Spring naar bijdragen

Rebelattack

  • Aantal bijdragen

    808
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    47

Over Rebelattack

  • Rang
    Dedicated Member

Recente profielbezoeken

1732 profielweergaven
  1. Okey, als je op de mids (en hi cap) ook moeite hebt om de lichtere gewichten te feeden dan zou ik zeggen dat er op deze hoge RPS iets mis gaat in de tappet plate timing, oftewel de nozzle staat niet lang genoeg naar achter om de bb te feeden.
  2. Hmm op die gewichten zou het best moeten lukken om het werkend te krijgen. Het DSG voorbeeld was meer dat op een nog hogere RPS het ook lukt om het te feeden en dat 40 RPS wel hoog is, maar relatief gezien niet het snelst. Ik kijk vaak ook naar deze spreadsheet: https://drive.google.com/file/d/0B66ssEqnrlGaSzhFOEpudUFBLTA/view?ths=true, daar zie ik dat 45 RPS op .25's voor beide mags prima te doen is en op .4 het wel werkt maar niet optimaal. .3 zal dus gewoon moeten lukken is mijn aanname. Wat je ook kan proberen is of het met een hicap wel lukt, gezien die een veel sterkere spring tension hebben. Btw wat is het probleem, heb je double feeds of mis feeds?
  3. .30+ is best een brede range, maar in principe zul je zeker rond de .30 makkelijk moeten kunnen laten feeden op 40 RPS. DSG's gaan meestal hier nog een stuk overheen en die trekken het ook, zwaarder als in .40 enzo wordt wel veel moeilijker maar is waarschijnlijk met aftermarket springs en wat minder capaciteit wel mogelijk. Weet je zeker dat het aan je mag ligt?
  4. Het is natuurlijk dat je meer kan halen uit een al slechtere barrel dan uit een al relatief betere (~ duurdere) barrel. De meeste duurdere merken, zoals prometheus, PDI en edgi, polijsten al vanuit de fabriek tot een bepaalde grid. Weet niet zo uit mijn hoofd wie tot welk niveau gaat. Je kan deze natuurlijk alsnog polijsten met nog fijnere grids om net dat beetje extra eruit te halen en mogelijk door je eigen handwerk tov machines het net wat geleidelijker te maken, maar dit is in theorie gezien je niemand je dat kan verzekeren zonder ze open te maken en het verschil te laten zien (microscopisch dan). Wat men wel heeft "bewezen" (empirische testen dus is altijd alsnog who knows) door testen is dat als je goed polijst je zeker een performance boost haalt in de spread van je replica omdat je imperfecties en oneffenheden eruit polijst waardoor er minder spreiding zit in je schoten. Wederom het verschil zie je beter als de initiële test met een hele slechte barrel is. Ik deed voor mezelf en @mata, ZCI 6.02 barrels, gezien deze al op zichzelf voor de prijs van goede kwaliteit zijn, niet te duur en van staal. Je kan messing en staal prima doen. Ik las altijd dat iedereen aluminium afraden en deels komt dat ook omdat die vaak gecoat zijn. Ik denk dat @mataook meer over de prestatie zelf kan zeggen gezien hij meer doet voor klanten en ook veel meer speelt XD. Er zijn meerdere manieren die naar rome leiden, ik lees mensen die op hun draaibank met watten gedoopt in polijst materiaal de barrel op en neer bewegen, ik zag mensen die andere materialen op de draaibank gebruiken en verschillende polijst materialen, je hebt ook de methode van hunterseeker5, deze methode gebruikte ik zelf ook. Bij deze methode gebruik je geprinten plastic laps. De laps haal je op en neer door de barrel met verschillende grids diamant polijstpasta voor een x repetities.
  5. Yeah sure, meerdere malen gedaan met tot nu toe goede resultaten.
  6. Ik was naar de laatste post gegaan toen ik je post zag en had deze dus even gemist. - De kleine o-ring op die dubbele o-ring pistonheads zijn eigenlijk altijd overbodig en zorgen juist alleen maar ervoor dat ze stroef lopen dan meer air seal geven (also als de seal niet goed is met eentje dan gaat er al iets fout XD). - Stock cylinder is een aluminium met coating, zit ook in de G&G's daarom voelen ze ook zo licht. Coating gaat er alleen snel af en die krassen in de coating zijn meestal niet bevorderend, een stock messing of aftermarket stalen is beter en helemaal optimaal is als je deze nog polijst. - Stock barrels zijn meestal prima voor cqb en kortere afstanden als je ze inderdaad even schoon maakt. Meestal haal je initieel ook veel meer qua performance uit een goede bucking en nub dan uit een barrel. Je kan nog overwegen de barrel te polijsten als je geld zou willen besparen. Heb ik voor Mata ook een keer gedaan en gaf best aardige resultaten en het is toch altijd grappig om mensen te vertellen dat je de stock barrel gebruikt wanneer ze komen vragen hoe je replica zo goed schiet :P. - Bolt catch had ik al meer mensen over gezien dat de fake bolt ontzettend dun was en daardoor het systeem ook