Jump to content
AAC

aac's Block II CQBR BUILD Update 03-09-'15

Recommended Posts

Beetje ouwe wijn in  nieuwe zakken weet 't  :unsure:

De meeste onder jullie kennen m'n eerste M4 project wel,  maar ik ondervind nu zelf dat alles een beetje verspreid staat, onder verschillende thread's

soms vragen nieuwe leden wel 's naar mij replica's , das zo wat makkelijker, ik maak der bij deze nu een verzamel thread voor hier.

Zodus,  ik schafte me destijds de Dragon Guns DG02 aan tijden de sales bij Gunfire , een low budget maar geschikte AEG.

hij werd de basis voor m'n Block II CQBR build, het enige wat er nog van over is is de Gearbox  :D

Chapter 1   Ik begon door zelf een Daniel Defense MK18 RIS II te tekenen en maken uit aluminium

Chapter 2   Daarna maakte ik een outerbarrel , MK12 lowpro gasblock , en KAC flashider

Chapter 3   was het maken van de receiver extension

Chapter 4   de Back up iron sight's waren -achteraf gezien- een project op zich pff

Chapter 5   De final assembly

Chapter 6   instaleren van De illumination kit 

Chapter 7  het volledig designen , en vervaardigen van een NT4 QDSS suppressor replica

wat kleinere spin-off projectjes 

MAGPUL PMAG upgrade                    Hurricane 553 HWS repair

Mijn meest recente  "pimp-jobs"  om het tacticool gehalte nog wat op te trekken  :)

Quick refference card's gemaakt en op de Crane stock geplakt

Rubber parachute band's rond de stock,  om de lever en chemlight's op hun plek te houden.

Met een "white marker"  "rack numbers"  op de M4, en onderdelen gekliedert. :P

avjVRQq.png?1

kQaKhWB.jpg

IkAxrz3.jpg

U9FLTqy.jpg

BcjPRCj.jpg

Hier de  allernieuwste upgrades op m'n CQBR

De nieuwe Element EXPS-3 holosight , en G33 magnifier.

En de langverwachte WMX 200 alles in avant premiere , ben namelijk weer de allereerste bezitter ter wereld ;)  

EXPS-3 en G33

NsUapRZ.jpg

QVwrIhu.jpg

9YkCsXV.jpg

BoAuBjJ.jpg

WMX 200

ToHL83O.jpg

A0nuIn6.jpg

Y6rzb5u.jpg

Ik zeg verkopen! Ivm overcompleet

;) eigenlijk wil ik hem toch nog wat  verder updaten in de toekomst.

met een EXPS-3 holosight & G33 magnifier, een Insight WMx200 illuminator, ik wil ook nog graag een surefire SOCOM suppressor en flashider maken

eventueel ook nog een VLTOR IMOD stock

ik kan dus nog ff verder  :)

Leen dat ding toch een keer uit, dit is als je Nissan skyline gtr poetsen en niet rijden :P

Denk dat je daar geen hele skirm mee wil gaan rondlopen,  ding weegt al bijna 4 kg met al die rommel derop  :D

Nog een vroege vogel op zondag  :P

Wa nemen die dan allemaal mee missch ?

Ik ga der nog 's een andere stock tube, voor maken/kopen,  in ALU nu net  zoals de RS.

Toen ik hem aanvankelijk maakte was ik bang dat hij NIET zwaar genoeg ging zijn  :D

Maakte dat ding uit dikwandig staal weegt denk zo'n 500gr  :blink:

Daardoor zal ik ook wel teveel gewicht achteraan hebben.

Ook heb ik me nog steeds niet met de internals bezig gehouden, dus dat ding is eigenlijk gewoon nog stock  :unsure:

Heb al wel een hele doos aan gearbox upgrade parts liggen, maar moet er  gewoon 's  aan toekomen.

Nog een vroege vogel op zondag  :P

Wa nemen die dan allemaal mee missch ?

Ik ga der nog 's een andere stock tube, voor maken/kopen,  in ALU nu net  zoals de RS.

Toen ik hem aanvankelijk maakte was ik bang dat hij NIET zwaar genoeg ging zijn  :D

Maakte dat ding uit dikwandig staal weegt denk zo'n 500gr  :blink:

Daardoor zal ik ook wel teveel gewicht achteraan hebben.

Ook heb ik me nog steeds niet met de internals bezig gehouden, dus dat ding is eigenlijk gewoon nog stock  :unsure:

Heb al wel een hele doos aan gearbox upgrade parts liggen, maar moet er  gewoon 's  aan toekomen.

Ik vraag me soms ook af wat mensen allemaal mee slepen. Komplete uitrusting om een hele week in het voorterrein te kunnen verblijven. Ieder zijn ding. ik neem alleen het hoog nodige mee en meestal laat ik een deel zelfs achter in het base kamp.

En ja vroege vogel, sommige moeten gewoon werken in het weekend....

Ja GBB zou nog mooier zijn , maar ja als die ooit m'n pad mocht kruisen, kan ik veel van de accessoires wel overzetten uiteraard.

De look die blijft grotendeels zo, misschien dat ik hem ooit nog wel's een weathered dessert paint job geef of zo.

Aangezien ik voor een up to date look wil gaan, verwacht ik  de geupgrade LA-5C UHP (Element) , de WMX200 lamp moet ik nog de markings opplakken, maar is de vervanger van de M3X

De EXPS-3 sight met G33 zijn tegenwoordig meest gebruikt, Ik ga der zeker een SureFire SOCOM RC suppressor, en dito flashider voor maken.

En als hij m'n pad is kruist ga ik der ook een VLTOR IMOD stock opschuiven.