Jump to content

Recommended Posts

Update post 1 :

Update vrijdag 13 november 2015

Het monster schiet!!! Vandaag ontving ik de bijgewerkte bolt handle en dus kon de Well in elkaar.

Meteen spannen die hap en ik voelde meteen dat het wat zwaar ging maar niet veel zwaarder als de stock setup. .20 bb's erin en de magazijnen passen prima en zitten 'snug'.

Dan het moment supreme, bolt spannen, naar voren.... prrrrrr plop bb komt eruit gerold :) mag eruit meer hop en toen bleven ze wel zitten. Wel getest zonder hop en de fps meter gaf 540 fps aan. Met hop was dit tussen de 583 en 590. Iets te hard dus...

Ik ga de sniper zo snel mogelijk testen na het plaatsen van een andere veer.

Het knippen van de veer maakt de bolt pull wel lichter, maar 100 fps krijg je er niet afgeknipt :(. Ik had volgens mij een aps 230 besteld bij PDI, 430 fps stond daar bij, maar zal dan ook wel veel te hard zijn.

Hehe, ik heb altijd geouwehoer met fps, dus dit is de volgende verrassing. Een m150 in een sniper die 580 doet, een m100 in een m4 die 380 doet en na verloop van tijd harder gaat schieten ipv zachter, etc :P.

Met als het goed is. Heb hem zo laten staan als de laatste keer dat ik er mee speelde. PDI heeft hem zelf gerate op 430 fps..

Met een specifieke barrel (lengte en interne diameter) en specifieke bbs (consistentie en gewicht). Kom je al gauw uit op enorme verschillen.

PDI rate zijn veren ongeveer op een basisgetal van 0.8-1 joule.

Test has done with APS-2 OR , Precision Cylinder Set HD, 05 Inner Barrel 595 & 0.2gBB.

Please note ; That's a just sample.,so may be changed depend on condisions.
APS 240  - 430fps

Licht offtopic, maar laten we hier na weer in gaan op de WELL VSR :). Ik heb een WELL L96 met een 500mm 6.03 barrel. Ik zou dan dus eerder zeggen dat de 595mm barrel door de extra lengte meer tijd geeft voor de BB om te accelereren (er van uit gaande dat de cylinderinhoud voldoende is), dus eigenlijk een hogere fps genereren. Maar goed, je hebt gelijk, BBs en hoeveelheid hop zal natuurlijk ook uitmaken. Misschien geven ze bij de test wel helemaal geen hop.

Jij mag dat Mata haha, ik merkte bij mijn hb al enorme verschillen met en zonder hop, omdat ik soms de chrono ineens niet haalde, met hop aan zoals hij 'goed' staat scheel al 30 fps, met de vsr al 40 fps. Hoop hem snel te kunnen testen!

Hij zit nu ik elkaar en schiet 500fps met onbekende hop. Ik probeer hem zo snel mogelijk te testen maar het weer liet dat steeds niet toe.

Ik denk dat je er wel mee uit de voeten kunt. Badeend, de jg is trouwens WELL te vinden :) op Engelse sites vond ik er nog genoeg.

Inderdaad niets van draad kapot maken, kwaliteit schroefjes is niet mega en m'n mags moet ik een klein beetje bijvijlen want de AA chamber zit net niet lekker tov mags.

Op de kleine dingen na zit het er allemaal in. Want uiteindelijk is alleen de Triggerguard, de stock en Outerbarrel origineel.

Ik zal binnenkort een update doen als ik hem weer aan een test heb onderworpen.

Mooie bijkomstigheid is dat ik een stuk beton, ja beton, uit de stock haalde. Gebruiken ze serieus om het boeltje te verzwaren :)

CHC6z06.jpg

No shit

Dat had ik via een ander topic ook begrepen. Maar omgerekend kost een jg dan €180,- ex verzendkosten. dan kun je net zo goed een tm halen of de well halen. Ik ga even op zoek naar een fysieke winkel die de well heeft liggen. 

Dat stuk beton is wel een mooie oplossing haha. Zal wel de meest goedkope oplossing zijn om nog wat gewicht en gevoel van degelijkheid mee te geven. 

Haha goeie zaak AAC! Werd tijd dat je dat ding onder het stof vandaan haalde he.

Ik heb de well getest op een afstand van 50 meter met .30 Bb's. Ik probeerde onder andere mijn kijker af te stellen maar dit ging moeizaam door de harde wind.

ik merkte wel dat de Well met gemak 50 m haalde en dat daarbij de hop niet ver aanstond, ik ga er dan ook vanuit dat hij met gemak de 70 m haalt waarbij ik een torso groot object kan raken.

Helaas had ik wel wat feed problemen maar dit is waarschijnlijk verholpen als ik de mags nog wat afvijl. Al met al niet ontevreden.

Hij schoot 440fps met .25 Bb's op de chrono dus er kan zeker meer hop tegenaan!