heen.

Ik zou je de Specna bb's aanraden aangezien de prijs/kwaliteit daar erg goed van is. Weet niet welke replica je hebt maar over het algemeen moet 0.28 geen probleem zijn.

Ik stop in mijn Specna en mijn sidearms dezelfde bbs omdat ik geen zin heb om alles uit elkaar te houden maar over het algemeen stoppen mensen daar een wat lager gewicht in.

Qua gas heb ik altijd Nuprol 2.0 of 3.0  afhankelijk van de buitentemperatuur. Heb ook Protech gehad in het begin maar heb het idee dat dat veel slapper is dan Nuprol en ik niet zoveel bb's kon schieten als met Nuprol gas.

Bedankt voor je reactie! Hier ben ik een stukje wijzer uit geworden! 

Momenteel heb ik nog 0.25 bbs van Green Devil liggen. Ik heb ook al veel goeds gehoord van de specna bb's dus ik ga hier je raad in opvolgen. Misschien nog een beetje experimenteren met het juiste gewicht. 

M'n replica is trouwens een Scar-L van Classic Army met Prometheus Barrel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Andere interessante merken: Airsoft Surgeon, Tippman (nog niet getest, maar verhalen zijn goed), Green Devil, Geoffs, ASG. En zo zijn er nog wel een paar rebrands.

Merken die persoonlijk niet koop: 101inc, Rockets, Guarder, huismerken, Nuprol, Vallen.

Qua gas, ook voor jou@Solstice , probeer eens het gas van Airsoft Surgeon Al's je de mogelijkheid hebt. Van wat ik merk is die qua FPS een stuk stabieler dan Nuprol. Nimrod schijnt ook vergelijkbaar te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Andere interessante merken: Airsoft Surgeon, Tippman (nog niet getest, maar verhalen zijn goed), Green Devil, Geoffs, ASG. En zo zijn er nog wel een paar rebrands.

Merken die persoonlijk niet koop: 101inc, Rockets, Guarder, huismerken, Nuprol, Vallen.

Qua gas, ook voor jou[mention=692]Solstice[/mention] , probeer eens het gas van Airsoft Surgeon Al's je de mogelijkheid hebt. Van wat ik merk is die qua FPS een stuk stabieler dan Nuprol. Nimrod schijnt ook vergelijkbaar te zijn.

Als ik de boel leeg heb zal ik daar eens naar kijken. Welke moet ik dan hebben die vergelijkbaar zijn aan 2.0 en 3.0?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik de boel leeg heb zal ik daar eens naar kijken. Welke moet ik dan hebben die vergelijkbaar zijn aan 2.0 en 3.0?
Er is maar 1 van, maar de normale.is vergelijkbaar met 2.0. Heb zelf een TM dus gebruik geen 3.0, maar een groot deel van het jaar zou je met 2.0 of vergelijkbare gassen moeten kunnen werken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...