al slecht werkte. Voordeel van de one serie is dat je weet dat E&C de OEM is en je daardoor een body parts gewoon kan vinden, alleen inderdaad het palletje op de gearbox voor de boltcatch niet. - Ik had ergens mee gekregen dat het een 22 TPA motor was in de trant van een ZCI HT. Je zou de windings moeten tellen om dat zeker te zeggen en magneet kracht testen is niet zo makkelijk XD. Ik vind het zelf ook een toffe replica, maar zie op de fb pagina van specna toch een hoop modellen langs komen met problemen out of the box. Mijn probleem ligt hem ook meer bij het feit dat ik ondertussen al zoveel one modellen heb en door daar op verder te borduren kan ik vaak de uppers uitwisselen als ze van dezelfde generatie zijn. Daarbij vindt ik ook de body pins zo afschuwelijk van de edge dat ik toch in de toekomst niet nog een edge zou kopen.
  7. Om heel eerlijk te zijn heb ik al een tijdje niks meer gedaan met upgraden en ben ik toen ik begon met upgraden vrij snel over gestapt op veelal ZCI en daarnaast heb ik ook nog eens een redelijk aantal rebranded AAC (16 tpa en lager) kunnen kopen waar ik nog niet doorheen ben. Ik heb zelf dus wel gehad dat een van mijn SHS motors relatief snel op was. Heb je foto's van de motor, ben wel geïnteresseerd hoe die er uit ziet en welke motor heb je nu genomen? Ik en anderen zien graag een video als je build weer werkend is, er zijn wel wat leden die het altijd tof vinden om een goed geupgrade build
  8. Kijk eens naar de commutator en de brushes, het is best mogelijk dat de brushes versleten zijn en/of de commutator zwart is door de koolstof. Dit gebeurd meestal sneller op meer stressvolle sets. Wanneer dit zo is, dan is er de optie om het te schoonmaken. Het schoonmaken van de commutator is echter een rot klusje, omdat het gelijk moet en het best gaat met speciale apparatuur. Het is niet alleen maar afwassen maar ook lichtelijk opschuren. Als het je lukt heb je wel een skill erbij waar veel mensen iets aan hebben. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar heb ook een SHS redelijk opgemaakt op deze manier, het waren toen voornamelijk de brushes, de commutator kon er nog mee door.
  9. Ah okey succes dan, hopelijk is het goedkoop te fixen en ga je hem nog extern aanpassen. Bij ons hebben een aantal de one series met een geiselle rail.
  10. Ah okey dacht als het alleen los is gekomen dan is het veertje vervangen en klaar, maar dit is net wat rotter. Gaat het om de nieuwe HK416? Zo ja, dan zie ik graag meer foto's en ook je mening erover buiten dit euvel om dan XD.
  11. Is het zo afgebroken dat wanneer je het terugplaatst niet meer werkt of werkt het niet meer omdat het uit zijn plaatst valt? Bij het tweede zou je met wat lijm het stukje weer terug kunnen zetten. Het lijkt op basis van de foto's dat het door de pinnetjes op zijn plek wordt gehouden of mis ik iets?
  12. Cool heb je ook de joule waardes bekeken voor verschillende gewichten? Ben eigenlijk wel geïnteresseerd waar nu op deze setup de drop off is.
  13. Je short stroked zodat de piston sneller terug is en om een sterkere veer te kunnen gebruiken waardoor de return van je piston hoger is. Niet 100% gelijk natuurlijk, want de veer wordt niet volledig ingedrukt, maar wel relatief sneller. Naast dat je short stroked voor een snellere piston cycle dient het er natuurlijk ook voor om te zorgen dat je onder de max zit wat is toegestaan. Meestal kan een full stroke en een M120 op 13:1 gewoon prima, maar bij een hoop EU velden is dat niet legaal. De oplossing is hier in ieder geval om een sterkere veer te gebruiken en dan te short stroken om onder het joule limiet te komen voor full auto. Ik denk dat je wel eens moet kijken naar je joule waardes als je dat hebt gedaan gezien de langere barrel en het volume dat je verliest.
  14. Ik wilde hetzelfde gaan vragen als Mata, hoe kom je onder de 360 FPS of beter gezegd 1.2 joule met een M120 zonder short stroke? Of heb je die alleen op de sector gear gedaan (is gewoon prima), want dat kunnen we niet zien. Het in ieder geval overduidelijk PME, 1 tandje eraf en een sterkere veer zou mogelijk genoeg moeten zijn. Let er wel op dat dit soort setups ontzettend inefficient zijn en als je tegen die RPS aan komt je beter kan kijken naar een DSG dan een SSG.
  15. Rebelattack

    [HPA] DMR - G&G CM16 SRXL

    Het is zeker een optie maar zelf zonder het tandwiel werk is er tussen body en gearbox weinig plek voor isolatie en dat galmt bij het meeste toch een beetje door. Kijk maar naar mensen die met hun P90 isolatie materiaal tussen de gearbox en body hebben gedaan, zelf bij een AEG zorgt dat voor een zeer stille replica mits goed gebouwd.
×
×
  • Maak een nieuwe...