Spring naar bijdragen

Joost90

  • Aantal bijdragen

    81
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    4

Profiel informatie

  • Geslacht
    Man

Airsoft

  • Team
    T4
  • Primaire replica
    416 / M4
  • Secondaire replica
    PPQ/Glock 17

Recente profielbezoeken

681 profielweergaven
  1. Joost90

    Walther PPQ

    Meestal is het probleem bij de VFC PPQ dat er juist veeel te veel vet overal tussen zit. Ik zou hem eerst een keer goed schoonmaken, en je patroonhouders ook. 1 mini druppeltje vet op het rubber in je nozzle is voldoende. Als je met walther gas schiet zit daar al smeermiddel in zelfs. Juist hierom schiet ik zelf met propaan zonder smeermiddel. Al dat vet blijft vuil aan vast zitten. Dat wil je allemaal niet in je loopgroep en bewegende delen. Mini klein beetje vet bedoeld voor metaal op metaal waar de slede over de kastgroep beweegd (echt zo minimaal mogelijk!) En om de +/- 400 schoten een mini druppel siliconen op het rubber in je nozzle is voldoende. Winkels als Shogun spuiten het ding als "service" vaak helemaal vol met vet. Dat levert vaak dit soort problemen op.
  2. Ik heb geen idee watvoor tarief shops hanteren voor dit soort werk. Ik zou wel even goed uitzoeken of deze shop een beetje goed aangeschreven staat kwa tech werk. Ik zie soms echt waardeloze "builds" uit shops voorbij komen en hoor hier en daar ook echt horror verhalen over de service van sommige winkels. Misschien kan iemand op dit forum je wel verder helpen hiermee. Veel meer dan 50€ voor het werk (los van de onderdelen) lijkt me niet in verhouding. Het is voor een ervaren tech 1 a 2 uurtjes werk.
  3. Om die gate titan te plaatsen moet de gearbox open. Dus dan zou ik zeker de shimming en aoe aanpakken. Je kunt beginnen met de titan basic, als je het idee hebt dat je functionaliteit mist kun je heel gemakkelijk updaten naar de advanced software (tegen betaling wel).
  4. Graag gedaan, Laat anders even weten hoe het gegaan is!
  5. Lekker bezig! In principe gaat die motor er gewoon in. Je zult waarschijnlijk wel even met de schroef onderin je handgreep met de motor hoogte moeten spelen. Hoe minder herrie het apparaat maakt hoe beter (simpel gezegd). Heel strict genomen zul je de shimming in de gearbox moeten aanpassen op de nieuwe motor. Maar meestal is dat af fabriek al zo beroerd (of helemaal niet) gedaan dat dat voor nu prima verwaarloosbaar is. Slechter zal het zeker niet worden. Tegen die tijd dat iemand de gearbox voor je gaat open maken zou ik wel vragen of ze hier aandacht aan willen besteden. Mocht met deze nieuwe motor de replica nu verschrikkelijk herrie maken of "janken". Dan is het wel zaak dat je dit snel laat doen. Maar zoals ik al zei: ik verwacht niet dat het slechter wordt. Misschien zelfs wel beter.
  6. @mata is inderdaad de guru! Maar je kunt relatief simpel beginnen met: Flathop setje (Modify +0,25g (zwart) bijvoorbeeld https://www.unit13shop.eu/nl/gearbox-onderdelen/hop-up-parts/hop-up-rubbers-buckings/modify-flat-hop-up-bucking-0-25g/a-12842-20000094) € 12,50 High torque motor (SHS of ZCI bijvoorbeeld.) https://www.airsoftcenter.nl/shs-high-torque-motor-long-shs-high-torque-motor-long-2-3818) +/- 50€ Dit kun je beide zelf, ook als je niet handig bent. Als je wat stapjes verder wilt gaan kun je eens laten kijken naar de compressie groep (cylinderhead, piston, pistonhead, nozzle) om te weten of hier winst te halen is zul je hem even moeten testen op "airseal". Als die dan open is meteen even shimming en AOE (Angle of engagement) checken/corrigeren. Daarnaast is een mosfet (bijvoorbeeld een gate titan) een leuke toevoeging.
  7. De meeste velden zijn wel echt streng op die 1.2 Joule grens. Ik zou proberen met je assault klasse replica's rond de 1.1 joule te blijven hangen. Dan heb je nooit discussie/teleurstelling. Er is hier en daar ook nog wel wat discrepantie tussen verschillende meters. Dus net eronder zit je altijd goed.
  8. Dat trekt helaas behoorlijk scheef. Ik heb het nu opgelost door een "enter & convert" spring guide te gebruikrn en een e&c buffertube op de lower te schroeven. Dat gaat gewoon prima (dat dan weer wel 😅). Het nokje zit gelijmt met 2 componenten lijm maar ik durf het saec systeem er niet op vast te zetten.
  9. Tot in de schroefdraad uitgebroken.
  10. Hallo allemaal, Ik heb weer een kleine uitdaging met mijn SA-H20 model. Dit kleine "nubje" wat ik op de foto probeer terug te lijmen, is afgebroken. Mega vervelend want de buffertube "klemt" hierop vast. Iemand enig idee of ik ergens een SA-H20 edge model lower reciever los kan kopen? Ik heb Gunfire al een mail gestuurd. Het lijkt erop dat GF mij wederom niet kan helpen. Iemand een idee? Alvast bedankt!
  11. Je was van plan er een gate titan in te zetten toch? Die gaat dat probleem voor je oplossen. Een HT motor ook tot op zekere hoogte verwacht ik. Maar dan kan je gearbox nog steeds een halve slag of een slag + een beetje maken. Maar die titan lost het 100% op. Door zijn cycle detection maakt je gearbox dan altijd een volledige "slag" bij een trekker beweging.
  12. https://www.tacticalairsoftgear.nl/nl/cnc-aluminum-double-o-ring-air-seal-nozzle-for-air.html?id=150989717&quantity=1 Maxxmodel heeft ook een 21mm nozzle ik ben alleen niet perse fan van een dubbele o-ring.. Maar als je perse bij een merk wilt blijven kan dat. Alternatief is SHS mp5k (paars) nozzle.
  13. 21,25mm is te lang, ik ben er vrijwel zeker van dat hier jouw nieuwe problemen vandaan komen. 21mm is de goeie lengte nozzle.
  14. Zit daar misschien een type 0 cylinder in (zonder gat)? Meestal af fabriek niet maar het kan geen kwaad het even te bekijken. Zou kunnen dat je ontzettend overvolume hebt. Heb je met 0,30 bb's getest? Daarnaast even goed controleren of je idd de bucking niet verfrommeld of beschadigd hebt met het plaatsen en flathoppen. Met de ONE serie m90 veer klopt de 0,8 joule wel redelijk trouwens, heel klein beetje aan de zachte kant misschien. Heb je de veer vervangen? De 21mm nozzle die in jouw replica zit moet het gewoon doen in de maxxmodel hopup. Een goede upgrade is wel een shs mp5k (paars) nozzle steken. Standaard ONE serie nozzle heeft geen oring.
  15. Joost90

    DMAG 30/130 Midcaps gezocht

    Ondertussen heb ik ze elders gevonden. Toch bedankt allemaal!
×
×
  • Maak een nieuwe...