Spring naar bijdragen
Gryphon

Airsoftfind: zoeken binnen Europa en andere gebieden

Aanbevolen berichten

En toen had ik gisterenavond ineens een idee!

Telkens als ik google naar airsoftspullen, erger ik me aan hoeveel Amerikaanse resultaten ik krijg. Logisch natuurlijk; het aanbod is daar enorm, maar qua verzendkosten, douane en belasting erg onhandig. Wat er in Google ontbreekt is een optie om zoekresultaten te filteren op geografische selectie, zoals bijv. "Europa", of "Nederland, België, Duitsland en UK".

Na wat speurwerk bleek dat Google dit wel kán, ze bieden er alleen geen interface voor. Bij geavanceerd zoeken kun je slechts filteren op één land tegelijk. Daar heb ik iets voor gemaakt en vanmorgen gelanceerd. Het was een lange nacht. Doe er je voordeel mee :-)

Airsoftfind.com

Vragen, opmerkingen en suggesties welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yo! Ja, die behoefte is er vast, alleen het geldverdiengedeelte is zo makkelijk nog niet. Kan er wel een banner op mikken, maar de site moet het echt hebben van mond-tot-mond reclame want zelf zal-ie niet zo gauw gevonden worden met Google (vanwege gebrek aan content). Ben dus benieuwd of zoiets ooit genoeg traffic zal krijgen om iets op te leveren aan banner ads...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, klopt. Ik had een hosting accountje bij iPage voor $3. Kreeg — nu een jaar later — ineens bericht dat ze $ 156 van mijn PayPal account gingen afschrijven. AW HELL NO. Dus toen per direct mijn account opgezegd. Ga 'm binnenkort even ergens anders onderbrengen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Airsoftfind.com is back in business!

De site was een paar weken down omdat ik een rekening van de webhost kreeg voor het tweede jaar à $ 156 (eerste jaar was $ 4,95). Die heb ik onmiddellijk stopgezet waardoor de site even uit de lucht was. Inmiddels weer up and running.

Voor wie het heeft gemist: met Airsoftfind.com kun je dus zoeken naar airsoft artikelen binnen land(en) en/of continent(en) naar keuze. Scheelt een boel shipping en douane centen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik 'm zelf ook altijd als ik spullen dicht bij huis wil vinden. Het is alleen jammer dat die Fransen — die toch best wat goede airsoftshops hebben — alles vertalen (outer barrel = canon externe, etc.) waardoor je met een engelse zoekopdracht nergens komt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik 'm zelf ook altijd als ik spullen dicht bij huis wil vinden. Het is alleen jammer dat die Fransen — die toch best wat goede airsoftshops hebben — alles vertalen (outer barrel = canon externe, etc.) waardoor je met een engelse zoekopdracht nergens komt...

Das Frans Chauvinisme he , vinden dat hun Frans zo'n wereldtaal is , dat iedereen maar Frans met hen moet spreken.

Als 's Franse  TV gezien ? alles wordt echt in 't Frans gedubt, zelf de titel is vertaald  :D echt lachen  :D

Een beetje Fransman begrijpt dan ook geen ene kloot Engels of andere taal,  das 't verschil met ons welke opgroeien met Engels op TV.

Toch een beetje belgisch die fransen  :D

??? Hollandse humor ?  , Kruisvaarder ?   :blink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gebruik het eigenlijk al met regelmaat sinds het er is. Goed initiatief! Het klopt inderdaad dat het zoeken soms bemoeilijkt word door factoren als taal o.i.d. of het niet koppelen van de juiste naam aan een artikel a of b. 

De Fransen bijvoorbeeld hebben inderdaad een aantal shops met unieke merken die lastig zijn te vinden wat ze erg interessant maakt. Als je echter meer specifiek gaat zoeken heb je een grotere kans van slagen. Probeer dan eens te zoeken op merk (merknamen zijn uiteraard niet te vertalen) met/ of in combinatie met de artikelnaam. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Aac

Onbewust wat opgeroepen denk ik.

Wil ook uiteraard op niemands tenen trappen, maar wel toelichten wat ik bedoel.

De Franse taal triggerde herinneringen op uit mijn MTS tijd, 20 jaar geleden.

Voor een aantal technisch vakken gebruikten wij Vlaamse boeken (vraag me niet waarom)

Daar werd ik voor het eerst bewust geconfronteerd met Vlaams en mij is bijgebleven dat Nederlander wat minder taalvast zijn dan de Vlamingen (kan nu niet concrete voorbeelden aanhalen, boeken heb ik niet meer).

Op internet zijn wel wat typische verschillen te vinden die het verschil goed illustreren zoals droogzwierder vs centrifuge en duimspijker vs punaise.

In mijn dagelijkse werk als ICT architect werk ik in met de voertaal Engels. 

Toevallig zit mijn huidige klant in Brussel en ben ik daar ook regelmatig, dit is dus een 2-talige omgeving, Vlaams en Frans.

Ik heb al een aantal leuke discussies met mijn Belgische counterparts gehad over onze overeenkomsten en verschillen, ook binnen Belgie de Vlamen vs de Walloniers.

In de werkomgeving is ook met een gemeenschappelijke taal Engels soms moeilijk omdat we alleen geen native speakers zijn, vooral aannames gaan nog wel eens fout.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen erg Kruisvaarder , Belgen-Holllander-Belgen grappen horen der toch bij,  ni ?  ;)

Der zijn wel wa nuances tussen 't Nederlands en Vlaams natuurlijk.

Opvallend is dat Nederlanders makkelijker Engelse  uitdrukkingen zullen gebruiken.

Terwijl in de Vlaamse dialecten nog veel Franse woorden worden gebruikt , zeker vroeger

Nog een overblijfsel van toen de voertaal in Belgie Frans was. :(

Véél Vlamingen spreken nochtans geen woord Frans, en Walen spreken over 't algemeen ook geen woord Nederlands

ECHTE Brusselaars daarentegen zijn PERFECT tweetalig, zou Crus. ook moeten kunnen beamen.

Persoonlijk werk ik samen met Walen, en Nederlanders in een Amerikaans bedrijf, de terminologien zijn Engels,

En een van m'n directe collega's is een Waal die geen woord Nederlands verstaat, ben dus redelijk meertalig.

Wat me wel opvalt is dat jullie Hollanders wel vaker moeilijkheden hebben met de Franse taal 

Terwijl jullie over 't algemeen wel meer Duits kennen

Ik hoor niemand wat zeggen over die Duitse webshops, en daar zijn der ook wel wa van die enkel in't Duits zijn

Ikzelf bv versta daar geen ene kloot van  :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is afgesloten voor verdere reacties.

• Maak een nieuwe...