Jump to content
AAC

review : ARMY R17 (Glock 17 replica)

Recommended Posts

Er is een laagje coating af, daardoor klemt hij niet meer. Kon er misschien wel weer een laagje op smeren maar dat is dan ook maar tijdelijk.

Hij past ook precies in het holster. Net alsof hij voor dat boutje gemaakt is.

Is er überhaupt nog een realistische (metalen slide en markings) Glock17 te koop van KWA/KSC? Ik deed net een rondje op 't web maar alles dat ik nu vind is blanco :( E&L scheen met een Gen4 bezig te zijn geweest, maar daar horen we ook al een jaar niks meer over.

Om niet Flash zijn SAI topic verder te kapen hier even verder: Ik heb vandaag mijn PDI binnenloop in mijn R17 gezet samen met Lonex VSR10/Gbb rubber. Ik heb helaas waar ik woon niet echt de ruimte om de resultaten te bekijken en ik heb ook nog geen chrono.

Ik ga er vanuit dat het een verbetering is. Mijn primaire doel met mijn gebrek aan technisch inzicht was eigenlijk meer om te kijken of ik een simpele upgrade kon verrichten met als resultaat een nog steeds functionerende aa en dat is in ieder geval geslaagd. 

Wat mij nu wel opviel en misschien wat meer nuttige informatie is: Mijn R17 werkt wel met TM magazijn maar minder goed dan met het WE of Army (eigen) magazijn. Met het TM magazijn blijft de slede vaak hangen en deze werkt ook stroever. Vast eenvoudig te verhelpen maar ik ga nu dus gewoon voor Army magazijnen (eventueel met verbeterde ventielen) of WE. Die werken feilloos in de R17. 

Om toch ook niet de laatste post in dit topic te negeren: KWA Glocks zijn naar mijn weten altijd met blanco slede. De KSC's hebben wel markings maar deze zien er dusdanig anders uit dat ze er (mijn inziens) niet echt authentiek uitzien. 

Wat betreft de mags in de R17, hebben de TM mags wellicht niet iets hogere lipjes? Haakt ie daar miaschien op?

Sowieso wel een goed idee om hier verder over de R17 te gaan. Ik moet zelf nog een paar kleine projectjes afwerken en dan eens kijken wat er nog in de pot zit.

Om niet Flash zijn SAI topic verder te kapen hier even verder:  

Hij begon zelf over ARMY he  :P 

Ik heb vandaag mijn PDI binnenloop in mijn R17 gezet samen met Lonex VSR10/Gbb rubber. Ik heb helaas waar ik woon niet echt de ruimte om de resultaten te bekijken en ik heb ook nog geen chrono.

Ik ga er vanuit dat het een verbetering is. Mijn primaire doel met mijn gebrek aan technisch inzicht was eigenlijk meer om te kijken of ik een simpele upgrade kon verrichten met als resultaat een nog steeds functionerende aa en dat is in ieder geval geslaagd. 

Mooi dat je toch ook wat de technische kant opgaat Altum, al doende leert men (veel) ;) 

Wat mij nu wel opviel en misschien wat meer nuttige informatie is: Mijn R17 werkt wel met TM magazijn maar minder goed dan met het WE of Army (eigen) magazijn. Met het TM magazijn blijft de slede vaak hangen en deze werkt ook stroever. Vast eenvoudig te verhelpen maar ik ga nu dus gewoon voor Army magazijnen (eventueel met verbeterde ventielen) of WE. Die werken feilloos in de R17. 

Dus toch ook niet zo compatibel 

Wat betreft de mags in de R17, hebben de TM mags wellicht niet iets hogere lipjes? Haakt ie daar misschien op?

Sowieso wel een goed idee om hier verder over de R17 te gaan. Ik moet zelf nog een paar kleine projectjes afwerken en dan eens kijken wat er nog in de pot zit.

Eerlijk gezegd heeft Flash z'n SAI topic me geinspireerd om ook een GBB pistool te gaan upgraden

Maar eerst maar 's al m'n andere lopende projecten afwerken, alvorens ik me op een nieuw project stort  :P

Wellicht ga ik voor een DIY slide & outerbarrel in original style, aangezien ik de Military style wil behouden, hoe vet de Salient ook mag zijn :unsure: 

verder denk ik uiteraard aan een precision barrel, en de tip van Flash : de zero hammerset van guns modify lijkt me wel zinvol

De magazijnen zien er in principe echt identiek uit. Denk meer dat het misschien een individuele afwijking is. Je merkt wel meteen dat upgrades al snel de neiging hebben te motiveren tot meer. Een snelle inventaris van wat ik nog wel leuk zou vinden om te doen toont ook dat de kosten met een paar tientjes hier en daar ook al snel weer oplopen. Mooie blijft echter dat als je begint met een goedkope basis je meteen toch al snel wat centen bespaart ook al kost die R17 na al het geknutsel toch nog zo rond de 200,- 

Uiteindelijk alles. Echt voor de ervaring, kijken en leren hoe dingen werken en in elkaar steken. Niet de intentie om een of ander super apparaat te maken. Ik denk ook dat verbeteringen aan het materiaal nog geen betere speler maken, is allemaal puur ondersteunend. 

