Spring naar bijdragen
Dutch_aussie

Uurtje internet surfen en.........

Aanbevolen berichten

Na een uurtje op het world wide web surfen kwam ik tot een niet zo zeer verbazende conclusie. Zelfde scoop ander merkje maar en een ander prijsje, zie hier Aliexpress https://nl.aliexpress.com/item/32920319487.html?storeId=1853814&spm=a2g0z.12010615.8148356.21.44511884C95YDK en dan gunfire https://gunfire.com/nl/products/battle-reflex-sight-replica-black-1152205531.html. Ik kan mij vergissen maar deze lijken toch wel heel erg op elkaar????. Tuurlijk weet ik dat dat met meer dingen gebeurt, maar zit er daadwerkelijk een groot verschil in. Ik ga die van Ali maar eens bestellen, gelukkig heb ik nog even voordat ik mijn VOG en NABV pas heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beide zijn een Aimpoint M2 clone, populair model. Het verschil is niet altijd merkbaar, maar ik heb er verscheiden van Ali gehad. De een was echter wel beter dan de ander. Zo heb ik een gezien waar de bedrading niet goed gesoldeerd was (ik had mazzel en kon er bij met de soldeerbout). Maar ook is de helderheid van het glas per dot verschillend. Het is en blijft een loterij, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een van theta in handen gehad. Misschien is de QC iets beter, maar grote kans dat het allemaal uit dezelfde fabriek komt.

Wat betreft red dots kan ik je vooral Aimpoint M2 en T2 clones aanraden. Eotech varianten totaal niet btw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bestel zelf altijd mijn red dots via Ali. Kost geen klap en daarom niet erg als er een keer een sneuvelt op het moment dat hij een bb kopt.

Zoals Mata zegt is de kwaliteit niet altijd helemaal fantastisch maar dat neem ik voor lief in dit geval. Uiteindelijk zijn de meeste replica's ook niet zo zuiver dat het zin heeft om er een hoge kwaliteit red dot of scope op te zetten. Vind het daarom ook altijd wat overdreven als mensen de 'real steel' varianten op hun airsoft replica's knopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij beide bovenstaande reacties. Daarbij zou ik willen vermelden dat als ik binnen de EU zou willen blijven Gunfire niet meteen mijn eerste keus zou zijn. Kijk vooral ook verder. Gunfire is duurder geworden naarmate hun populariteit is gestegen. 

Zoals hierboven ook al aangegeven is het praktisch en kwalitatief gezien een overweging wat voor optic op een replica te plaatsen. Een replica is ten slotte maar een replica. Het geeft op wat langere afstand een goed idee waar je BB heen vliegt. Op kortere afstand kunnen goede iron sights al uitkomst bieden. Ik speel cqb met een blanco, lege rail. Ik heb dat een keer gezien bij een medespeler en heb dat meteen overgenomen. Werkt voor mij ideaal en goedkoper word het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De looks spelen uiteraard ook mee. Al moet ik wel zeggen dat ik zelf tweedehands een Holosun 403A voor weinig heb weten te scoren. Nou ben ik wel redelijk geoefend in het gebruik van red dots, maar van tig clones maar de real deal is wel.iets wat je kunt merken.

Maar zelfs dan, het is het zelden waard met Airsoft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor deze 2 zal het verschil veelal in het glas zitten. Ik heb eens een goedkopere eotech variant genomen en deze spiegelde zo hard dat hij buiten onbruikbaar was en binnen op het randje. Ik krijg van de ali optics soms wel de vibe dat dit diegene zijn die voor de "merken" onder de kwaliteitscontrole scoorden. Daarom zijn ze in sé niet slecht natuurlijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...