Spring naar bijdragen
Flash

Airsoftlipo.com Accu-beginnersguide!

Aanbevolen berichten

Sja.. als ik wa nodig heb ga ik sowieso altijd eerst de DIY mogelijkheden , uitpluizen .

Maar nu is electriciteit & electronica wel wat uit m'n comfortzone eigenlijk, en begrijp ik dat je wss wel wat componenten daarvoor zult nodig hebben.

Anderzijds ik heb geen lipo's, speel niet, en laad dus maar weinig batterijen op. en wil ik niet investeren in duurdere laders.

dus wat eventuele andere ideeën

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja... ook wel wat wisselende reviews op de GF site idd..

nu sprak ik hen derover op de Chat, en ze zeggen dat ze eigenlijk alleen bestemd zijn voor gebruik met 1.2 Volts cellen ?

dus niet zeker of het met mijn 3 volt accus gaat werken ?

14694.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had hem een vriend ook aangeraden dus was op zoek naar de URL. Daar geeft de verkoper aan "100% SKYRC Original, comes with anti theft SN, can track on SKYRC website". Kan natuurlijk een dik bull- verhaal zijn om meer verkopen te doen, maar met dat soort praktijken blijf je niet een aantal jaar open op AliExpress. Ik heb er vertrouwen in.

Uiteraard laat ik het nog weten wanneer hij binnen is, just thought I could mention it...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neejoh, al informatie of de Chinese imax een originele is?

Vandaag binnen en gelijk even gecheckt: "Congratulations! The goods you own is genuine by SkyRC!"

Moest wel 3x invoeren, eerst een getal verkeerd overgetypt, daarna een verkeerd serienummer (van een losse S/N: sticker in plaats van de anti-fake sticker haha). 

Netjes ontvangen met een onbeschadigde doos, Engelse documentatie en een NL stekker (los van de laad-stekkers) waar ik om gevraagd had.

X-Shine is wat mij betreft wel een aanradertje dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een noob vraagje, heb een oplader gekocht namelijk zo'n gouden van airsoftshop.be, redleijk simpel niet digitaal dingetje. Zou met een balancer moeten zijn, maar ik dacht dat voor een balancer je nog een extra ingang had om deze in te steken? Zo begrijp ik dat toch uit de manual hier geschreven.

Deze oplader heeft enkel een ingang voor de stroomkabel en één voor ofwel 7 of 11 v lipo.

Plug ik mijn 7v lipo alsnog probleemloos in?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog 's wat naar LIPO's aan 't kijken geweest, en der rijzen weer enkele vragen  :)

Nu is het toch zo dat de C-rating X de capaciteit (Mah) de uiteindelijke Amperage bepaald juist ?

En nu zie ik hier bv LIPO's die een 20/40 C rating hebben , wat betekent dit ?

En kan je een lagere C-rate gaan compenseren met een hoger voltage ?

bijvoorbeeld: Je wil een 7.4V accu in de stock tube van een M4,  daar passen dan alleen kleinere modellen in, met ook beperkte C-rate 

kan je dat dan gaan compenseren door een 11.1 V te gebruiken ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De grote van de stroom oftewel max ampere is inderdaad de C rating x de capaciteit. Je heb altijd een constante C rating en een burst C rating. Daarnaast kan je nog wel een 50 ampere max hebben maar hoeveel stroom je trekt is toch afhankelijk van je motor, minder is slecht, meer is nutteloos, maar wel beter zodat je weet dat je niet te weinig hebt. Het stukje over voltage weet ik niet maar lijkt me niet.

Maar dat is ook maar mijn basis kennis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nog niet helemaal mee met het 'C' gedoe.. Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt me niet sorry. Ik heb ergens een lipo zien staan van 7,4v en 1500mah en 40C. Is dit dan een goede batterij?

Voor zover ik het gelezen heb en wat ik begrijp zou dit geen slechte batterij moeten zijn. 

Alvast bedankt 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben nog niet helemaal mee met het 'C' gedoe.. Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt me niet sorry. Ik heb ergens een lipo zien staan van 7,4v en 1500mah en 40C. Is dit dan een goede batterij?
Voor zover ik het gelezen heb en wat ik begrijp zou dit geen slechte batterij moeten zijn. 

Alvast bedankt 
1500mah x 40 is 60.000mah, oftewel 60 ampère. Voor de meeste replica's, en ook met wat mooie upgrades dik voldoende.

Men wil ook nog wel eens constant en piek weergeven. Waarbij constant bv 25C is en piek 50C. Je wilt daarbij dus niet constant op het max amperage zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei mata:

1500mah x 40 is 60.000mah, oftewel 60 ampère. Voor de meeste replica's, en ook met wat mooie upgrades dik voldoende.

Men wil ook nog wel eens constant en piek weergeven. Waarbij constant bv 25C is en piek 50C. Je wilt daarbij dus niet constant op het max amperage zitten.

Maar als dat niet bij op de batterij staat wat de' constant' is en wat de 'piek' is, is dit dan een probleem. Want ik ga eerlijk zijn, ik had de batterij op aliexpress gezien is dat ook een probleem trouwens? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Durf ik niet te zeggen. Maar ik zou je aanraden om eens te kijken naar de lipos op hobbyking.com in het EU warehouse. Zoek op turnigy Nano-Tech Airsoft en dan zul je een serie lipos zien. De 1200mah (2S en 3S) varianten passen in de buffertube en de 2000mah in bv sopmod stocks (2S). Bij alle staan als het goed is de C waardes en je wilt de hoogste hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...