Spring naar bijdragen
Patje

[HPA] Ervaringen Wolverine Inferno

Aanbevolen berichten

Hey [mention=754]patje[/mention], de inferno heeft ondertussen in meerdere replica's gezeten, maar ik blijf er mee knoeien eerlijk gezegd. Ik ben nog niet gesetteld op een vaste setup en blijf er nog mee uitproberen. Plus ik heb een hoop andere replica's gedaan voor Jan en alleman en verder relatief weinig aan eigen spul gewetkt, ik heb een aantal perfecte replica's en daar grijp ik toch sneller naar.

De MTW heb ik al een tijdje in huis, maar zaterdag krijgt deze pas de vuurdoop op het laatste event van Gasselte. De body is erg licht en zit goed in elkaar. Uitlijning dus ook echt perfect. Maar stock vond ik hem in de achtertuin wat tegen vallen. Range was er wel maar accuraat, mwah. Dus ben meteen bezig gegaan met andere barrels en buckings. Maar aangezien het moeilijk te testen in alle temperaturen ben ik heel benieuwd hoe het gaat werken zaterdag.

instagram.com/gw_mata - facebook.com/mataairsoft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En....?

Anderhalf uur mee gespeeld icm de stock barrel en een Maple Leaf bucking welke het thuis leek te doen. Uiteindelijk inconsistente hop, dus wilde even snel de barrel groep wisselen, knapt de c-clip, dus dat ging ff niet door. default_tongue.png

Tot zover unimpressed. Mijn mancraft setup en later op de dag mijn specna mk18 ownden het veld in ieder geval wel, dus het ligt niet altijd aan mij default_biggrin.png

Zit momenteel half in een verhuizing, dus heb nog steeds niet echt goed de tijd genomen om te kijken wat wel werkt, daarnaast weet je mijn ervaring met infernos, sluit dus ook niet uit dan ik een lemon heb...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een maatje van mij kwam nog iets interessant  tegen. 
Op dit moment is ons plan om er dit ook te gaan proberen. 
Toevallig kwam ik die onlangs ook weer tegen. Heb binnenkort nog een mooie receiver en gearbox over waar ik mee wil ga kijken of dat gaat lukken :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

binnenkort gaat een kennis van mij een eerste test versie maken dus we houden je hier op de hoogte...

enige wat we nog even moeten controleren / uitzoeken is wat voor afstand we moeten maken tussen de engine en prowin aangezien deze met een gearbox ook niet strak tegen elkaar zitten. we gaan het inbouwen in een specna.

heb jij daar misschien nog een gedachten over @mata

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
binnenkort gaat een kennis van mij een eerste test versie maken dus we houden je hier op de hoogte...
enige wat we nog even moeten controleren / uitzoeken is wat voor afstand we moeten maken tussen de engine en prowin aangezien deze met een gearbox ook niet strak tegen elkaar zitten. we gaan het inbouwen in een specna.
heb jij daar misschien nog een gedachten over [mention=467]mata[/mention]
Je bent iig de afstand van de gearbox wand nodig + ca. 0.2-0.3mm waarschijnlijk. Van die dikte kun je vast wel een spacer maken tussen de inferno en hopup. Maar moet zelf ook nog even bedenken hoe en wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doordat het de engine, hopup en barrel vast aan elkaar zitten heb je eigenlijk een volledig werkend systeem wat alleen nog maar uitgelijnd hoeft te worden met je magazijn.

door bij de c-clip tape toe toevoegen zorg je dat het geheel vast/klem komt te zitten in de outerbarrel dat zou voldoende moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei mata:

Je bent iig de afstand van de gearbox wand nodig + ca. 0.2-0.3mm waarschijnlijk. Van die dikte kun je vast wel een spacer maken tussen de inferno en hopup. Maar moet zelf ook nog even bedenken hoe en wat.

de spacer lijkt mij niet direct nodig aangezien de klem de afstand waarborgt, we gaan eerst maar even na meten hoe de afstand is bij een specna gearbox en een ander merk gearbox.
ik verwacht namelijk dat de specna een andere afstand heeft dan andere aangezien specna bij AEG een kortere nozzle heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zit een hoop verschil in nozzle.lengtes natuurlijk over de verschillende merken. Krytac is bv 21.13, APS dacht ik 21.25, VFC 21.2, etc. Bij de meeste gearboxen kom je wel weg met 21.15-21.25 van wat ik gezien heb. Zolang de nozzle maar een beetje afstand houd van waar je nu begint te drukken. Heb al teveel tijd verspilt aan replica's waarbij de hop zo raar en irritant was en uiteindelijk bleek dat dus nozzle lengte te zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren wat testjes uitgevoerd en weer wat wijzer geworden... de afstand tussen engine en prowin laten wij 1.4mm maken.

