Spring naar bijdragen
Excessed

Trainingsbasis Weeze

Aanbevolen berichten

Gast GT-00

Dit terrein is het wat mij betreft waard om speciaal een AA voor de kopen in Duitsland. Wilde toch al een DMR die alleen single kan, en het is altijd handig voor toekomstige events in Duitsland of waar je voor door Duitsland heen moet. Ik snap het 'sarcasme' en de negativiteit ook niet zo die ik her en der tegenkom. Deze organisatoren proberen een event te organiseren op een ven de vetste terreinen die aardig te bereiken zijn voor ons. Ze doen er alles aan om te helpen met het voldoen aan de regelgeving die zij ook niet hebben verzonnen. Ik ga er in elk geval proberen bij te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zeker niet negatief hoor. Maar ik mis her en der nog wat duidelijkheid. Net zoals dat men zegt dat het "een geregistreerde replica moet zijn, maar geen zorgen er staan inmiddels 3600 op de lijst." Zet er dan even een link bij naar de lijst. Ik wil gewoon zsm weten wat ik nodig ben :P.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik mijn volgende replica maar gewoon in duitsland ga bestellen. Aangezien dat ik toch 99% van de tijd single shot speel maakt dat niet zoveel uit.

Dit is zeker een terrein waar ik in de toekomst heen wil. Is toch vet om bijvoorbeeld een trein kaping na te bootsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb het veld en de regelgeving ervan al eens gelezen en eerste opzicht geen probleem. Ik dacht zelfs nog aan een kinder-replica, maakt mij het uit dacht ik. Maar bij nader inzien en vooral op de plekken buiten is dat niet echt ideaal. Dus F-Mark AA is eigenlijk the only way to go, hij schiet single shot - geen problemen mee - kan ik voor alle CQB terreinen in NL alsnog gebruiken, denk dat het dus wel een SMG word, anders gebruik ik deze ook in Nederland nooit.

Mocht de lijst bekend worden hoor ik het graag, dan ga ik een mooie SMG zoeken (heb nog geen mp5-7 of een coole uzi :P)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast GT-00

Yes as a matter of fact :)

-waar en wanneer kan men zich hiervoor inschrijven?

-als men de F-stamp wil laten aanbrengen, is dan een mosfet die je AA safe-semi-semi maakt voldoende of moet het een aanpassing aan de selector plate zijn?

-welke delen van het terrein gaan gebruikt worden?

-komen er specifieke missies op basis van de trainingslokaties (bv treinkaping) of is het vooral force-on-force?

-Hoe wordt het medic-systeem gehanteerd

-is er sprake van roleplay(ers)?

-zijn er huur-AA's verkrijgbaar?

zomaar wat vragen die ikzelf heb en anderen heb horen stellen en waar ik nog geen antwoord heb kunnen vinden.

In elk geval enorm gaaf dat jullie dit voor elkaar gebokst hebben. Heb er regelmatig getraind en het is de ultieme lokatie waarvan ik dacht dat het altijd wel een droom zou blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yes as a matter of fact :)

-als men de F-stamp wil laten aanbrengen, is dan een mosfet die je AA safe-semi-semi maakt voldoende of moet het een aanpassing aan de selector plate zijn?

-komen er specifieke missies op basis van de trainingslokaties (bv treinkaping) of is het vooral force-on-force?

zomaar wat vragen die ikzelf heb en anderen heb horen stellen en waar ik nog geen antwoord heb kunnen vinden.

In elk geval enorm gaaf dat jullie dit voor elkaar gebokst hebben. Heb er regelmatig getraind en het is de ultieme lokatie waarvan ik dacht dat het altijd wel een droom zou blijven.

Inschrijvingen zijn nog niet geopend, omdat we nog wat kleine wijzigingen aan het doorvoeren zijn at Skirmprikker,

In Duitsland gebruiken de duitse spelers zelf ook vaak de mosfet voor het instellen van de SEMI-ONLY, omdat zei ook vaak ombouwen etc naar 0.5j en/of naar het buitenland. Dit is al een jaren een discussie of dit voldoet aan de eisen, maar zelfs het PTB keurt replicas die dus door een ECU aangedreven worden zoals de AMOEBA goed. Mits ze natuurlijk niet zomaar omgezet kunnen worden. Je moet dat bewust doen zeg maar. In de praktijk is dit voldoende. Zolang jou replica voldoet aan de eis dat alle markings erop zitten en SEMI only schiet zal er geen probleem zijn. De wet is dan ook niet heel duidelijk hierin en ook binnen verschillende instanties wordt er anders over gedacht. Niet veel anders dan in NL ;)

Alles, maar er zijn verschillende plekken die we gaan gebruiken per event. Zo heb je het dorp met 100+ huizen wat gescheiden is van het hoofdterrein en later kunnen we nog meer delen gaan gebruiken rond het vliegveld.