Ik begin eerst alleen met de slede en alles daaromtrent. De bovenkant dus. De onderkant laat ik eerst maar met rust zeker na het fiasco van mijn USP Compact. Wat rond gekeken op YT en verbeteringen aan bijvoorbeeld trekkergroep of hamer zijn denk ik nu boven mijn pet. 

Zo heb ik een clip bekeken over die Modify hamerset maar ik weet vrij zeker dat ik dat nu niet voor elkaar krijg, ben ik gewoon eerlijk in. Te beginnen met de bovenkant dus buitenloop, slede, blowbackbehuizing etc. 

Uiteindelijk alles. Echt voor de ervaring, kijken en leren hoe dingen werken en in elkaar steken. Niet de intentie om een of ander super apparaat te maken. 

Kom je er uiteindelijk ook achter dat het allemaal ook weer niet zo veel voorstelt  ;) 

Ik begin eerst alleen met de slede en alles daaromtrent. De bovenkant dus.

Andere slede & outerbarrel ook dus ? weet je al welke ?

Ik wilde even zeggen dat ik dit met veel aandacht aan het volgen ben! Ook omdat ik een standaard TM G17 heb, waar ik zeer tevreden mee ben (ook in-game), maar toch wel oren heb naar een solide slede... Ik ben het eens met AAC over de standaard look behouden, maar vind die extra grip aan de voorkant van deze slede wel heel fijn hoor!

http://en.safarasoftair.com/weapons/hand-guns/gas-pistols/accessories/metal-bodies/guarder-alloy-slide-custom-for-marui-g17-black

Die extra ribbels wil je bedoelen ? da zou nog net kunnen he  (Units als Devgru hebben ook gunsmithers die customizen dus ;)  )

Vraag me alleen af of zo'n gbb zou werken met en stalen slede, ( denk dat standaard GBB slides in ALU/zinc alloy zijn, niet ? )  

Het extra gewicht zal de "kick" vast wel ten goede komen, wss ook in combinatie met een 150%hammer spring (zijn der ook krachtigere trouwens ?)

Ik wilde even zeggen dat ik dit met veel aandacht aan het volgen ben! Ook omdat ik een standaard TM G17 heb, waar ik zeer tevreden mee ben (ook in-game), maar toch wel oren heb naar een solide slede... Ik ben het eens met AAC over de standaard look behouden, maar vind die extra grip aan de voorkant van deze slede wel heel fijn hoor!

http://en.safarasoftair.com/weapons/hand-guns/gas-pistols/accessories/metal-bodies/guarder-alloy-slide-custom-for-marui-g17-black

Die heb ik dus ook bekeken. Jammer dat de goedkopere allemaal niet op voorraad zijn. Je komt dan terecht bij de sledes van 85,- die ook niet die extra textuur hebben aan de voorkant. Deze zijn wat goedkoper en ook dichterbij en dus sneller te halen maar in ieder geval op de foto geen markings. We weten inmiddels dat dit niet betekent dat ze er niet op zitten. Omdat ik een R17 heb hoef ik niet perse de slede te vervangen maar lijkt me wel leuk om te doen.

Vraag me alleen af of zo'n gbb zou werken met en stalen slede, ( denk dat standaard GBB slides in ALU/zinc alloy zijn, niet ? )  

Het extra gewicht zal de "kick" vast wel ten goede komen, wss ook in combinatie met een 150%hammer spring (zijn der ook krachtigere trouwens ?)

Is afhankelijk van merk en model. Sommige hebben wel degelijk een echt metalen slede zoals de KWC Tanfoglio's. In het algemeen heeft dit merk vaak zware modellen die dan ook allemaal werken op C02. Die hebben vind ik ook een fijnere terugslag. 

In algemeen echter vindt je inderdaad wat legeringen van zus en zo die vaak vrij licht zijn. Aluminium of magnesium o.i.d. wat inderdaad de functie ten goede komt alsmede de duurzaamheid. 

Als ze nieuw spul blijven uitbrengen betekent het dat ze het goed doen. Ik vind Army een mooi budgetmerk. Die extra modellen kunnen overbodig zijn als je toch al aan het upgraden slaat en alles er weer af gaat halen om het een eigen draai te geven maar ze doen het dus blijkbaar goed. Ik had op FB ook al gezien dat ze een replica van de Wilson Combat hebben (R30). 

