Spring naar bijdragen
Tommeke19

Budget airsofter opkomst

Aanbevolen berichten

Hey

Hier ben ik weer met een vraagje. Mijn broer wilt graag beginnen met airsoft, maar hij gaat nog naar school dus zijn budget is redelijk beperkt. 

Hij was aan het denken om bij gunfire een jg te kopen (ongeveer 105€) want dan kon hij ook nog een extra magazijn kopen en een tactical vest. Of raden jullie toch aan om het extra mag en vest achterwegen te laten en alles te investeren in een betere gun. 

Wat zijn allemaal goede merken voor een beginner? 

Alvast bedankt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei HugLife:

Persoonlijk zou ik dan zeggen spaar een beetje extra en kijk dan naar een specna arms als je dan toch bij gunfire wilt bestellen.

Voor zover ik weet kan je al een toffe specna arms bestellen voor zon €140-150,-

Ik denk dat je daar een stuk meer aan zal hebben dan een JG.

Dat denk ik ook. Niet perse een Specna maar 'een' betrouwbaar merk. Ik denk dat het soms heel makkelijk is te vergeten dat airsoft niet per definitie ontzettend duur hoeft te zijn. Een betrouwbare budgetvriendelijke replica (kan ook 2e hands), goede bescherming (het allerbelangrijkst), goede schoenen en je bent er wat mij betreft al. 

Ik ben zelf begonnen met een vest maar dit heb dit al heel snel weg gedaan. Ik gebruik alleen maar een riem en fast mags. Licht en ook nog goedkoop. Extra mags als ik ze al nodig heb drop ik in de spawn en wissel ik indien nodig na een hit als ik terugloop. Je kunt een hoop plezier hebben met relatief weinig uitgaven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Altum Silentium:

Dat denk ik ook. Niet perse een Specna maar 'een' betrouwbaar merk. Ik denk dat het soms heel makkelijk is te vergeten dat airsoft niet per definitie ontzettend duur hoeft te zijn. Een betrouwbare budgetvriendelijke replica (kan ook 2e hands), goede bescherming (het allerbelangrijkst), goede schoenen en je bent er wat mij betreft al. 

Ik ben zelf begonnen met een vest maar dit heb dit al heel snel weg gedaan. Ik gebruik alleen maar een riem en fast mags. Licht en ook nog goedkoop. Extra mags als ik ze al nodig heb drop ik in de spawn en wissel ik indien nodig na een hit als ik terugloop. Je kunt een hoop plezier hebben met relatief weinig uitgaven.

Dat is zeker waar, ik ben momenteel ook bezig om te kijken hoe ik mijn kit zo licht en minimalistisch mogelijk kan krijgen.

De gear waar ik zelf mee begon was ook niet heel prijzig (op de replica na) en het vest wat ik had is inmiddels ook alweer een aantal jaartjes geleden verkocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is al in bezit van een degelijke bril en mond bescherming. Dat is toch wel het voornaamste bij mijn weten. 

Inderdaad een extra mag in de spawn leggen is net zo makkelijk. Een hi-cap op knallen zal toch niet rap gebeuren zonder een hit te nemen 😉

Welke budget vriendelijke merken zijn er nog op de markt. 

Zelf ben ik niet zo een voorstander voor 2dehands te kopen. Ik heb in het verleden zo al 2 miskopen gedaan. Op de plaats getest maar na een skirm of een uurtje kwamen de mankementen naar boven. 

Alvast bedankt voor het reageren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

G&G combat machines/cm16 zitten zo rond de €150 en is nog steeds een populaire starter keuze.

Cyma ak47 modellen vallen bij veel ook goed in de smaak als je een betaalbaar ak model zoekt.

Let bij Cyma wel goed op de beschrijving want ze hebben ook 0,5 joule varianten.

En dan wat ik eerder zei specna arms, voor de rest kan ik niet zo veel bedenken wat niet meer dan €150 zal kosten.

Zo lang de bril de juiste ANSI rating heeft dan is dat prima ja, en absoluut niet een mesh bril gebruiken bb's kunnen op het mesh fragmenteren en dan vliegen de restanten alsnog in je ogen dus gebruik geen mesh brillen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...