Spring naar bijdragen
artist deidara

BB's gewicht

Aanbevolen berichten

hey,

zal best al een topic van zijn maar ben nieuwsgierig wat het beste BB gewicht is voor welk van mijn van mijn replica's / AA's.

ik weet dat voor handguns beste 0.20 het beste is en voor de auto rifles 0.25 maar wat voor de smg of lmg?

full auto rifles
smg
handguns
rifle/sniper
lmg

ben al lang airsoft speler maar sinds kort pas mijn pas en eigenaar van replica. dus moet nu mijn eigen BB aanschaffen. dus voor ik straks zit met 0.20 en ik moet 0.25 hebben

bedankt alvast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt eerlijk gezegd allemaal aan de replica en de onderdelen er van. Maar ik kan je wel vertellen dat ik nog geen replica heb gehad die voordeel heeft met .20. Daar heb ik puur een bus van voor de chrono.

Minimaal .25 in zowel sidearms als assault replicas.

Zodra je met upgrades bezig gaat in de trend van flathops (buckings met een groter contact vlak zoals Maple Leaf, Truhop, Modify Ryatsu, en vele anderen + bijbehorende nub) Dan is .28 al snel de betere keus. Daarna is het een rekensom van de hoeveelheid lucht welke de replica kan produceren in combinatie met de looplengte. Maar dat word al snel ingewikkeld.

Bottom Line, begin met .25.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik in mijn (interne -) stock TM gewoon 0.20

Op de afstand waarbij ik mijn pistool bovenhaal ga ik weinig verschil zien tussen 0.2 en 0.3
Buiten dat die 0.3 "trager" bij mijn doelwit komt en in mijn opinie dus een nadeel heeft tov van de marginaal snellere 0.2

Het hangt dus een beetje af van welke internals idd, maar ook van wat je verwacht / wilt van je pistool.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ene pistol heeft het meer dan het andere, naar je zult eigenlijk eens verschillende gwichten moeten chronoen met een goed afgestelde hop. Je zult in de meeste gevallen zien dat het FPS verschil kleiner zal zijn dan je zou denken, GBBs hebben meestal last van joulecreep.

Ik ben geen CQB speler (geen velden in de buurt) dus voor mij zijn de extra meters en precisie voor een paar FPS minder altijd welkom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-12-2017 om 17:15 zei Alxwithanm4:

Ik gebruik in mijn (interne -) stock TM gewoon 0.20

Op de afstand waarbij ik mijn pistool bovenhaal ga ik weinig verschil zien tussen 0.2 en 0.3
Buiten dat die 0.3 "trager" bij mijn doelwit komt en in mijn opinie dus een nadeel heeft tov van de marginaal snellere 0.2

Het hangt dus een beetje af van welke internals idd, maar ook van wat je verwacht / wilt van je pistool.

Toch zou je eens de tijd moeten meten tussen de 0.2 en 0.3 bb's
ondanks dat 0.2 in het begin sneller gaat, zal 0.3 vaak sneller dezelfde afstand hebben afgelegd. 
als je met beide bb's even ver haalt zouden ze in Theorie er even lang over moeten doen.(maar met minimale joulecreep is de 0.30 sneller)
dan is een tussen gewicht proberen misschien wel de moeite.

joulecreep is trouwens niet de hoofdzaak dat een zwaardere bb meer afstand haalt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als kleine toevoeging voor de duidelijkheid: Met zwaarder kans op joulecreep, dus in verhouding een hogere FPS dan als je zou omrekenen van .20, daarnaast behoud zwaarder langer zijn energie en vertraagd dus minder snel. Plus iets minder gevoelig voor wind of andere zaken dus kan accurater zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei tvb:

Ja dus eigenlijk is het devies altijd de maximaal toegestane bb’s gebruiken want die komen verder?

Zolang je hiermee geen lagere joule waardes haalt dan een lichter gewicht dan wel ja, probleem is dat je op hele lange barrels moeite gaat krijgen om de bb's mogelijk zonder joule loss te verschieten. Voor mij ook de reden dat ik moeite heb met een Ak74 te kopen ondanks dat ik die wel heel tof vindt en het liefst zelfs rond de 330mm max heb. Op deze lengtes kan ik dingen doen zoals 13:1 met 4 tanden short stroken en toch mijn .30's verschieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...