Jump to content
AAC

review: ELEMENT SureFire X300 handgun weaponlight

Recommended Posts

De SureFire X300 handgun weaponlight

Zoals de naam al zegt , behoort tot de X reeks van SureFire's handgun weaponlight's.

Het redelijk "gestroomlijnde " design maakt dat deze lichtgewicht "tactical illuminator" het silhouet van de "secundary" slechts minimaal beinvloed. 

En  holsters niet te "bulky" dienen te worden,  de "controls" zijn ambidextrous , en makkelijk te bedienen.  

der zijn 2 modellen in;  nl de "gewone"  X300 Ultra , en de X300 V welke een IR functie heeft.

We zien deze X300 lampen,  dezer dagen dan ook zeer frequent bij professionele gebruikers .

Als airsofters willen we der vaak,  graag,  zo tacticool mogelijk uitzien, en willen we actuele  hardware op onze replica's. 

Echter de "gewone" X300 Ultra kost een $300,   en de X300 V  $390, voor vele airsofters toch wel een beetje te prijzig denk ?

Deze replica's van ELEMENT maken het ook voor de -wat minder "kapitaalkrachtige"-  airsofter haalbaar,  een X300 op z'n repllica te "runnen" 

Ik heb zelf nog deze oudere X300 versie  ( replica van deze X300Ultra ) ,  maar tegenwoordig,  is deze geupgrade naar de X300 Vampire (replica van de X300V)

Deze laatste is tevens voorzien van een strobe funktie !

De ELEMENT X300 komt in de gekende blisterverpakking , in een stevige, dikke plastic zak.

Ik heb hier de BLK versie,  maar der is ook een FDE/TAN uitvoering.

Deze light is rondom mooi voorzien met echte Surefire markings.!  een bijzonder mooi detail -vind ik toch- voor wie een beetje natuurgetrouwe replica wil !

De housing en torch zijn vervaardigt uit metaal, de tailcap met switch, en de picatiny bevestiging , daarentegen zijn in plastic.

Het lampje werkt op twee -niet meegeleverde- CR123 batterijen, welke je naast elkaar dient  te plaatsen door achteraan de tailcap open te klappen .

De gehele flashlight is trouwens spatwaterdicht uitgevoerd  , en produceert een krachtige 220 lumens lichtbundel , dmv een led lampje !

De controls zijn ambidextrous uitgevoerd , en makkelijk te bedienen, zelfs met de "shootinghand" !

Door de  switch op of neer te roteren, kan je de light op continue of pulse function schakelen.

Ik heb de X300 hier op de rail van m'n Kimber gepast , en daar pas hij perfect op.

De "recoil-bar" is verend uitgevoerd , en dien je eerst stevig neer te drukken , alvorens je hem over de rail schuift

eens de light op de gewenste positie,  valt  deze in de dwarsgroef, en zit de light onbeweeglijk vast.

Pro's :  -De Element X300 is acuraat vormgegeven, met juiste SureFire markings

-krachtige 220 lumens led lichtbundel.

-zeer betaalbaar alternatief voor de airsofter.

Con's  -alhoewel nog niet zelf ondervonden zijn de plastic schakelaar, en bevestiging welicht de achileshiel van deze overigens toch mooie flashlight

-werkt op de dure CR123 accu's

Bm7bgB5.jpg

HBiacfd.jpg

qlPk5tu.jpg

qgwGMR8.jpg

cLaxmim.jpg

82CZLK1.jpg

um6wQXE.jpg

De X300 staat ook goed  onder de Glock 17  

4s0nUU2.jpg

001p9Q7.jpg

Nette review en de lamp past er mooi op :)

Misschien nog een kleine tip betreffende de "dure" CR123A batterijen...

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-duracell-cr123a-batterij-12-stuks.htm

12 batterijen voor 24 euro, dat is een stuk goedkoper dan wanneer je ze per 2 in de winkel gaat halen, want dan mag je rond de 15 of 16 euro afrekenen aan de kassa :S

Ik heb ze zelf aangeschaft en het zijn exact dezelfde batterijen alleen zitten ze in een transparante zak ipv een mooie duracell verpakking. 

Ik wil niet gemeen doen maar ik heb zelf mijn surefire replica van aliexpress en die ziet er toch een stukje beter uit.
Zeer goede kwaliteit ook.( heb zelf ook element liggen ter vergelijking.)
Bij die element klopt het logo ook niet toch?

B1481514-A5B7-49D1-A1F1-F43507BA8D74_zps
9DC2D6F6-3E7B-41F9-90E9-E1A5D540A9D8_zps
01C898B3-1129-4AB6-93B4-511F398F7A8F_zps
ik twijfelde om een echte te gaan halen, maar toen ik deze binnenhad waren die twijels eigenlijk wel weg  :mrgreen:

Ik wil niet gemeen doen maar ik heb zelf mijn surefire replica van aliexpress en die ziet er toch een stukje beter uit.

Zeer goede kwaliteit ook.( heb zelf ook element liggen ter vergelijking.)

Bij die element klopt het logo ook niet toch?

ik twijfelde om een echte te gaan halen, maar toen ik deze binnenhad waren die twijels eigenlijk wel weg  :mrgreen:

"Ik wil niet gemeen doen"          Maar je doet het wel  :P

De welke van Aliexpress is het ?

Als je ze beide hebt kun je het best beoordelen natuurlijk, hoe zit het met de prijs, en lichtsterkte ?

Kwa uitvoering heb jij de "oudere gewone" X 300 uitvoering  ;)

De Element is het nieuwere  X300 ultra model, EN ze hebben nu ook de nieuwste X300 V

Het logo op die van Aliexpres is dus een oudere versie , maar beide zijn juist

ook het verschil in schrift omlijnd of gevuld zie je allebijde.

Op de SureFire website zie je de "oude X300 " uitvoering echter niet meer. 

Vind ik toch wel een jammer hoor, een oude X300  op jouw up to date , ultimate, uber, super , Salient Glock  ;)