Spring naar bijdragen
HugLife

G&G ARP9 build

Aanbevolen berichten

Voor een lange tijd heb ik stilgezeten en niks gedaan met airsoft, nou heb ik mijn G&G wildhog verkocht en een G&G ARP9 aangeschaft.

Ik ben van plan om CQB te spelen dus vandaar deze overstap.

En natuurlijk ken ik mezelf en kan ik een replica niet stock laten.

Dus de volgende onderdelen zijn al onderweg:

ZCI 22TPA high torque motor

ZCI steel 6.03 inner barrel

SHS 12:1 Gear set

SHS Cylinderhead + Nozzle

SLD 14 Steel tooth piston met pistonhead

SHS Shim setje

Acetech Lighter S v2 tracer unit

Zoals je kan zien is de bedoeling om de trigger response lekker snel te maken zonder er een DSG in te hoeven gooien.

Wanneer mijn ARP9 morgen binnen is zal ik hier ook nog een fototje bij gooien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag binnen gekregen, ik verwacht later op de dag ook de Acetech Lighter S tracer unit.

RbCeBOk.jpg

5 uur geleden zei Rebelattack:

Neem aan ook short stroken? Zeker met die korte barrel kan dat makkelijk. 

Is mogelijk ja, maar ik kijk eerst wat het doet met de 12:1 gears.

Heb nameljk 13:1 gears in mijn ICS Transform4 zitten en dat gaat ook al redelijk lekker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei mata:

Wat rebel bedoelt is dat je last van PME krijgt op in ieder geval 11.1v met 12:1/13:1. Dus shortstroken is een must.

Ik heb nooit last gehad van PME met mijn 13:1 setje op een 11.1 tenzij een langere barrel daarmee helpt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei mata:

Nee, totaal niet. Maar wel apart dat je dat niet had. Zou bijna denken dat het geheel dan niet optimaal draait. Hoe langer de barrel, hoe slapper de veer hoe groter de kans op PME.

Ik heb die ICS nou bijna 2 jaar met die gears, misschien draait het idd niet optimaal maar ik heb er nooit iets van gemerkt.

Schoot altijd netjes, geen rare geluiden van de gears.

Ik heb er wel gelijk een ASCU mosfet in gezet maar volgens mij doet dat niet veel voor PME.

Nou weet ik wel dat er in de ARP een strakkere zit vanwege de korte barrel maar heb helaas geen Chrono om FPS te meten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag mijn Acetech lighter S v2 binnengekregen.

En ook de bottom plates van mijn magazijnen een kleurtje gegeven.

Ik verwacht ergens in de komende week alle internal upgrades maar voor dat ik daar mee aan de slag ga moet ik eerst nog een chrono op de kop tikken.

7dys2Qz.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondertussen heb ik weer een bestelling geplaatst voor de volgende onderdelen:

Xcortech X3200 chrono (wel zo handig als ik moet gaan short stroken)

Mini handstop M-lok

Maple leaf macaron 60 degrees + omega nub

45 degrees offset mount voor flashlight

CQB buttstock + m4 buffer tube

Perun G&G mosfet upgrade kit

MAXX CNC tunable trigger

M120 spring

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei killaz:

Let er wel op dat die midcaps van G&G dramatisch feeden. Gek genoeg feed de drum mag beter dan de standaard hi-cap en midcap. 

Zoiets heb ik gelezen ja we gaan het zien zodra ik hem de eerste keer mee neem naar het veld.

en anders moet ik toch ergens de X9 nemesis midcaps vandaan halen want die schijnen het heel goed te doen en zijn ook nog eens 120rnd midcaps.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren en vandaag bezig geweest om alles erin te zetten, te shimmen en te short stroken.

Na dat ik tevreden was over het shimmen alles in elkaar gezet.

Op de chrono schiet ie nu met een m120 spring en 2 teeth short stroke @305fps op .25g bb's met een variable van max +- 1fps.

Dus dat komt neer op 340fps met .20g bb's.

Na 50-60 shots op semi wordt het motortje en de batterij wel wat warm maar heb begrepen dat het redelijk normaal is voor een 1100mah 11.1 lipo.

De Tracer werkt ook nog steeds prima met de iets langere barrel erin dus daar hoef ik niks aan te doen.

De stock mosfet is vervangen door de Perun G&G upgrade kit, deze geeft mij ook de mogelijkheid om AB en precocking in 5 verschillende levels in te stellen.

Dus je kan je wel voorstellen dat deze shortstroke setup met Precocking een hele goeie trigger respons geeft op semi.

Nou nog afwachten tot ik hem voor het eerst ga testen op het veld en kijken wat hij doet als ie wat meer dan 50-60 shots moet verwerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Rebelattack:

Het opwarmen van de batterij en motor betekent dat de batterij over zijn vermogen aan het leveren is en dat de motor daardoor ook harder probeert te werken. Je batterij zal dus niet genoeg kunnen leveren en het is beter om eentje te pakken met meer amperage en C.

een grotere lipo dan aan 1100 mah past helaas niet in de stock van de ARP9 en de C rating is 20/40 ook niet super laag dus.

Enige batterij die ik groter kan vinden en heel misschien zou passen is een 1200mah met een 25/50c rating maar ik denk niet dat dat nou heel veel verschil gaat maken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei HugLife:

een grotere lipo dan aan 1100 mah past helaas niet in de stock van de ARP9 en de C rating is 20/40 ook niet super laag dus.

Enige batterij die ik groter kan vinden en heel misschien zou passen is een 1200mah met een 25/50c rating maar ik denk niet dat dat nou heel veel verschil gaat maken

Niet super laag maar ook niet geweldig, het zal vooral je peak zijn op semi die hij niet trekt. de 100 mAh en 5c meer kan dus wel het verschil maken, het is 60A vs 44A, maar het liefst heb je ergens een brick.

Op deze manier houd je motor en batterij het niet lang vol, de warmte maakt je consumptie alleen maar erger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Rebelattack:

Niet super laag maar ook niet geweldig, het zal vooral je peak zijn op semi die hij niet trekt. de 100 mAh en 5c meer kan dus wel het verschil maken, het is 60A vs 44A, maar het liefst heb je ergens een brick.

Op deze manier houd je motor en batterij het niet lang vol, de warmte maakt je consumptie alleen maar erger.

Klopt en als er problemen mee ontstaan gaat ie wss gewoon op HPA.

Dan verkopen we alle internals gewoon aan iemand die er wel een sappige lipo voor heeft en gooien we het project om.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...