Dit hebben we getest door teflon vul ringen tussen de engine en prowin te plaatsen in de huidige setup. hiermee hebben we getest van .5 tot 2.5 mm.
de seal blijft goed tot circa 1.8mm.

De 1.4 mm hebben we uiteindelijk gekozen omdat de nozzle bij een specna AEG 1.4mm minder ver in de hop up steekt als bij de wolverine inferno in een specna.

Dit zou zou ook kunnen verklaren waarom @mata jij nooit de wolverine goed hebt kunnen krijgen, de nozzle steek dus te ver in de hopup en dit resulteert in slechte consistentie.
De BB wordt namelijk te ver in de barrel gedrukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei p.boelens:

Gisteren wat testjes uitgevoerd en weer wat wijzer geworden... de afstand tussen engine en prowin laten wij 1.4mm maken.

Dit hebben we getest door teflon vul ringen tussen de engine en prowin te plaatsen in de huidige setup. hiermee hebben we getest van .5 tot 2.5 mm.
de seal blijft goed tot circa 1.8mm.

De 1.4 mm hebben we uiteindelijk gekozen omdat de nozzle bij een specna AEG 1.4mm minder ver in de hop up steekt als bij de wolverine inferno in een specna.

Dit zou zou ook kunnen verklaren waarom @mata jij nooit de wolverine goed hebt kunnen krijgen, de nozzle steek dus te ver in de hopup en dit resulteert in slechte consistentie.
De BB wordt namelijk te ver in de barrel gedrukt.

Volgens mij had ik mijn uiteindelijke conclusie hier ook wel geplaatst, de nozzle was zeker te lang. Zelfs nog langer dan een Inferno nozzle hoort te zijn, maar goed, als de experts tig keer zeggen dat de Inferno echt wel is zoals die hoort te zijn dan begin je toch wat aan jezelf te twijfelen :p. Ook al geef je elke keer de exacte maten en voorbeelden door. Volgens mij was de uiteindelijke reactie van Wolverine dat het een verkeerd gelabelde AK variant nozzle was.

Let wel op dat er behoorlijk wat verschillen zijn in ideale nozzle lengte. Ik ben gisteren nog even aan het stoeien geweest met diverse hopups in combinatie met een Inferno in een VFC 416 (met een oude G&P gearbox, dus have fun met alignement...). De stock hopup en een Maxx TE geven met dezelfde barrel/bucking en standaard nozzle een andere seal dan een oldskool prowin. Daarnaast zijn er verschillen in waar de patch begint/eindigt bij diverse buckings. Om nog niet te spreken over de c-clip barrel cuts, ook hier zitten behoorlijke verschillen in per merk (in mijn geval zit een stock specna barrel verder terug dan bv een stock VFC of ZCI barrel).

Owja, en als ik me niet vergis worden bucking lips in een oude prowin toch wat meer bij elkaar gedrukt dan vele andere hops. (ik zeg trouwens expres oude prowins, ik weet dat de 2-3 jaar oude over het algemeen prima werken en de huidige lang niet zo geweldig zijn, en die heb ik ook al jaren niet meer gehad en dus ook geen ervaring mee).

