Jump to content
Solstice

3D Geprinte Accessoires

Recommended Posts

Ik heb gisteren mijn eerste AEG besteld en zit nu een beetje te kijken naar 3D geprinte accessoires.

Ik heb op mijn werk toegang tot vier 3D printers waar ik wel eens mee wil gaan rommelen/proberen.

Ik heb zelf nog nooit geprint op deze apparaten maar zal me eens gaan verdiepen.

Voor de ingewijden:

1x Dimension SST 1200es

3x Ultimaker 2

Dingen die ik nu heb gezien om te printen die mij wel handig lijken:

- Angled foregrip

- Angled foregrip II

- Foregrip 

- Stukje RIS

- Keymod rail

- Tactical magazine storage

De rails moet ik nog even naar kijken. Staan een hoop Picatinny in maar heb zelf RIS op mn replica.

Sites waar ik nu print files gevonden heb: (Toevoegingen welkom!)

- Yeggi (Soort 3D print file zoekmachine)

- Tinkercad

- Thingiverse

Weet ook niet of alle files geschikt zijn voor elk soort printer.

Ik heb voorlopig nog het een en ander om uit te zoeken :)

Er ook al aan gedacht zelf dingen te ontwerpen en te printen? 

Zo kan je custom onderdelen maken die wat meer bij je eigen speelstijl passen.

Zelf heb ik een onderdeeltje klaarstaan wat ervoor moet zorgen dat ik bij Cyma (en oa ook D-Boys) AK's het probleem van snel reloaden op kan lossen. Nu hem echter nog printen en testen.

Heb net even gekeken en als ik deze Angled foregrip 'massief' wil printen kost dat € 16,32.

We gebruiken op het werk dit materiaal: 340-21202   ABS Plus - P430 - Black  (923.3 cm³) en dat kost €240,- per kilo.

De foregrip zou massief 68 gram gaan wegen dus 240 : 1000 = € 0,24 per gram, 0,24 x 68 = € 16,32.

Als ik deze opzoek bij onze vrienden van TAG-Shop kost een vergelijkbaar exemplaar €16,62 (incl. onze 5% korting en verzenden).

En dan heb je een fraaier ogende grip.

Ga nog eens navragen wat het kost op de kleine Ultimakers. Die gebruiken ander materiaal geloof ik.

Want nu heeft het nog weinig voordelen qua kosten.

Het is vooral interessant als je je eigen designs er op los laat.

Dat brengt mij bij de vraag van Hogader, of ik het zelf ga doen...

Ik heb 0,0 ervaring met zulke tekeningen maken. Ik kan wel een van mijn collegas vragen om iets te tekenen als dat nodig zou zijn.

Toch handig wat vrienden op de teken afdeling :D

Ga denk ik wel gewoon wat dingen printen om te kijk of het wat is. Maar mijn idee om even vanalles te gaan maken zal ik iets moeten aanpassen. Beetje te dure grappenmakerij ;)

Nja mocht je een verzoekje (idee ofzo) voor iets hebben en je hebt hulp nodig dat in CAD uit te werken (zodat je daarna de .stl kan gebruiken in de printer), dan mag je me altijd een PM sturen. Als ik de tijd heb, dan wil ik er best wel eens naar kijken.

Overigens zal het materiaal voor de ultimakertjes goedkoper zijn, daar heb je meestal iets van 30 euro voor een hele rol.

240 euro per kilo voor polymer pfff :P

Thanx voor het aanbod :D Aangezien ik mijn eerste skirm met eigen spullen nog moet spelen denk ik niet dat ik snel dingen nodig zal hebben.

Maar je weet maar nooit. Iets als dit is geloof ik wel apart:  Tactical magazine storage

Maar ik denk dat het niet de juiste afmetingen heeft. Staat als tag Nerf bij en de rail mount klopt ook niet. Maar het idee is leuk.

Buiten het printmateriaal om zit er ook nog ondersteuningsmateriaal bij die dure printer. Die Ultimakers vullen holtes op met dunne schotjes die je er later moet uitbreken. Producten uit de Dimension gooi je nadat ze klaar zijn in een bad met vloeistof die het ondersteuningsmateriaal oplost.

