Spring naar bijdragen
Gryphon

Patch design Dutch Spartans

Aanbevolen berichten

Hey guys. Vandaag en gisteren bezig geweest met een logo voor ons airsoft team. Hier het resultaat en wat work in progress spul met uitleg; misschien leuk/handig voor wie ook eens patch moet ontwerpen.

Het is handig als je vooraf weet wat voor vorm patch je wilt, zodat je daar een beetje naar kunt schetsen. In ons geval wilde ik een cirkel als uitgangspunt. Vervolgens heb ik wat referentiebeeld gezocht (té lang geleden dat ik een echte spartaan heb gezien, haha) en Leonidas uit 300 bleek een perfect model qua outfit en spierballen.

In plaats van een symmetrisch, recht-van-voren plaatje wil ik iets meer actie. Het heeft een paar A4'tjes gekost voordat ik eindelijk iets had dat werkte qua compositie. Hieronder zie je de eerste schets van het uiteindelijke plaatje. Rechts zie je de schets al gedeeltelijk overgetrokken in Illustrator. Ik ben bewust met één kleur aan de slag gegaan, want als je meteen met meerdere kleuren begint loop je het risico dat het naderhand niet meer terug kan naar één, wat soms wel wel handig is.

dutch-spartans-logo-1.jpg

Het vinden van een lettertype dat oud-Grieks en een beetje aggressief oogt valt niet mee. Zeker niet als je twee lettertypes nodig hebt. Uiteindelijk werden het Ironmonger (qua naam al lekker toepasselijk) en Sticky Fingers. De boys vroegen om een versie in multicam. Ikzelf wil er nog eentje in zwart/wit, en een gekleurde versie is altijd tof voor t-shirts enzo. Hieronder twee varianten, nu hopen dat emblemen-badges.nl ze kan maken!

dutch-spartans-logo-2.jpg

Tot slot wat zitten schilderen in Photoshop om te zien welke kanten je met het logo op kunt. Absoluut niet haalbaar voor drukwerk, maar leuk om even te doen :-)

dutch-spartans-logo-3.jpg

Als jullie vragen hebben: schiet!

UPDATE: Hieronder de versie zoals-ie uiteindelijke is geworden. Het logo, niet de patch :)

dutch-spartans.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen al de eerste sample van emblemen-badges.nl ontvangen. Goed begin! Zoals Gocke, mijn vriendelijke contactpersoon, vooraf al waarschuwde is een hoogte van 9,5 cm eigenlijk iets te krap voor zoveel detail. Groter kon echter niet vanwege de beperkte hoogte van het klittenbandvlak op de mouwen van de jongens. Dit is de eerste sample, op 9,5cm.

VPLptws.jpg

Hoewel het resultaat al acceptabel is, wil ik toch proberen wat meer definitie in het gezicht te krijgen; de mond staat nu wat raar in het hoofd. Zojuist opdracht gegeven om tóch een centimeter hoger te gaan (10,5cm) en wat kleine aanpassingen doorgevoerd in de lijnen op de helm. Hopen dat de volgende nóg beter is. Tot dusver erg te spreken over hun service!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar zijn ze dan! Fantastisch werk door emblemen-badges.nl. Enige puntje van kritiek is dat de kleuren misschien iets beter gekozen hadden kunnen worden; ze zijn nu iets feller uitgevallen dan de bedoeling was. Zo is de helm nu meer goud dan het multicam-bruin dat het had moeten zijn. Gelukkig nog steeds erg vet!

dutch-spartans-patch-1.jpg

dutch-spartans-patch-2.jpg

dutch-spartans-patch-3.jpg

Hier een animatie van de originele illustratie naar de patch (vervorming kan komen doordat de foto niet helemaal recht van boven is genomen)

dutch-spartans-patch.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen vind het een erg goed en mooi gemaakt logo. Je ziet dat er tijd in gestoken is en je bent er ook erg mee bezig om hem nog beter te maken en dat is niets anders dan top!

Als ik bij de eerst volgende skrim langskom wil ik er zeker een van je kopen. Om op mijn vest te plakken want hij is het showen zeker waard.

EVT als er nog multicam stickers/patches aan komen ben ik ook interesse in die!

PS: Als je er een sticker versie van maakt, zou je die dan niet stiekem op alle locaties waar je in de toekomst heen gaat ergens op de muren willen plakken? :P Soort Dutch Spartans was here statement hahaha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi Stom verhaal is dat 25 van de eerste 35 patches per ongeluk in de vuilnisbak zijn beland  :o Ik had de doos met patches even van óp m'n bureau naar ónder m'n bureau verhuisd, naast de papierpak. Vervolgens is daar wat oud-papier op komen te liggen en tijdens een opruimactie heb ik de hele bende in de kliko gemikt. Domste actie EVER.

Inmiddels weer nieuwe in huis. Als ik je zie plak ik er een op je rug. Voor niks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Top! Als ik op youtube naar die frans, duitse gasten kijk in van die CQB areas zie je zoveel troep op de muur staan dat ik eigenlijk een Stift of stickers mee wil nemen om zelf wat achter te laten!

Misschien idee voor de nieuwe batch stickers/patches of ben je niet van plan nog een multicam versie te maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek!

Je kan meteen iets posten en later registreren. Als je al een account hebt, log dan in om onder je accountnaam te posten.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Maak een nieuwe...