Jump to content
andreas

bril/goggles kopen

Recommended Posts

Hallo (even kort voorstellen).

Ik ben al een jaartje of 2 geintresseerd in airsoft en ik woon in Belgie.

Dus ik zou er graag mee beginnen.

Maar het belangrijkste zou ik al willen aanschaffen, een airsoft bril omdat veiligheid toch het belangrijkste is vind ik.

Mijn budet is 80 euro voor een bril / of goggles.

Kunnen de kenners me eentje aanraden (die niet beslaat en veilig is).

Alvast bedankt

Wat tips:

- Koop van een gerenommeerd merk met Militaire keuringsnormen (ESS, Revision etc).

- Gebruik geen anti-fog middeltjes. Standaard komen de goede merken al met een anti-fog laag en als je die middeltjes eroverheen gaat sprayen, ga je juist die mooie coating eraf halen. 

- In plaats van anti-fog middelen moet je ervoor zorgen dat de omgeving van je bril vrij is en er dus een flow van lucht doorheen kan gaan die de warme lucht afvoert. Dit gaat het foggen tegen.

(dus rekening houden met wat je voor je mond doet en wat je op je hoofd zet en hoe dat je bril beinvloed).

Hiermee rekening houdend heb ikzelf nooit last van fogging met een ESS Ice (Naro)

Hallo bedankt voor je reactie.

Ik ben waarschijnlijk van plan om nog een half mesh masker te gebruiken (om tanden te beschermen , het is voor cqb).

En een FAST helm.

Wat gebruik jij?

Is dit een goede keuze?

Ik gebruik meestal een pet en een shemagh om men gezicht te beschermen.

De combinatie van een helm en een half mesh mask staat er eigenlijk om bekend om flinke fog te veroorzaken. Puur en alleen omdat het de doorstroming van verse lucht tegengaat.

Maar als ik deze bril neem: http://www.dortlandworkinggear.nl/bolle-bolle-x1000-dubbele-lens.html  

Nog een mesh masker : http://www.combatshop.nl/101inc-airsoft-mesh-masker-groot.html, want je kunt nog goed ademen.

En dan nog deze helm: http://www.combatshop.nl/emerson-fast-helmet-eco-version-bj-type-multicam.html

goede keuze? Of kan het beter ?

Als andere Full Face optie kan je ook nog de Dye i4 bekijken.

Ik persoonlijk vond mijn mesh masker niet fijn om te dragen.

En toen ik bij mij het neus gedeelte wat smaller had gemaakt om het een beetje passend te maken samen met mijn goggles, kneep het nogal mijn neus dicht wat het ademen moeilijk maakt.

Maar dit kan uiteraard verschillen per persoon en per bril.

Ook kon ik met mijn mesh masker moeilijk achter mijn red dot komen ondanks dat mijn T1 op een riser staat.

Ik wil niet de mesh maskers compleet afzeiken, alleen voor mij persoonlijk werkt het niet.

En om deze redenen krijg ik dus volgende week mijn Dye i4 binnen :D.

Wil je een bril of goggles?

Ik kan ESS aanbevelen. Heb zelf Land Ops goggles (voor brilgebruikers bestemd) en een Crossbow bril. Op ebay vind je ze het goedkoopst. Uit mijn hoofd is de meest gangbare goggle de ESS Profile NVG.

Qua bril kan ik de Crossbow aanbevelen. Hij fogt net als alle brillen, maar even doorbijten, dan is hij na een paar minuutjes weer helder en dat blijft hij de hele dag.

liefst goggles

http://gunfire.pl/product-eng-1152196126-ESS-Profile-NVG-goggles-Black.htmlzijn dit dan geen goede of deze

http://www.gearpoint.nl/desert-locust-dlx-blk-cl-s-y.htmlbeslaan ze? met een helm en mesh masker dat is mijn vraag en ook of dat ze goed beschermen.

