Spring naar bijdragen
Tommeke19

Welke side arm raden jullie aan?

Aanbevolen berichten

Hi, 

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik dus opzoek naar een side arm. 

Ik heb al zoveel mogelijk opzoek werk proberen te doen, maar toch blijft het moeilijk omdat ik zoveel verschillende verhalen lees. 

Wat ik tot zover weet (als het correct is wat ik heb opgezocht) is dat TM, KJW en WE de betere keuzes zijn voor een side arm. 

Zijn er nog merken die ik in overweging moet nemen? 

Wat raden jullie me aan als je weet dat mijn budget rond de 100€ is?

Kan helaas niet hoger gaan met mijn budget aangezien ik pas vader geworden ben 😊

Alvast bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste van harte met de geboorte van jullie kindje 🙂Daar krijg je idd genoeg uitgebreide resultaten op terug dus ik zal het concreet proberen te houden. De TM Hi-Capa's zijn een geijkte bijna stereo type keuze. Ik speel zelf met een 4.3. De voordelen van dit model zijn legio te vinden en ik denk dat dit grotendeels terecht is. Ik speel uitsluitend cqb dus gebruik hem ook vaak als primary en het intensieve gebruik is geen probleem. Presteert prima uit de doos of met minimale upgrades.

De tweedehands markt is naar mijn bescheiden mening veelal een slagveld maar ik zou het met jouw budget toch proberen. Er zitten nog steeds wel toffe mensen tussen die iemand iets gunnen. De goedkoopste Hi-Capa die ik heb was ruim onder de 100,- van airsoft marktplaats. 

Alternatief kun je even doorsparen of een WE of KJW kloon (bv KP-07, KP-08) halen. Deze vallen nieuw al binnen je budget. De Hi-Capa's echter vind ik persoonlijk toch het beste. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Altum Silentium:

Ten eerste van harte met de geboorte van jullie kindje 🙂Daar krijg je idd genoeg uitgebreide resultaten op terug dus ik zal het concreet proberen te houden. De TM Hi-Capa's zijn een geijkte bijna stereo type keuze. Ik speel zelf met een 4.3. De voordelen van dit model zijn legio te vinden en ik denk dat dit grotendeels terecht is. Ik speel uitsluitend cqb dus gebruik hem ook vaak als primary en het intensieve gebruik is geen probleem. Presteert prima uit de doos of met minimale upgrades.

De tweedehands markt is naar mijn bescheiden mening veelal een slagveld maar ik zou het met jouw budget toch proberen. Er zitten nog steeds wel toffe mensen tussen die iemand iets gunnen. De goedkoopste Hi-Capa die ik heb was ruim onder de 100,- van airsoft marktplaats. 

Alternatief kun je even doorsparen of een WE of KJW kloon (bv KP-07, KP-08) halen. Deze vallen nieuw al binnen je budget. De Hi-Capa's echter vind ik persoonlijk toch het beste. 

Persoonlijk is een Hi-Capa niet m'n ding. Een kameraad van mij heeft er zo 1 en de uitstraling ervan vind ik minder (dit is uiteraard iets persoonlijk). Ik had eerder een glock ofwel een 1911 in gedachten. Mijn kameraad kende ook iemand die zijn WE Glock 17 weg deed voor 90€ en die werkt perfect. Dus ben zeer geneigd om die te kopen. 

11 minuten geleden zei tvb:

Welkom! Wat voor speler ben je? (Maw hoe gaat je gebruik met de sidearm zijn?)

Ik ga ook eerder CQB spelen, maar zal het wel met m'n scar doen. Zoals hier boven vermeld leek me dan een glock een fijne keuze omdat ze ook iets kleiner zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De TM Glocks staan vrijwel gelijk aan de Hi-Capa's qua populariteit. Net zo'n goede keus denk ik dan. De hele Salient Arms hype heeft ook veel gedaan voor de verkrijgbaarheid van parts e.d.

Misschien nuttig voor je aangezien je die WE mogelijk gaat overnemen: De WE's en TM's zijn compatible, in ieder geval de 17/18/26. Die heb ik zelf (gehad). Ik neem aan de overige modellen ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kijk eens aan direct een heleboel meer te weten gekomen! Bedankt voor de info. Nu weet ik toekomst gericht dat ik de WE kan upgraden met tm parts, dat is altijd mooi meegenomen. 

Dat is niet helemaal waar trouwens. Er zijn een paar kleine verschillen. Zo uit mijn hoofd de blowback housing de piston cup is groter. Maar het is al een tijd geleden dat ik die 2 naast elkaar heb gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei mata:

Dat is niet helemaal waar trouwens. Er zijn een paar kleine verschillen. Zo uit mijn hoofd de blowback housing de piston cup is groter. Maar het is al een tijd geleden dat ik die 2 naast elkaar heb gehad.

Dat klopt. Compatibiliteit en drop-in zijn niet hetzelfde. Sommige parts hebben wel aanpassingen nodig dus altijd even zoeken op hetgeen je wilt installeren. Het zou inderdaad kunnen dat er zelfs bepaalde onderdelen helemaal niet passen maar ik heb geen ervaring met het uitwisselen van elk onderdeel. Voor de meest gangbare upgrades zijn genoeg tutorials te vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...