Jump to content
AAC

review : ARMY R17 (Glock 17 replica)

Recommended Posts

Wist helemaal niet dat Army zulke mooie externals had. Ziet er top uit. Heb zelf een Stark Arms (VFC) Glock 17 Gen 4, maar op de Gen3/4 verschillen na zijn externals identiek. Zijn de internals goed genoeg om mee te skirmen?

Wel jammer van de Army / Made in China Baseplate :P

De Army Armament's zijn idd erg mooi voor hun prijs,  de meeste modellen zijn voorzien van correcte markings,  uniek voor deze prijsklasse.

Qua internals,  zou veel TM compatibel moeten zijn,  naar verluidt  :)

Ik heb er nu aantal en ook gehad en ik moet zeggen dat het wel verschilt per model. Zowel als het gaat om externe onderdelen als de TM comptabiliteit.

De R17 is idd ook mijn inziens een goede koop. Ik heb echter ook wel modellen gehad die er extern toch wel wat goedkoop uitzien en soms ook intern echt wel budget zijn. Dit is prima voor de aangeboden prijs.

Ik vermoed dat het hele markings niet op korte termijn veranderd. Ze brengen nog steeds nieuwe modellen uit zoals recentelijk de Wilson Combat ook weer geheel met markings. Zou dan wel vreemd zijn als hun oude modellen ze opeens niet meer hebben.

Sja,  der is toch wel iets met Army en hun markings hoor.

Op de Poolse webshops bv zijn de markings weggewerkt, blijkbaar heeft de shop zelf ook een licentie nodig om "markings" te mogen verkopen.

Ook bij sommige Aziatische shops zie je dit soms zelfs.

Die M4's van Army kan Gunfire bv niet verkopen, wss kan een pistool nog wel net .

We hebben het er volgens mij wel eens eerder over gehad. Dat hele markings gebeuren is niet helemaal koosjer. Op webshops inderdaad maar ook op verpakkingen zijn markings vaak weggewerkt. Hoe dat precies in elkaar steekt is volgens mij vrij onbekend maar het lijkt me duidelijk dat het niet zo maar is.

Wellicht een manier van de verkoper om zich toch te distantieren van een product terwijl men er tegelijkertijd wel aan meewerkt het te verspreiden natuurlijk. Denk dat het uiteindelijk in ons voordeel werkt dat logo's te pas en te onpas worden gebruikt. Maakt ons materiaal weer een stukje authentieker toch?

Ik denk niet dat het binnenkort verdwijnt hoewel het misschien iets minder zal voorkomen afhankelijk van de stappen die fabrikanten gaan ondernemen.

Heeft iemand met een R17 intern toevallig het een en ander vervangen? Ik heb mijn KWA USP geruild voor een R17 met wat extra's en een van die extra's was een 2e R17. Deze spuugt bij het vuren een wolkje gas door de loop dus de nozzle is defect.

Nu lees ik bij de ene shop "Nozzle for WE and ARMY Glock 17" en bij de ander "TM and ARMY". Naar mijn weten is WE iets anders dan TM, dus welke moet ik hebben?