Spring naar bijdragen
Dutch_aussie

Tweede hands

Aanbevolen berichten

Ik ben zoals misschien wel bekend mij een beetje aan het oriënteren op het airsoft gebeuren, wat mij tot nu toe opvalt is het aanbod op de tweede hands markt, ik heb een beetje de instelling waarom nieuw kopen als er ook tweede hands wat moois te koop is, maar het aanbod is best wel hoog. Wat is hier de hoofdzakelijke reden van, is er een hoog verloop van leden die stoppen of zijn mensen snel uitgekeken op hun replica's. Ik krijg als ik de advertenties lees veelal het gevoel dat veel sporters er mee stoppen, zit er zo'n groot verloop in deze sport???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best wel, je hebt een hoop die het op youtube zien, groot investeren en na een paar keer alweer afhaken. Mensen die langer spelen dunnen vaak uit, tijdens de zomer is de verkoop ook meestal een stuk hoger, doordat mensen dan vaak nieuwe spullen wil en daar moet vaak iets anders voor weg. Pas trouwens op met 2de hands, vaak willen mensen meer dan dat ze ervoor kwijt zijn geweest of quite spelen en als het goede deals lijken is er 8 van de 10 keer een euvel mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar aan de ander kant er is ook genoeg spul voor een goede prijs. Maar vind maar eens uit wat wat is voor je het in handen krijgt default_sad.png. Ik heb behoorlijke mazzels gehad, maar ook een paar tegenvallers.

Mijn huidige arsenaal bevat volgens mij niets meer wat ik zelf nieuw aangeschaft heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf denk ik dat airsoft in de praktijk niet altijd voldoet aan de verwachting die gecreëerd word door media. Daarnaast moet je het treffen met de mensen met wie je speelt. Mijn bescheiden mening. Je hebt het natuurlijk altijd zelf voor een deel in de hand. 

Met tweedehands is het altijd hetzelfde: Verkoper wil zoveel mogelijk krijgen terwijl koper zo min mogelijk wil besteden. Goed blijven communiceren, doorvragen (zeker als er gesleuteld is aan de replica wat vaak het geval is) en je inlezen kan zeker leiden tot goede koopjes! Er zijn zeker nog goede deals te vinden. Ik koop zelf vrijwel alleen nog tweedehands. Alleen collectables zou ik nog nieuw overwegen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Altum Silentium:

Zelf denk ik dat airsoft in de praktijk niet altijd voldoet aan de verwachting die gecreëerd word door media. Daarnaast moet je het treffen met de mensen met wie je speelt. Mijn bescheiden mening. Je hebt het natuurlijk altijd zelf voor een deel in de hand. 

Met tweedehands is het altijd hetzelfde: Verkoper wil zoveel mogelijk krijgen terwijl koper zo min mogelijk wil besteden. Goed blijven communiceren, doorvragen (zeker als er gesleuteld is aan de replica wat vaak het geval is) en je inlezen kan zeker leiden tot goede koopjes! Er zijn zeker nog goede deals te vinden. Ik koop zelf vrijwel alleen nog tweedehands. Alleen collectables zou ik nog nieuw overwegen. 

Eens en eens. Ik speur ook wel eens weer de verkoop secties af naar interessante deals en soms zit er echt goed spul tussen. Geupgrade replica's vermijd ik vaker wel. Ik wil het zelf doen en daardoor vragen ze vaak al voor mij te veel, omdat ze NL prijzen hanteren voor veel van de parts en soms ook nog de manuren in de kosten verrekenen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...