Voor zover ik weet hebben die ESS en desert locust goggles allemaal ANSI ratings dus ze beschermen net zo veel als alle andere ANSI rated airsoft goggles.

En zoals Zero eerder al zei je hebt altijd de kans dat je brillen een beetje beslaan, maar zodra je weer in beweging gaat komen en er wat wind door je brilletje gaat komen gaat dit vanzelf weer weg.

En mocht je echt veel problemen hebben met het beslaan kan je ook nog kijken naar WE nuprol anti-fog spray.

Ik heb het afgelopen weekend bij Chambers gebruikt en daar was het zo'n 28 graden dus er stond flink wat zweet op mijn hoofd en heb geen enkel probleem gehad met het beslaan door de spray.

En door een mesh masker gaat het niet meer of minder beslaan daar adem je namelijk zo doorheen.

Je hebt wel kans dat door het dragen van een helm de ventilatie gaten aan de bovenkant van je goggles wat geblokkeerd worden, dus dat is een beetje "give or take".

En goggles zijn qua fogging een nachtmerrie trouwens. Zelfs als je modificaties maakt om de airflow te verbeteren en trucjes toepast zoals wasmiddellaagjes.

Als je ze toch wilt, hier een paar grepen op ebay:

ESS Profile NVG: http://www.ebay.nl/itm/New-ESS-NVG-Profile-Goggle-Set-/191650070680?hash=item2c9f3c0098

Land OPS: http://www.ebay.nl/itm/Army-ESS-LAND-OPS-SCHUTZBRILLE-STAUBSCUTZBRILLE-ACU-BW-ACU-/181665775249?hash=item2a4c1fbe91

Als je veel geld hebt liggen, haal dan een ESS goggle met een fan. Beslaat hij ook niet meer.

Hallo bedankt voor de reacties allemaal.

Die ess profile van ebay kost die maar  30 euro?

Is dat dan geen namaak en er staat ook antifog bij.

Nu dat men bril een klein beetje beslaat maakt niet uit. Maar ik veronderstel dat die brillen

van ess niet zo heel hard gaan beslaan en goed beschermen. (jullie zijden het dus ik denk wel dat het waar is ook)                                                                                                                               Dus ik denk dat ik die gaa aanschaffen want in belgie kosten ze al gauw 100 euro.

En de verzendkosten zal wel niet zo veel zijn denk ik.

Hallo bedankt voor de reacties allemaal.

Die ess profile van ebay kost die maar  30 euro?

Is dat dan geen namaak en er staat ook antifog bij.

Nu dat men bril een klein beetje beslaat maakt niet uit. Maar ik veronderstel dat die brillen

van ess niet zo heel hard gaan beslaan en goed beschermen. (jullie zijden het dus ik denk wel dat het waar is ook)                                                                                                                               Dus ik denk dat ik die gaa aanschaffen want in belgie kosten ze al gauw 100 euro.

En de verzendkosten zal wel niet zo veel zijn denk ik.

Is goedkoper omdat het in Amerika surplus van het leger is. Heb zelf ook van die surplus hier, zit standaard zo'n flesje ops-drops bij tegen fog. Nooit geprobeerd though.

Zelf zou ik gewoon voor een bril ipv een goggle gaan. Een goggle beschermt je beter, maar als je geen gemotoriseerde fan erin heb zitten, foggen ze te snel.

Voor 80 euro heb je de jt proflex paintball masker...

en is het even goed qua veiligheid en fogging (goe ddicht rond je ogen ) en is het een zicht met een fast helm

of is het maar lomp

ik lees graag jullie reacties

en is het even goed qua veiligheid en fogging (goe ddicht rond je ogen ) en is het een zicht met een fast helm

of is het maar lomp

ik lees graag jullie reacties

Fogging 0

Zicht heel goed, persoonlijk vind ik helmen sowieso lomp, no offence. Past denk ik net niet. Je kumt ook alleen de bril gebruiken en mouthguard weglaten. Ik draag een pet extra om de grootste joules op te vangen :P