Jump to content
AAC

review : ARMY R17 (Glock 17 replica)

Recommended Posts

Onlangs las ik ergens een artikeltje, dat Glock juridisch,  naarstig bezig is, om het (mis)gebruiken van hun logo, en zelfs Glock replica's wil gaan verbieden !,

Dus ik een klein beetje in paniek geschoten  :o

want de Glock stond altijd  al op m'n verlanglijstje, ( maar ja daar blijft alles -bij mij - wel opstaan,  tot het "bijna" voor niks binnenrolt  ;) )

Dan toch maar 's van m'n hart een steen gemaakt, en bij Taiwangun deze ARMY R17,  replica van de Glock 17 gehaald.

(Tevens mijn eerste keer met Taiwangun ook ff wat geschreven in't TWG topic hier )

ik heb reeds de ARMY  R28 kimber dessert warrior (post #231)   en de  R27 M1911 MEU (post #56)

Voor verzamelaars,  vind ik dit  een meer dan ok merk,  ze zijn best  goed afgewerkt,

En wat ik toch wel hun sterkste kant vind !!

ze zijn voorzien van correcte,  en mooie originele  markings, das uniek voor een merk in die prijsklasse.

wil je een "beter" merk met correcte markings moet je gelijk naar TM of UMAREX  maar das de prijs maal 2 of 3 !!   ;)

De ARMY's moeten het vast afleggen qua duurzaamheid tegenover andere merken , daar ga ik ni over discuteren.

maar voor €55 kan ik dit zeker geen slechte replica vinden

De ARMY R17 komt in de gekende bruine kartonnen doos,  met een metalic sticker op.

in de doos de R17 zelf,  het magazijn ,  manual en papieren target,  en een zakje bb's

De R17 is net als het originele G17 model gemaakt met een metalen slide,  een kunststof frame, en een metalen magazijn.

Deze R17 is een zogenaamde G17 GEN III replica , te herkennen aan oa de thumb rest.

net zoals de andere ARMY replica's is ook deze R17 mooi voorzien van Glock markings :D

De R17 heeft een goeie "kickback", en alle controls werken naar behoren,

te vermelden:  onderaan de rail vooraan zit een safety-schuifknop, welke iets minder makkelijk te bedienen is  (glimmend langwerpig ding onder de rail) 

Deze is niet , zoals de originele Glock 17 welke overigens ook géén echte externe safety lever heeft !!!

de ARMY R17 is voorzien van de zogenaamde G17 polymer sights, welke zijn voorzien van markings,  in witte -niet fluoriserende- verf !

Azq4BE2.jpg

EXfQW3b.jpg

01695Y9.jpg

uJI4Hbe.jpg

Xs7KCq6.jpg

3YN8muc.jpg

IaJjR5O.jpg

JWWRI3W.jpg

J7rkxFv.jpg

Oh ja de SureFire X300 past er ook op  ;)

4s0nUU2.jpg

001p9Q7.jpg

Ik heb lang getwijfeld over deze replica. Maar toch was ik bang mbt de duurzaamheid en heb ik uiteindelijk een KWA USP .45 van een forumlid overgenomen.

Maar misschien komt deze er nog wel een keer bij :)

Leuke review aac! Ik heb deze zelf inmiddels ook. Aangeschaft in combi met de R29 (Colt MK. IV). Tijdje lopen dubben of ik mij nog in zou laten met dit merk na de R28. Na de foto's en recensie van aac toch maar weer besloten het er op te wagen. 

Een goed besluit zo bleek. Erg tevreden met de R17. Extern netjes afgewerkt, heel netjes zelfs. Een mooi exemplaar. Qua prestatie het beste wat ik tot nu toe heb gehad van Army. Nee, uiteraard niet zo goed als een TM maar dan heb je het wel over een aa die tot 3,5 keer (!) goedkoper is. 

Wat ik bij de R29 merk en wat ik ook bij de R28 merkte is dat de cycle/gasconsumptie niet heel erg consistent is. Bij de R17 is dat ook zo maar minder. De R29 is tevens erg netjes afgewerkt maar als ik eerlijk moet zijn denk ik niet dat deze het heel erg goed zo doen in het veld. De R17 daarentegen zou best nog wel even mee kunnen.

Mijn ervaring dusver is dat Army een erg leuk merk is voor de heb. Met name door de mooie externe afwerking die ik heb aangetroffen bij de R17 en R29. Dit is helaas niet altijd zo. De R28 heb ik namelijk doorverkocht aan aac omdat ik de finish juist niet zo top vond. 