Alle games van Clover Tactics zullen scenario based zijn met verschillende missies die opvolgen. Daarin wordt een hoge mate roleplaying vereist van de spelers. Er zullen altijd verschillen tussen het niveau zitten ;). We noemen dit OPSIMS of MILSIM. Het verschil zit em in de invulling en aankleding van het evenement.

Wordt nog uitgewerkt :)

Juist.

Zeer beperkt, maar ja ze zijn beschikbaar.

Het is gewoon het beste terrein van west europa :). Je kent het en we kunnen alles gaan gebruiken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hey allemaal, korte uitleg over de F-markering en hoe het nou zit.

Om in Duitsland legaal te mogen airsoften heb je dus een F-markering nodig en moet je apparaat semi only zijn. Dit vervalt weer op replica's die onder de 232 FPS schieten, maar wie wilt dat nou? Juist, niemand. 

Je apparaat semi only maken kan op de volgende paar manieren gedaan worden:
- Je selector plate verwijderen

- Je selector plate aanpassen. (Click here on how to do that.)

- Een mosfet/ECU in je apparaat doen. 

HPA setups zoals de Polarstar, SMP, Tipman en Daytona worden ook geaccepteerd/gedoogt in Duitsland en vergt alleen een F-Markering. 

Waar haal je deze F-markering?:
Momenteel kan je deze bij http://www.Airsoftcenter.nlregelen voor 15 Euro per replica. Je kan je apparaat daarheen sturen per post of persoonlijk brengen. Als zij rond de 25-30 replica's hebben opgespaard gaat deze naar een partner van hun en word gekeken of het model geregistreerd is in Duitsland. (Niet je replica zelf.) Momenteel word er iets van 3000+ modellen geaccepteerd dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 

Wel belangrijk om te zeggen is dat je apparaat al wel semi only moet zijn of een mosfet moet hebben voordat je deze af geeft. Nogmaals voor de HPA gebruikers is dit niet relevant want dat pas je makkelijk aan. 

Mocht je het installeren van een mosfet of het aanpassen van een selector plate niet zien zitten dan kan je natuurlijk gewoon regelen met airsoftcenter om dit voor jouw te doen. (AC beschikt over een prima werkplaats.)

Het klinkt vreemd dat mosfets en HPA setups acceptabel zijn in Duitsland:
Ja dat klinkt inderdaad een beetje krom als je nagaat hoe makkelijk het is om iets aan te passen met deze setups. In Duitsland gebruiken de duitse spelers zelf ook vaak de mosfet voor het instellen van de SEMI-ONLY, omdat zei ook vaak ombouwen om naar het buitenland te gaan. 

Dit is al een jaren een discussie of dit voldoet aan de eisen, maar zelfs het PTB keurt replicas die dus door een ECU aangedreven worden zoals de AMOEBA goed. In de praktijk is dit voldoende. Zolang jou replica voldoet aan de eis dat alle markings erop zitten en SEMI only schiet zal er geen probleem zijn. De wet is dan ook niet heel duidelijk hierin en ook binnen verschillende instanties wordt er anders over gedacht. Niet veel anders dan in NL. 

Wat voor FPS?:
Weeze hanteert de volgende FPS regels die ook gelijk staan met de meeste andere Duitse airsoftvelden.
-Riflemen: 400fps.
-MMG & LMG: 400fps for semi-only.
-DMR: 465fps.
-Sniper: 570fps.

Hoe ziet een F-mark er uit?:

12391350_1082890568428183_18734552381674 
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken. 

Wat je ziet is dus "Cal. 6mm BB" met de F-Mark en daar onder de naam van het bedrijf die dat model importeert in Duitsland. (Sniper-as.de)

Nog wat dingen betreft vervoer:
Duitsland is hier een tikje meer anaal in dan NL, dus zorg voor het volgende voordat je Duitsland ingaat. 
- Magazijnen ongeladen en los van de replica. 
- Geen batterij in je replica
- Zorg ervoor dat je replica op Semi only staat als je een mosfet hebt of FCU. 

Hopelijk is dit duidelijk en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust.

-Garmon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...