Jump to content

Recommended Posts

Afgelopen zondag heb ik deze setup getest bij atc helenaveen.

Op een afstand van 50 meter kan ik een A4/romp raken. Af en toe zit er een afzwaaier tussen naar boven die ik nog niet helemaal kan plaatsen. Tussen de 50-60 meter daalt de bb sterk. De kijker was zo afgesteld, zeer tevreden mee.

Ik schiet nu met .30 valken (gewassen) maar denk dat ik toch zwaarder ga met meer hop erop. Wil toch richting de 60-70 meter kunnen schieten wat imo zeker moet lukken.

Heb helaas maar 1 bruikbare mag, de Andere twee feeden helaas niet. Dit zal liggen aan de dimensies van het upgrade spul. Hier moet ik ook nog even naar kijken want moeilijk kan het niet zijn.

Afgelopen zondag heb ik deze setup getest bij atc helenaveen.

Op een afstand van 50 meter kan ik een A4/romp raken. Af en toe zit er een afzwaaier tussen naar boven die ik nog niet helemaal kan plaatsen. Tussen de 50-60 meter daalt de bb sterk. De kijker was zo afgesteld, zeer tevreden mee.

Ik schiet nu met .30 valken (gewassen) maar denk dat ik toch zwaarder ga met meer hop erop. Wil toch richting de 60-70 meter kunnen schieten wat imo zeker moet lukken.

Heb helaas maar 1 bruikbare mag, de Andere twee feeden helaas niet. Dit zal liggen aan de dimensies van het upgrade spul. Hier moet ik ook nog even naar kijken want moeilijk kan het niet zijn.

Ik zou als ik jou was overstappen naar valken 0.36. Je zult aanzienlijk verder gaan schieten. Merkte zelf ook het verschil met mijn sniper. Iets meer hop verhoogt wel je FPS op 0.20.

Ik gebruik ook  .36's. Zouden voor mijn mb01 ideaal moeten zijn. Maar zoals ik het begrepen uit het airsoft sniper forum zou je elk gewicht een moeten testen en kijken welke de hoogste joule waarde oplevert. Dit zou het ideal gewicht zijn dan voor je set up.

Ik gebruik ook .36's. Zouden voor mijn mb01 ideaal moeten zijn. Maar zoals ik het begrepen uit het airsoft sniper forum zou je elk gewicht een moeten testen en kijken welke de hoogste joule waarde oplevert. Dit zou het ideal gewicht zijn dan voor je set up.

Welke langte barrel heb je in de mb01? Want voor mij lijkt 36 te zwaar. (Heb nog een 500mm en moet vermoedelijk meer richting de 400mm)

Juist een betere :). 500 is eigenlijk te lang (.30 gaat goed, en .33 ok, maar kan beter). Liever iets tussen de 400/455mm. Maar goed, hoop het binnenkort ook echt naast elkaar te testen.

Back on topic over de mb03 (VSR) :P. Mijn sniper avontuur gaat over de mb01 (L96).

Dit project is voor mij ten einde. De sniper is zojuist overgegaan naar een ander AE lid. De sniper gameplay was toch niet helemaal mijn ding.

Cqb heeft mijn voorkeur en outdoor enkel op compacte velden.

Al met al was het wel een leuk projectje en ik vond dat hij uitstekend schoot. De well heeft bij een leuke groep mensen een mooi aandenken achtergelaten dat weet ik zeker :)

Hehe, heb zelf ook mijn draai nog niet gevonden met het snipen, maar ik houd hem voor nu nog achter de hand. Ik speel voornamelijk op de wat grotere velden en afhankelijk van het spelverloop pak ik hem er nog wel eens bij. Het moet je wel liggen :).

Nieuwe eigenaar van de sniper hier :D, binnenkort maar eens het veld mee op gaan en kijken wat het doet!

Ik heb al wel misschien het idee om alles eventueel over te zetten in een G-spec body, want hij is wel echt heel erg fors in de lengte.

Maar dat is iets voor in de toekomst, voor nu laat ik het denk ik voor wat het is ;). (tenzij het echt begint te kriebelen)

Ik heb het toch maar gedaan, want 1,30 was toch wel te lang voor mijn smaak :(.

Uiteraard gaat alles gewoon over naar de nieuwe Gspec body (JG Bar-10) en dat scheelt zo'n 25 cm.

Enige wat ik niet kan gebruiken is dan de 555mm barrel dus daar komt een Action Army 430mm voor in de plek.

En er zijn nog wat accessoires onderweg voor de nieuwe body :).

Als alles in elkaar is gezet zal ik jullie weer updaten met een fototje :P