Oftewel ik wil je wel adviseren de barrel groep redelijk definitief te maken als je het hele gedoe er op bouwt. Hoe ben je trouwens van plan engine en hopup enigszins vast te zetten binnen de upper?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

de setting is wel definitief aangezien we alle 3 al meer dan een jaar daarmee spelen.
Onderling zijn er kleine verschillen in barrels. maar verder spelen we alle drie met green G&G bucking en r-hop.

het vast zetten wordt om te beginnen tape om de hopup strak te maken in de upper en verder even in de praktijk bekijken... zoiezo heeft de specna shell een mooi palletje waar de wolverine op steunt. en verder zijn er genoeg mogelijkheden om eventueel steunpunten te maken met bijvoorbeeld schroeven door de shell.

ik speel nog met de gedachten om een veer aan de stocktube nut te maken zodat deze iets woorwaardse druk geeft op de wolverine maar ook dat wordt bekijken wat in de praktijk haalbaar is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei p.boelens:

de setting is wel definitief aangezien we alle 3 al meer dan een jaar daarmee spelen.
Onderling zijn er kleine verschillen in barrels. maar verder spelen we alle drie met green G&G bucking en r-hop.

het vast zetten wordt om te beginnen tape om de hopup strak te maken in de upper en verder even in de praktijk bekijken... zoiezo heeft de specna shell een mooi palletje waar de wolverine op steunt. en verder zijn er genoeg mogelijkheden om eventueel steunpunten te maken met bijvoorbeeld schroeven door de shell.

ik speel nog met de gedachten om een veer aan de stocktube nut te maken zodat deze iets woorwaardse druk geeft op de wolverine maar ook dat wordt bekijken wat in de praktijk haalbaar is.

Ben in ieder geval erg benieuwd hoe het gaat werken. Ik vermoed dat 1 of 2 tapjes in de upper misschien wel de meest zekere manier zal zijn om het goed op zijn plek te houden bij wat mishandeling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei mata:

Je maakt er wel een extra toch? :)

Hier nog een lekker duur alternatief:

https://centrosoftair.com/kit-hpa-revo-kit-auto-aligning-reaper/auto-aligning-system-for-hpa-revo-kit/

had die al gezien ja, mooi gemaakt maar moet zeggen dat ze met 150 euro wel erg veel marge pakken.
als alles goed werkt dan overwegen we wel om bij genoeg animo een extra badge van bijvoorbeeld 10 stuks te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei p.boelens:

had die al gezien ja, mooi gemaakt maar moet zeggen dat ze met 150 euro wel erg veel marge pakken.
als alles goed werkt dan overwegen we wel om bij genoeg animo een extra badge van bijvoorbeeld 10 stuks te maken.

Als het werkt heb ik er zeker belang bij. Al lijk ik eindelijk een laser schietende setup te hebben in een VFC 416 met Inferno. Nu nog zorgen dat de MTW bruikbaar wordt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei mata:

Als het werkt heb ik er zeker belang bij. Al lijk ik eindelijk een laser schietende setup te hebben in een VFC 416 met Inferno. Nu nog zorgen dat de MTW bruikbaar wordt...

laser schietend 😨toch wel laten gekeurd bij de NABV dat het niet te veel mW is😛 ik geloof niet dat ik mijn hit zou pakken als je met een laser raakt😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou de lasers waren ok, niet super vergeleken met de AEGs die ik bouw. Heb toch echt het idee dat mijn nozzle 0.1mm te kort is bij de MTW. De 416 met Inferno deed het beter, maar heeft nog een klein beetje werk nodig.

Heb trouwens toch de REVO kit besteld. Hopelijk scheelt mij dat een hoop werk en is het het waard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-1-2019 om 22:45 zei mata:

Nou de lasers waren ok, niet super vergeleken met de AEGs die ik bouw. Heb toch echt het idee dat mijn nozzle 0.1mm te kort is bij de MTW. De 416 met Inferno deed het beter, maar heeft nog een klein beetje werk nodig.

Heb trouwens toch de REVO kit besteld. Hopelijk scheelt mij dat een hoop werk en is het het waard.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, hou ons op de hoogt :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

deze week eindelijk alles in kunnen bouwen, de klem is 3 keer terug geweest omdat het iedere keer toch ent niet paste maar de aanhouder wint hij zit in de replica.

wat eerste testjes beloven veel goeds. hij schiet perfect geen afzwaaiers meer, geen feeding issues. dit was met 2 kleine testjes 5 a 10 schoten met extreme precisions .3 bb's.

en savonds nog een keer 5 a 10 schoten met geaoff's .3 tracer bb's om het pad mooi te kunnen zien.

zaterdag gaat hij mee het veld in (indoor) en zal ik ook nog even full auto testen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...