Geeft een meer egale afwerking.

Ik ga de Angled Foregrip gewoon printen vandaag en kijken wat het wordt.

5 uur printen en dan nog een poosje in bad. Duurt lang :P

Moet toch een beetje vergelijkingsmateriaal hebben, want anders is dit topic ook voor niks ;).

Als het bevalt doe ik miss nog 1 of 2 dingen maar daarna alleen spullen die niet in de winkel te koop zijn.

Misschien nog een dummy van een handpistool oid, gewoon voor de leuk.

Edit:      In progress....

2wq7cpt.jpg

Bijna klaar:

302cr3k.jpg

De angled grip is inmiddels klaar.

Hij ziet er niet slecht uit vind ik zelf. Hij ligt goed in de hand en hij voelt stevig en hufter proof aan.

ybpw05f.jpg

mbBSgHP.jpg

p6MXj2a.jpg

WVgVCBV.jpg

yHjXSuc.jpg

wIi0yxH.jpg

Y5YAsex.jpg

m8d9rSY.jpg

FYmFkxM.jpg

Hij is toch wel anders dan dat 'standaard' foregrips die je in webshops ziet.

380749.jpg

Ik denk dat de geprinte wat comfortabeler is omdat je vingers meer recht zitten. (Op de foto zitten ze wel een beetje hoerig maar er zat nog geen replica aan.. :P )

Maar dat is vast voor iedereen verschillend.

Morgen krijg ik mijn SA-B12 binnen dus dan maar eens monteren :D

Kwam ook nog wat leuks tegen voor AAC...   SPANNEND

Solstice out.

Laagjes heb je altijd wel denk ik. 

kwam onderstaand plaatje tegen op internet. Er is dus wel wat tegen te ondernemen. Zal morgen eens kijken wat onze printer allemaal support. 

Heb er bij mijn foregrip (helaas) niet echt op gelet. 

Compare-Black.png

Om zelf te gaan knutselen kun je bijvoorbeeld een van de programma's achter deze link proberen: Klikkerdeklik

Materiaal zal in elke kleur wel verkrijgbaar zijn. 

Op mijn werk gebruiken we alleen blauw en zwart dus daar is de keuze vrij beperkt. 

En aangezien een rol €240 kost is het ook niet echt leuk om er een paar bij te halen voor de lol. :(

Ben die skull nu aan het printen trouwens. 

Kijken wat het wordt :)

Nou hierbij.

De bedoeling: Een block dat ervoor zorgt dat je zonder nadenken speed reloads kan maken met een CYMA/D-Boys (en wss nadere merken met hetzelfde systeem) AK. In de huidige systemen geeft dit nog wel eens problemen doordat je de voorkant van het magazijn heel makkelijk te hoog in je magwell duwt en je hem er dus niet in kan haken.

Na wat simpel opmeten (niet eens zin om de AK uit elkaar te halen) een blockje ontworpen en deze op de 3D printer geprint. Eenmaal thuis gaan installeren. Doordat ik het diy had opgemeten ipv de ak open te maken was de bemating niet 100%, maar na een klein beetje dremelen past hij flawlessly.

Resultaat is nu een blokje dat 100% vast zit (geen beweging in te krijgen) en speed reloads met men ak mogelijk maakt. Tevens feed alles ook nog als een zonnetje.

Hier een tweetal foto's: 

10927177_941743609200272_922231987915543

11822941_941743612533605_469087302849161

Hoe werkt zon magazijn dan? Je schuift een kant erin zoals op foto 2 en dan draai/klik je hem vast?

Mooi dat het werkt :) Dat is wel het voordeel van een overmaat blokje, die kun je echt precies pas maken.

Morgen krijg ik eindelijk mijn B12 binnen en dan maar eens mijn spullen erop zetten :D

Hoe werkt zon magazijn dan? Je schuift een kant erin zoals op foto 2 en dan draai/klik je hem vast?

Mooi dat het werkt :) Dat is wel het voordeel van een overmaat blokje, die kun je echt precies pas maken.

Je zet hem er idd aan de ene kant in en je draait hem dan tot hij aan de andere kant vastklikt.