Als ze nieuw spul blijven uitbrengen betekent het dat ze het goed doen. Ik vind Army een mooi budgetmerk.

Ik vind het zelf ook een bijzonder mooi merk, vooral de markings geven voor mij de doorslag,(al meermaals gezegd hier) , maar is ongezien voor die prijs 

Die extra modellen kunnen overbodig zijn als je toch al aan het upgraden slaat en alles er weer af gaat halen om het een eigen draai te geven maar ze doen het dus blijkbaar goed.

Sja.. weet niet of dat overbodig is ? Als  je nu een minder "saaie" Glock wil, ben je anders verplicht al gelijk onderdelen te gaan bijbestellen .

In dit geval, (en op voorwaarde dat je zo'n model mooi vind ), heb je het wel mee in de prijs inbegrepen he ;)   

Ik had op FB ook al gezien dat ze een replica van de Wilson Combat hebben (R30). 

Right,  nice model ook, een hint voor Army fans kijk 's op Airsoft Tiger die hebben denk , alles van Army .

Verder is er van Army maar weinig info te vinden, ik hoop wel dat ze ook 's wat andere modellen gaan maken zoals de Sig Sauers bv :)   

Ze hebben nu al van verscheidene merken modellen met markings (Glock, Colt, Kimber etc.) Vraag me af of ze dat ooit eens gaat opbreken...Als er iets nieuws uit komt haal ik het wel voor het geval het ooit verdwijnt. Das toch de verzamelaar in mij. 

Nu blijkt dat de G17 een 1:1 replica is van de TM sluit ik het niet uit dat dit ook kan gelden voor andere modellen (MEU, 1911, etc.) In dat geval kun je hetzelfde kunstje herhalen en een leuke aa gaan bouwen voor een redelijke prijs.

Beetje meer on topic: Ben wat verder gaan kijken voor de Glock. Die buitenloop is inderdaad wel erg plastic dus die ga ik vervangen door een Guarder. Heb verder wat UAC onderdelen op het oog zoals een blowbackbehuizing (Werd ook genoemd in het SAI topic) en laadventiel. Zijn wel erg prijzig inderdaad zoals ook in dat topic valt te lezen. In het algemeen heb ik veel aan dat topic gehad dus dank aan Flash. Dat samen met een eventuele nieuwe slede maakt het totaal plaatje toch weer behoorlijk over the top. 

Ik heb inmiddels ook gelezen dat Guarder sledes vaak niet passen zonder aanpassingen. Sledes van een ander merk kan ik echter tot nu toe maar beperkt vinden binnen de EU. Tips? 

Wat betreft compabiliteit zou het me verbazen als alles zo maar plug & play zou zijn, ik denk dat je wel rekening moet houden met mogelijke (kleine) adjustments.

Wat je zoektocht naar (betaalbare) parts betreft, zul je volgens mij toch je zoektocht moeten vergroten naar Asia denk, lijkt me toch dat ze daar ook meer keuze hebben

Asia Airsoft

Ebairsoft   

Airsoft Tiger

Ehobby

Dat kan altijd nog maar bedankt voor de tips! Ze hebben zelfs een slede gewoon hier in Nederland. Ik heb hier al iets in bestelling en wacht dit even af voor ik er nog meer haal. Iets intensiever zoeken levert soms verrassende resultaten. Dit specifieke model echter ziet er niet heel interessant uit en ik denk dat het de zink legering is en niet de aluminium versie, aan de prijs te zien. 

Was daarom ook op zoek naar iets meer exotisch maar alles kan hoor. Ben nu meer gewoon op zoek naar spul om weer verder mee te knutselen. 

Denk dat Altum de laatste is ?

Nog niet maar ben onderweg. Intussen nog steeds bezig mijn eerste te upgraden. Dat gaat moeizaam. Onderdelen passen toch niet helemaal en bijwerken leid niet altijd of spoedig tot het gewenste resultaat. Ik ben natuurlijk ook zo groen als gras en dat helpt ook niet. Leuk is het wel!

Nu beschouw ik dit toch als een probeersel maar ik verwacht dat ik sowieso misschien een nieuwe nodig ga hebben omdat ik het wil vergelijken met mijn geüpgrade versie en/of omdat ik de huidige heb gesloopt.

Ha, ik dacht dat jij die R17 aangeschaft had na mij ?

Maar jij ook nog wel met markings, toch ?

Blij te horen dat je nu ook de technische kant op bent gegaan,  al doende leert men

En aarzel zeker niet om je technische issues in de groep te gooien he , raken hier wel opgelost  ;)