Het is natuurlijk nog maar afwachten wat de R17 zou doen bij langdurig praktisch gebruik maar ik denk dat het voor die 55,- de gok prima waard is. 

Mooi Altum  ;)

Mag ik je bij deze uitnodigen die R29  ook 's te reviewen hier ( met de nodige detailfoto's)

Ik ben eigenlijk toch wel een beetje fan van Army, en de M1911, en het is altijd wel leerzaam de ervaringen van kenners te zien  ;)

Army Armament hebben verder ook nog de R31 , een replica van de klassieke old school  M1911A1  

maar om de een of andere redenen, zijn de markings niet gegraveerd maar wit gelaserd, vind ik eigenlijk een afknapper .

dus hoop ik dat ze die ooit is in een engraved uitvoering gaan maken.

Zoals ik ook al zei in: "Laat je nieuwe stuff zien", toch een tikkie lui maar ook hier geld weer dat ik er eens naar zal kijken. De R31 heb ik inderdaad ook bekeken. Heb ooit een KJW/Cybergun aangeschaft en die heeft ook geverfde markings. Inderdaad een beetje een afknapper hoewel het er ook afhangt hoe het is gedaan. Zoals Umarex het doet op de KWA Usp's vind ik het op zich niet eens zo gek. De R31 echter zal ik laten liggen. 

De MEU wil ik nog wel eens op pikken. Had die bijna ook mee gepakt maar was een beetje teveel van het goede. Zou wel leuk zijn om een vergelijking te doen met de TM. Ik heb ook een zwak voor budgetmerken en hoop altijd dat ze het goed genoeg doen om goedkoop én goed te zijn. Valt helaas in mijn ervaring wat tegen hoewel er uitschieters zijn zoals de R17 dus. 

Ja jammer, dat dacht ik al. Dat is bij de KJW KP-07 wel rubber begreep ik, maar daar zitten dan weer geen juiste markings op. Ik neem aan dat die grips wel ergens los te vinden zijn, het is immers een TM clone. ;)

Hier op Ebay bijvoorbeeld

http://www.ebay.com/itm/Pachmayr-Colt-1911-45-Semi-Auto-Wrap-Around-Grip-Without-Backstrap-Style-/231674180927

Ik heb de KP05. Dat is een HiCapa kloon. Volgens mij qua constructie bijna hetzelfde. De grips zijn van ABS. Ik vind KJW een goed budgetmerk met een leuk assortiment. Ik heb ook even de grips gechekt van de TM MEU. Daarbij zijn de grips ook van ABS maar voelt alsof ze met rubber zijn gecoat. De markings van de TM verschillen trouwens behoorlijk met die van army. 

Dit is trouwens allemaal niet meer Glock17 gerelateerd. Even verplaatsen naar een nieuw topic misschien? 

Ik heb de KP05. Dat is een HiCapa kloon. Volgens mij qua constructie bijna hetzelfde. De grips zijn van ABS. Ik vind KJW een goed budgetmerk met een leuk assortiment. Ik heb ook even de grips gechekt van de TM MEU. Daarbij zijn de grips ook van ABS maar voelt alsof ze met rubber zijn gecoat. De markings van de TM verschillen trouwens behoorlijk met die van army. 

Dit is trouwens allemaal niet meer Glock17 gerelateerd. Even verplaatsen naar een nieuw topic misschien? 

Goei plan Altum 

Als ik ineens die R27 Kimber dessert warrior, en de M1911 MEU  review

Doe jij dan de R29 's grondig reviewen

Goeie deal toch ?  ;)  

Goei plan Altum 

Als ik ineens die R27 Kimber dessert warrior, en de M1911 MEU  review

Doe jij dan de R29 's grondig reviewen

Goeie deal toch ?  ;)  

Ja precies!  :P Goed, dat kan. Maak er dan een M1911 topic van. Ik heb nog wel wat meer liggen in die categorie wat ik dan misschien ook wel even mee kan pakken. 

Van de week bij mijn R27 een aanpassing moeten doorvoeren bij de slide catch...

Had hem al een keer of wat uit elkaar gehaald en daardoor klemde hij niet goed meer.

Met als gevolg dat na 2x schieten, de slide catch een stukje naar buiten kwam zetten. Daardoor bleef de slide niet meer achterin hangen als mn mag lees was.

Heb er een gaatje in geboord en draad getapt voor een m3 boutje.

IMAG0395_zpsogwqgihv.jpg

Ziet er nu zo uit. Leek mij de meest duurzame oplossing en vind het niet erg misstaan.

IMAG0397_zpsknldquej.jpg